Gebruik compessor (bandenspanning.)

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Gebruik compessor (bandenspanning.)

20 dec 2009, 22:06

Je moet je moeder soms uit de brand helpen he, dus ik vandaag ff die winterbanden erop tikken. Nadat de bandenwissel (natuurlijk een makkie) voltooid was, wilde ik de bandjes ff oppompen met de compressor die in de MINI lag.
Na het tweede bandje van (1,7bar naar 2,1bar) opgepompt te hebben kwam ik erachter dat ik de accu van d'r BMW totaal leeg gezopen had :s . Dat had ik nog nooit meegemaakt. Aangesloten op de 12v stekker van de MINI heb ik menig bandje van lucht kunnen voorzien, maar dit was voor deze accu toch wat teveel van het goede.
Vergt die compressor zoveel stroom of ligt het toch aan de accu?

:rijden
mini Dennis
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

20 dec 2009, 22:31

Hi Raymond

Zal echt wel aan haar accu gelegen hebben. Moderne accu's gaan niet zo lang meer mee en de auto's tegenwoordig gebruiken juist meer stroom dan ooit. Misschien een goede reden om hem eens goed te laten controleren en eventueel een nieuwe voordat je je moeder ergens ver weg moet gaan halen omdat haar auto niet meer start. :O
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 dec 2009, 22:43

mini Dennis schreef:Hi Raymond

Zal echt wel aan haar accu gelegen hebben. Moderne accu's gaan niet zo lang meer mee en de auto's tegenwoordig gebruiken juist meer stroom dan ooit. Misschien een goede reden om hem eens goed te laten controleren en eventueel een nieuwe voordat je je moeder ergens ver weg moet gaan halen omdat haar auto niet meer start. :O
Heb 'm nu aan de accu druppel lader hangen. Had alles qua lampen, radio uitgezet. Bij starten gingen deze opeens weer aan etc. Gokte de accu, maar volgens de indicator is hij nog goed (ook al laad ie nu wel gezellig op).

Dit is de eerste keer in 7jaar dat deze accu het begeeft, vandaar mijn verwondering ook. Menig skivakantie doorstaan met een redelijk koufront. Stond echt perplex en balend natuurlijk (zoonlief mot het natuurlijk wel ff oplossen voor morgen, want dan moet ze de deur uit... ). Klinkt alsof je zelf al eens je moeder op kon halen c.q. helpen starten :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 dec 2009, 10:53

Ook een accu heeftniet het eeuwige leven, dus als al 7 jaar oud is, dan heeft'ie het toch goed gedaan....
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 dec 2009, 17:29

zeer zeker.... hoorde laatst dat de huidige accu's van 5 jaar al boven gemiddeld presteren :shock: :wink:
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 dec 2009, 20:07

Hij is weer up and running. Het is erg netjes dat ie het nog doet na al die jaren. Het is ook van goede kwaliteit.
De mijne is inmiddels ook al 8jaar oud en doet het erg netjes. Wel jammer dat mijn MINI net zo oud is inmiddels :roll:
Wel apart dat de compressor de accu de nekslag heeft gegeven.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”