een vraagje,
Aan mijn velgenprobleem wordt gewekt. Ik leg winterbanden onder mijn huidige 17" spoke s velgen en heb nieuwe two tone spaalvelgen van MAK besteld voor mijn zomerbanden. Voor winterbanden is mij [b]Bridgestone RunFlat [/b]winterbanden 17" geadviseerd. wel een duur grapje (€725,00 met korting er al af). Is dit een goede winterband voor mijn mini? Weet iemand een goed alternatief? Er zijn zoveel banden, wie weet raad.
Thanx
Winterbanden
- haasje
- Leerling Mini lid
Bericht
Beste komen Pirelli's W240 snowsport runflat uit de bus. Zijn ong. even duur. Winterbanden zijn toch wel nodig, vooral met zoveel pk. Of is dit zonde? Het goedkoopste zijn 15"stalen velgen met winterbanden maar vind ik niet zo mooi.
Goedkopen stalen velgen of 17" op spoke s?
Thanx, dat had ik nodig.kwiebje schreef:www.autobandenmarkt.nl
Beste komen Pirelli's W240 snowsport runflat uit de bus. Zijn ong. even duur. Winterbanden zijn toch wel nodig, vooral met zoveel pk. Of is dit zonde? Het goedkoopste zijn 15"stalen velgen met winterbanden maar vind ik niet zo mooi.
Goedkopen stalen velgen of 17" op spoke s?
mini groentje
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nogmaals, NIET de bbcode uitschakelen in je berichten anders worden ze niet goed weergegeven als je o.a. quote.
(zet de optie 'Gebruik altijd BBCode' in je profiel op aan).
Oppassen met 15" stalen velgen op een S want die passen volgens mij niet.
Zelfs 16" passen niet als je de Works remmen hebt dacht ik.
Dus winterbanden leggen op je 17" voor de looks en zeker weten dat het past.
Of je winterbanden moet nemen is persoonlijk. Als je op wintersport gaat een must. ik doe het niet in de winter.
Of je winterbanden moet nemen is persoonlijk. Als je op wintersport gaat een must. ik doe het niet in de winter.
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb ruim 21 jaar met zomerbanden gereden in de winter,en sinds vorig jaar voor het eerst met winterbanden.
Het verschil is goed merkbaar.
Ook nu met de temperaturen zo rond de 8-10 graden,heb ik veel meer grip als met mijn Conti SC2 zomerbanden.
Het verschil is goed merkbaar.
Ook nu met de temperaturen zo rond de 8-10 graden,heb ik veel meer grip als met mijn Conti SC2 zomerbanden.
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- Menno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Iemand die dit toevallig kan bevestigen
?
Dus als ik het goed begrijp.. met een bbk moet je minimaal 17" winterbanden hebben?Berthil schreef:Nogmaals, NIET de bbcode uitschakelen in je berichten anders worden ze niet goed weergegeven als je o.a. quote.
Iemand die dit toevallig kan bevestigen

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
jup!Menno schreef:Dus als ik het goed begrijp.. met een bbk moet je minimaal 17" winterbanden hebben?
Iemand die dit toevallig kan bevestigen?
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- haasje
- Leerling Mini lid
Bericht
Hallo,
even weg geweest, heerlijk van mijn mini aan het genieten. Het is een heerlijk stuk tuig en ik wil nooit meer iets anders. Zelfs de kinderen weigeren in de Volvo van mijn man te stappen. Wij willen MINI!
Maar wilde nog even melden dat ik de 17" bridgestone winterbanden eronder heb laten leggen. Zo blij mee, heeft me al 2x uit een benarde positie gehaald. In dit geval bij twijfel zeker doen.
groet,
haasje
even weg geweest, heerlijk van mijn mini aan het genieten. Het is een heerlijk stuk tuig en ik wil nooit meer iets anders. Zelfs de kinderen weigeren in de Volvo van mijn man te stappen. Wij willen MINI!
Maar wilde nog even melden dat ik de 17" bridgestone winterbanden eronder heb laten leggen. Zo blij mee, heeft me al 2x uit een benarde positie gehaald. In dit geval bij twijfel zeker doen.
groet,
haasje
mini groentje
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors