Niet werkende afstandsbediening voor Mini face lift

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
bwigny
One wheel wonder
One wheel wonder

Niet werkende afstandsbediening voor Mini face lift

11 dec 2009, 11:08

Dag alllemaal,

Is iemand van jullie bekend met het plots niet meer werken van de afstansbediening van de contactsleutel?

Hoe kom ik bij het batterijtje van de sleutel? Kan het zijn dat deze opnieuw moet worden ingelezen??

Indien iemand hier ervaring mee heeft hoor ik graag jullie reacties.

Groeten,

Ben Wigny
Sinds kort razend enthousiast over mijn S-je
Shadow_Breaker
GPc-0001

11 dec 2009, 11:09

de batterij laad zichzelf op als je deze in het contact van de auto steekt.
nog nooit iemand gehoord die de batterij moest vervangen.
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2009, 11:32

Heb ik gehad, de ontvanger was bij ons kapot (zit bij een facelift in de spiegel) Weet niet wat het gekost heeft was garantie.
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 dec 2009, 19:12

Poosje terug ook gehad :?
Ben naar de dealer geweest die heeft met de sleutel code de sleutel opnieuw geprogrameerd.

Ps de sleutel code heb ik na veel moeite gevonden :D
MCS 2004
bwigny
One wheel wonder
One wheel wonder

13 dec 2009, 09:09

Dus een lege sleutel is met een 'langere rit' te verhelpen.

Enig idee hoe lang je minimaal moeten rijden?

Wij gebruiken de auto weliswaar voor korte stadsritten en woonwerkverkeer, maar dat zou toch in principe moeten lijkt me?

De afstandsbediening is er van de ene op de andere dag mee gestopt.

Ben
Shadow_Breaker schreef:de batterij laad zichzelf op als je deze in het contact van de auto steekt.
nog nooit iemand gehoord die de batterij moest vervangen.
bwigny
One wheel wonder
One wheel wonder

13 dec 2009, 09:15

Dag Wim,

Wat waren de kosten van het programmeren? Ik heb intussen ook de eealer gebeld en die hadden het over € 125?
met dien verstande dat de sleutel niet stuk zou zijn enz . Je kent dat wel

Groeten,
Ben

WimS schreef:Poosje terug ook gehad :?
Ben naar de dealer geweest die heeft met de sleutel code de sleutel opnieuw geprogrameerd.

Ps de sleutel code heb ik na veel moeite gevonden :D
minipino
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 dec 2009, 10:32

Gaat dit om de drie button sleutel? Zo ja probeer even het volgende
neem alle sleutels mee naar de auto, ga erin zitten met de deuren NIET op slot. Steek je sleutel in het contact en draai deze naar stand 2 geloof ik en haal hem er weer uit. Binnen 10 seconden de unlock knop ingedrukt houden en driemaal de middelste knop indrukken. Bij de derde keer laat je beide knoppen tegelijk los. Pak nu je andere sleutel erbij en doe de zelfde handeling (alleen de knoppen indrukken, niet meer in contact doen).

Als ze hier €125 voor rekenen, zou ik als ik jouw was daar nooit meer naar toe gaan. Meestal word dit als service gedaan. €125 rekenen ze meestal voor het programeren van de car/key opties. Dat neemt wel een tijdje in beslag.
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 dec 2009, 11:40

Tsja sorry hoor die 125 euro is pure diefstal :shock:
Ik ben naar kalfbeek in schiedam gegaan , en die hebben het gedaan.
De betreffende monteur is er 15 minuten mee bezig geweest , en ik hoefde er niks voor te betalen dus zo kan het ook.

Ik hoop dat je ook iets kan regelen
MCS 2004
bwigny
One wheel wonder
One wheel wonder

13 dec 2009, 20:54

Dag Minipino,

Het gaat inderdaad om de 3 button sleutel. Bedoel je met "niet op slot doen" dat ik de deuren open moet laten staan of dichtdoen maar niet op slot?

Heb je dit zelf al gedaan met goed resultaat'? Ik ga het proberen als ik precies weet hoe t moet.

Overigens stelde de dealer dat de auto 1,5 u aan de kast moest! en dat dit kennelijk € 125 moest kosten.

Hartelijk bedankt voor je reactie !!

Groeten

Ben

minipino schreef:Gaat dit om de drie button sleutel? Zo ja probeer even het volgende
neem alle sleutels mee naar de auto, ga erin zitten met de deuren NIET op slot. Steek je sleutel in het contact en draai deze naar stand 2 geloof ik en haal hem er weer uit. Binnen 10 seconden de unlock knop ingedrukt houden en driemaal de middelste knop indrukken. Bij de derde keer laat je beide knoppen tegelijk los. Pak nu je andere sleutel erbij en doe de zelfde handeling (alleen de knoppen indrukken, niet meer in contact doen).

Als ze hier €125 voor rekenen, zou ik als ik jouw was daar nooit meer naar toe gaan. Meestal word dit als service gedaan. €125 rekenen ze meestal voor het programeren van de car/key opties. Dat neemt wel een tijdje in beslag.
bwigny
One wheel wonder
One wheel wonder

13 dec 2009, 20:56

Dag Wim,

Ik vond het ook nogal kras. Ik ga de actie van Minipino proberen.

Groet,

Ben
WimS schreef:Tsja sorry hoor die 125 euro is pure diefstal :shock:
Ik ben naar kalfbeek in schiedam gegaan , en die hebben het gedaan.
De betreffende monteur is er 15 minuten mee bezig geweest , en ik hoefde er niks voor te betalen dus zo kan het ook.

Ik hoop dat je ook iets kan regelen
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 dec 2009, 21:12

Toen ik de nieuwe spiegel had gekregen waren we een sleutel kwijt dus kon niet geprogrammeerd worden. toen die weer gevonden was en we toch bij de garage waren heeft de man achter de balie die sleutel ook even geprogrammeerd nog geen 5 min werk.
minipino
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 dec 2009, 22:29

bwigny schreef:Dag Minipino,

Het gaat inderdaad om de 3 button sleutel. Bedoel je met "niet op slot doen" dat ik de deuren open moet laten staan of dichtdoen maar niet op slot?

Heb je dit zelf al gedaan met goed resultaat'? Ik ga het proberen als ik precies weet hoe t moet.
Idd niet op slot, maar deuren volgens mij dicht. Dit is uit mijn hoofd, door de sleutel in het contact naar stand 1 of 2 te draaien en binnen 10 seconde je sleutel eruit te halen zet je de receiver op scherp om in te programmeren, waarna je de trukendoos met je sleutel moet doen. Dit heb ik meerdere malen met succes bij verschillende bmw's en laatst dus ook bij mijn mini gedaan. Het probleem bij mij is dat ik m'n sleutel gewoon in m'n zak heb. Als je per ongeluk dus de unlock knop ingedrukt houd en drie keer op de lock knop drukt zonder je auto eerst op scherp te hebben gezet, klopt de code niet meer met je auto en gaat je deur dus ook niet meer open. Als je pech hebt is je sleutel naar de maan en heb je een nieuwe nodig, die zijn aardig prijzig. Als je mazzel hebt, werkt dit en ben je voor nop weer klaar, denk dat je dealer dit ook wel gratis voor je wil doen. (kost je alleen karma dan :) )
bwigny
One wheel wonder
One wheel wonder

14 dec 2009, 09:17

Hoi,

Bedankt voor je nóg uitvoerigere beschrijving. Vanavond ga ik het proberen. Ik doe nog verslag van het resultaat!

Groeten,

Ben

quote="minipino"]
bwigny schreef:Dag Minipino,

Idd niet op slot, maar deuren volgens mij dicht. Dit is uit mijn hoofd, door de sleutel in het contact naar stand 1 of 2 te draaien en binnen 10 seconde je sleutel eruit te halen zet je de receiver op scherp om in te programmeren, waarna je de trukendoos met je sleutel moet doen. Dit heb ik meerdere malen met succes bij verschillende bmw's en laatst dus ook bij mijn mini gedaan. Het probleem bij mij is dat ik m'n sleutel gewoon in m'n zak heb. Als je per ongeluk dus de unlock knop ingedrukt houd en drie keer op de lock knop drukt zonder je auto eerst op scherp te hebben gezet, klopt de code niet meer met je auto en gaat je deur dus ook niet meer open. Als je pech hebt is je sleutel naar de maan en heb je een nieuwe nodig, die zijn aardig prijzig. Als je mazzel hebt, werkt dit en ben je voor nop weer klaar, denk dat je dealer dit ook wel gratis voor je wil doen. (kost je alleen karma dan :) )[/quote]
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 dec 2009, 09:36

Bij mijn broer werkte de sleutel eens een aantal keer ook niet. Dit was waarschijnlijk te wijten aan de korte afstanden die hij reed met zijn MINI. Aangezien ik lange afstanden reed met mijn MINI had ik geen problemen met mijn MINI/sleutel.
bwigny
One wheel wonder
One wheel wonder

Probleem ontdekt

22 dec 2009, 19:47

Beste allemaal,

Allereerst van harte bedankt voor al jullie support en ideeën.

Het probleem is ontdekt: de sleutel is echt stuk. De dealer heeft met een andere sleutel geinitialiseerd en toen werkte het systeem zoals het hoort.
Er is nu een nieuwe sleutel besteld.
Nog even dit: voor de diagnose rekende de dealer gelukkig verder niets, en Roy Spenkelink draagt zorg voor de rest!

Keurig toch! Dus : Mini kopen > naar Spenkelink in Enschede!

Fijne feestdagen!

Ben Wigny

Mini Poeper schreef:Bij mijn broer werkte de sleutel eens een aantal keer ook niet. Dit was waarschijnlijk te wijten aan de korte afstanden die hij reed met zijn MINI. Aangezien ik lange afstanden reed met mijn MINI had ik geen problemen met mijn MINI/sleutel.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”