R56 JCW Recaro's in een 2003 R50: hoe bedrading aansluiten?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Gash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

R56 JCW Recaro's in een 2003 R50: hoe bedrading aansluiten?

18 jan 2010, 02:15

Ik heb een aantal weken geleden twee R56 JCW Recaro's gekocht, maar daar zat geen rails bij. Nu heb ik van clublid (kiwi)-Kevin 2 rails gekregen en het past! De Recaro's glijden soepel over de rails en bij het instappen gaat de stoel ook (zoals het hoort) naar voren.

Maar ik sta nu voor het volgende probleem:

Op internet heb ik vaak gezien dat men deze stoelen in een pre-facelift model plaatst, maar over het aansluiten van de bedrading wordt weinig (nuttigs) gezegd.

Over de stekker voor de stoel-airbag wordt vaak geschreven dat je deze dient te voorzien van een 4 Ohm weerstand om een foutmelding te voorkomen wanneer je deze stekker niet aansluit. Daarnaast komen ook de andere stekkers (o.a. van de stoelverwarming) niet overeen.

Een paar keer heb ik gelezen dat er een adapter verkrijgbaar moet zijn om deze problemen met de stekkers op te lossen, wie weet waar ik die kan krijgen? Of kan iemand met uitleggen hoe ik de draden met elkaar dien te verbinden?
speedy
NMC Legend
NMC Legend

18 jan 2010, 08:57

Zullen super dik staan in de ride 8)
sharpsafer
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 jan 2010, 09:17

De jcw recaro's hebben toch airbags?
Normaal kan je deze dan gewoon aansluiten.

Vroeger met de sparco's waren deze niet voorzien van airbags, dan moest je ofwel een 4 ohm weerstandje tussen plaatsen of een oem adapter met een kleine software aanpassing indien nodig.

Ik vermoed dat jij gewoon zo kan aansluiten, vergeet wel niet de - pool van je batterij te lossen voor je de pug uit trekt en weer in plugd.
Gash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

18 jan 2010, 15:43

sharpsafer schreef:De jcw recaro's hebben toch airbags?
Normaal kan je deze dan gewoon aansluiten.

Vroeger met de sparco's waren deze niet voorzien van airbags, dan moest je ofwel een 4 ohm weerstandje tussen plaatsen of een oem adapter met een kleine software aanpassing indien nodig.

Ik vermoed dat jij gewoon zo kan aansluiten, vergeet wel niet de - pool van je batterij te lossen voor je de pug uit trekt en weer in plugd.

De JCW Recaro is inderdaad voorzien van een airbag en zelfs ook nog van stoelverwarming. Het is alleen jammer dat de stekkers niet overeen komen aangezien ik een pre-facelift R50 heb en de stoelen zijn eigenlijk bedoeld voor een R56.

Ik heb gelezen dat er een adapter-set verkrijgbaar moet zijn, maar helaas kan niemand mij vertellen waar ik die kan kopen. :(
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2010, 15:48

Hans heeft R56 Recaro's in een R53 Works GP gehad :wink:
Gash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Stekker / connector voor stoelverwarming / stoelairbag

18 jan 2010, 22:45

Voor het plaatsen van JCW Recaro's die eigenlijk in een R56 horen, ben ik op zoek naar het volgende:

- De kabelset & connectors voor de airbag & stoelverwarming die aan de stoel zitten van een pre-facelift mini

- De kabelset & connectors voor de airbag & stoelverwarming die op de bodemplaat van een facelift mini zitten

Heb je dit of weet je waar ik dit eventueel kan krijgen dan hoor ik het graag!
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2010, 00:50

Beetje offtopic, maar dat gaat dik staan Jaap! 8)
Gash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

19 jan 2010, 10:25

denizg schreef:Beetje offtopic, maar dat gaat dik staan Jaap! 8)
Dat denk ik ook! Pics volgen uiteraard zo snel mogelijk...... 8)
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

19 jan 2010, 13:28

Ik zou gewoon de connectoren afknippen en de oude connectoren solderen op de kabels. Wel goed solderen anders meet je computer een te hoge weerstand waardoor hij weer denkt dat er iets mis is met de airbag. Krijg je weer dat lampje dat nooit uitgaat.
sharpsafer
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 jan 2010, 18:27

Idd gewoon de connectoren afknippen en de oude erop solderen, gaat prima lukken
Gash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

19 jan 2010, 18:33

Ik kan ze inderdaad afknippen maar dat vind ik zonde :). Het liefst wil ik beide stekker-kanten heel houden, maar tot op heden heb ik nog geen succes gehad met de zoektocht :cry:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”