DSC & bandenspanning lampjes branden

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

DSC & bandenspanning lampjes branden

01 dec 2009, 11:32

Hey iedereen,

Dit weekend iets raar gehad met de mini:

Het lampje van de tractiecontrole en van de bandenspanning is samen aangegaan en de auto is in noodloop gegaan,
ik ben direct even gaan kijken of ik een band had die plat stond maar dat was in ieder geval niet waar :-s
is er misschien iemand die een bakje heeft waar ik de Error kan uitlezen of iemand die al een goed vermoeden heeft wat het probleem juist inhoud?

groetjes, timo
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

01 dec 2009, 11:59

staat er niks over in je intructieboekje? en anders even naar de dealer om uit te lezen....dat is het snelst denk ik..
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

01 dec 2009, 13:18

het probleem is dat ik niet snel bij een dealer kan geraken, de eerste dag dat ik bij de dealer kan geraken is niet deze zaterdag maar volgende week zaterdag, ik rij nu niet met de mini voor ik meer informatie heb natuurlijk. in het boekje staat dat ik zo snel mogelijk naar de dealer moet :cry:
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

01 dec 2009, 16:26

Hoi:

Wanneer ging ie in de noodloop, tijdens normaal rijden of bij hoger in de toeren doortrekken?
ABS sensor lijkt het me niet want dan gaat ie normaal niet in de noodloop.
Brand het storingslampje van de computer ook(ivm noodloop)?
Brand het ABS lampje ook?
Als je hem top zet en even wacht en dan weer start, gaan de lampjes dan wel eerst uit?
Het zou anders ook de by-pass klep kunnen zijn.
Of toch een ABS sensor draad die doorgeschuurd is door de dikke massadraad die van de motor
naar het binnenscherm loopt(rv).

Gr Roy
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

01 dec 2009, 17:00

spenki schreef:Hoi:

Wanneer ging ie in de noodloop, tijdens normaal rijden of bij hoger in de toeren doortrekken?
ABS sensor lijkt het me niet want dan gaat ie normaal niet in de noodloop.
Brand het storingslampje van de computer ook(ivm noodloop)?
Brand het ABS lampje ook?
Als je hem top zet en even wacht en dan weer start, gaan de lampjes dan wel eerst uit?
Het zou anders ook de by-pass klep kunnen zijn.
Of toch een ABS sensor draad die doorgeschuurd is door de dikke massadraad die van de motor
naar het binnenscherm loopt(rv).

Gr Roy
hij ging enkel in noodloop toen ik even snel iemand wou voorbij gaan (4000 toeren) en dan viel men vermogen helemaal terug. enkel deze 2 lampjes gingen aan. ik stopte de wagen onmiddelijk omdat deze niet goed draaide volgens mij.

even gewacht en terug gestart, enkel deze 2 lampjes aan als ik de wagen start. nu gaat de wagen niet meer in noodloop maar durf nu ook niet meer doortrekken natuurlijk.

Ik denk niet dat het een ABS sensor is want dan zou het ABS lampje aangaan?

groetjes, Timo
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

01 dec 2009, 17:20

Je moet uit (laten) lezen, zeker als de fout niet vanzelf weg gaat.
Dan weet je wat er aan de hand is.

Dat kan al met een Scangauge en daarna de code op internet opzoeken.

Zoals Spenki al zegt kan het geen ABS sensor zijn.
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

01 dec 2009, 20:36

Berthil schreef:Je moet uit (laten) lezen, zeker als de fout niet vanzelf weg gaat.
Dan weet je wat er aan de hand is.

Dat kan al met een Scangauge en daarna de code op internet opzoeken.

Zoals Spenki al zegt kan het geen ABS sensor zijn.
is er iemand die met een scangauge mijn auto wilt uitlezen???
ik heb geen zin om hier in belgie naar een dealer te gaan want die beginnen echt niet aan mijn wagen te sleutelen, er is al te veel aan veranderd :-s
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nijkerk
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 apr 2008, 22:24

01 dec 2009, 20:57

ik heb het in het verleden ook gehad met een cooper s met dsc en ging ook het dsc lampje en bandenspanning lampje branden na uitlezen bleek de dsc module op de abs/dscpomp naar de klote te zijn!
dit was toen 2 jaar terug een duur geintje ongeveer +700 euro
hoop voor je dat dat het niet is
in ieder geval succes!
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

01 dec 2009, 20:59

Belgie is helaas wat te ver voor mij :? Hoop dat je iemand in de buurt vindt..

De dealer kan echter toch wel je foutcode uitlezen, zonder eventueel te repareren...kwestie van stekker dr even doen :wink:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

01 dec 2009, 21:54

Hoi:

99,9 % zeker de by-pass klep.
Ga maar rijden en trek hem in z'n 2e of 3e versnelling door tot ca 5000 toeren.
Als ie er dan weer uitklapt is het volgens mij de by-pass klep.
Hij gaat dan inderdaad in noodloop en het lijkt dan of ie niet op alle cylinders loopt.
Even stopzetten, wachten en dan weer starten en hij rijd meestal weer normaal.
Deze klep blijft dan hangen/openstaan.(heb ik al vaker gehad)
Het is een soort gasklep maar dan wat kleiner uitgevoerd en kost ca 54,- excl btw.
Foutcode van Mini bij dealer geeft storing P1688.
Lees mijn verhaal maar eens onder topic: vragen/oploss/r50-r53 enz en dan Motorstoring foutcoede P1688
Succes en laat even weten hoe het afloopt.

Gr Roy
Laatst gewijzigd door spenki op 01 dec 2009, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7217
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

01 dec 2009, 21:58

Sterkte Timo,

hoop dat het snel op te lossen is. en hopelijk heeft spenki gelijk. maar luister ook maar naar berthil. dus zeker laten uitlezen.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

02 dec 2009, 11:00

zeker en vast luister ik naar iedereen, het is maar dat je met wat info naar de dealer kan gaan en dat ze je niet aansmeren ;-)
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

02 dec 2009, 11:07

spenki schreef:Hoi:

99,9 % zeker de by-pass klep.
Ga maar rijden en trek hem in z'n 2e of 3e versnelling door tot ca 5000 toeren.
Als ie er dan weer uitklapt is het volgens mij de by-pass klep.
Hij gaat dan inderdaad in noodloop en het lijkt dan of ie niet op alle cylinders loopt.
Even stopzetten, wachten en dan weer starten en hij rijd meestal weer normaal.
Deze klep blijft dan hangen/openstaan.(heb ik al vaker gehad)
Het is een soort gasklep maar dan wat kleiner uitgevoerd en kost ca 54,- excl btw.
Foutcode van Mini bij dealer geeft storing P1688.
Lees mijn verhaal maar eens onder topic: vragen/oploss/r50-r53 enz en dan Motorstoring foutcoede P1688
Succes en laat even weten hoe het afloopt.

Gr Roy
:-)) Volgens mij is dat ongeveer alle info dat je wilt hebben in 1 bericht! 8)
Afbeelding
miniC
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 54
Lid geworden op: 24 jan 2009, 11:19

02 dec 2009, 12:01

Het DSC en bandenspannings lampje gaat bij mij ook wel eens branden (eens in de zoveel tijd). Echter wanneer ik dan even alle banden op spanning breng (is vaak slechts een klein verschil) en het reset knopje ingedrukt houdt gaat het vanzelf weer weg...

Ook heeft de motor zelf geen problemen (althans niet dat ik kan merken en ik trek toch wel eens door richting 6.5k). Is dit schadelijk of gewoon normaal?
"ben dalijk weer ff rondcooperen!"
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

20 jan 2010, 14:31

ow crap...

Een heleboel fouten gevonden.
Mijn mini staat momenteel bij Greg (patrick smets te lier)
ze melde me net dat er geen druk meer op mijn 2de cilinder is en dat ze de motor bijna helemaal uiteen moeten halen om verder te kijken.

Ik ben een beetje ongerust dat dit me een klein fortuin gaat kosten.
Hoe dan ook de mini moet gemaakt worden wat de prijs ook zal zijn.

Kan iemand me wat meer info geven over hoe het kan dat mijn mini geen compressie meer geeft op de 2de cilinder?

btw DSC lampje en bannenspanninglampje was makkelijk opgelost:
uitlijnen van de voorwielen (door zo veel te zakken -7cm stond mijn stuur een beetje scheef en was dit de oplossing om ze weg te krijgen)

grz Shadow

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”