Gaspedaal vervangen door RVS, hoe zit dat?!

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Gaspedaal vervangen door RVS, hoe zit dat?!

11 jan 2010, 12:31

beste mensen,

Zojuist bij de dealer de RVS pedalen voor in de R53 opgehaald. Koppelings+rempedaal fluitje van een cent, maar hoe zit het met het gaspedaal? ik dacht dat het ook simpel was om de RVS erover heen te schuiven maar kennelijk moet het hele pedaal vervangen worden. Ik heb net gekeken hoe dit zat maar kan nergens een schroefje of iets dergelijks vinden. In de nieuwe unit zie ik wel aan de achterkant een aansluiting voor een stekkertje... heeft iemand een idee hoe ik dit gaspedaal inc. stekker kan wisselen? kan dit uberhaupt zelf of moet er computertechnisch eenenander gebeuren wellicht?
Dacht dat het simpel was :|

(Al bij DIY gekeken, zie er niks over staan)

EDIT: ik bedoel dus de 2 units helemaal rechts op het plaatje ter verduidelijking http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=35&fg=95
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2010, 15:34

Kan dicht, maat van me net langsgeweest met verhelderend inzicht.

Het bovenste deel heeft aan de onderkant een clipje, deze moet je met een schroevendraaier naar beneden drukken en dan kun je het bovenste deel (dat wat je ziet/kunt vastpakken, eigenlijk het hele pedaal) naar links schuiven. Stekkertje los, RVS unit erop en klaar. De "voet" welke je ook meegeleverd krijgt heb je niet nodig, gewoon de oude laten zitten en het nieuwe pedaal hierop bevestigen.

Grt!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”