Water / vocht in de kofferbak
- Kraandijk
- Nieuw Lid
Bericht
Water / vocht in de kofferbak
Ik heb een cooper uit 2003 en er komt regelmatig water onder de mat in de kofferbak. Maar ik heb geen idee waar het vandaan komt. Ik heb ergens gelezen dat dit te maken kan hebben met een lekkage die via het remlicht binnenkomt. Maar dat lijkt mij eerlijk gezegd nogal vergezocht. Heeft iemand andere suggesties?
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Derde remlicht is niet vergezocht, vaker gehoord dat daar ook water in kan zitten. Wellicht komt het ook naar beneden gelopen onder de mat van de kofferbak.
Condens zou je dan moeten zien achter het glas van die unit.
Anders je rubbers eens rondom goed inspecteren. Gek gezegd: doe dat ook eens bij je deuren................. Vaak wordt daar zelfs ROEST aangetroffen. (blijft leuk he? Zo'n Engelse uitvinding.
Condens zou je dan moeten zien achter het glas van die unit.
Anders je rubbers eens rondom goed inspecteren. Gek gezegd: doe dat ook eens bij je deuren................. Vaak wordt daar zelfs ROEST aangetroffen. (blijft leuk he? Zo'n Engelse uitvinding.
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
De bouten van de ophangpunten van je uitlaat komen ook uit in je kofferbak, misschien zit het daar niet helemaal goed?
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kruipt via het schroefdraad omhoog en vreet door de kit heen
frankie schreef:Zou dan wel van spatwater tijdens het rijden moeten zijn, het lekt zo lastig omhoog...![]()

Kruipt via het schroefdraad omhoog en vreet door de kit heen

- Kasteel
- Nieuw Lid
Bericht
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Het water kwam inderdaad
door het derde remlicht naar binnen. Als je de tuinslang er even
opzet zie je dat het water zich ophoopt in het derde remlicht en zich een weg baant naar beneden (inderdaad onder de mat). Succes.
door het derde remlicht naar binnen. Als je de tuinslang er even
opzet zie je dat het water zich ophoopt in het derde remlicht en zich een weg baant naar beneden (inderdaad onder de mat). Succes.
- new mini
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat heb ik met mijn oude PW Mini ook gehad is het remlicht vervangen en toen was weer dicht
Stond toen de tanken en zag ineens water op de houdenplank liggen dus ben gelijk gaan zoeken waar vandaan kwam en gemeld bij de dealer en die hebben gekeken en alles nieuwe erin en klaar
Daarna ook geen laast meer van gehad!

Stond toen de tanken en zag ineens water op de houdenplank liggen dus ben gelijk gaan zoeken waar vandaan kwam en gemeld bij de dealer en die hebben gekeken en alles nieuwe erin en klaar

Daarna ook geen laast meer van gehad!
- Kraandijk
- Nieuw Lid
Bericht
Het was inderdaad het remlicht
Nieuw remlicht geplaatst en het was inderdaad opgelost. Bedankt voor jullie reacties...
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Hmm hier moet ik ook eens naar kijken dan! Had laatst ook weer een lekkage welke niet van de rubbers en ook niet van het 3e remlicht afkwamen!rini.odette schreef:Yep, zit allemaal goed, maar er komt toch echt water door naar binnenkwiebje schreef:Zit er een foam soort afdekking op die handgreep ? En zit de handgreep er goed ingedraaid ?![]()
Is gewoon een slecht ontwerp van MINI.

-
Ri
Bericht
Maarten,
Je kan het echt heel goed waarnemen als je de binnenbekleding van de achterklep er even afhaalt.
Wat water over de handgreep laten lopen, even wachten en klep opendoen.
Als er dan water naar beneden komt weet je genoeg.
Als je ook direct je handgreep even los schroefd, zie je duidelijk dat deze zeiknat is in het midden.
Gr. Rini
Je kan het echt heel goed waarnemen als je de binnenbekleding van de achterklep er even afhaalt.
Wat water over de handgreep laten lopen, even wachten en klep opendoen.
Als er dan water naar beneden komt weet je genoeg.
Als je ook direct je handgreep even los schroefd, zie je duidelijk dat deze zeiknat is in het midden.
Gr. Rini
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors