Problemen met koppeling

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Pieterr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Philadelphia
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 feb 2010, 04:54

Problemen met koppeling

20 feb 2010, 06:06

Ik woon momenteel in Philadelphia en heb hier een paar maanden geleden een 2e hands Cooper S 2003 gekocht (90.000 km op de teller)

Hij deed het echt perfect, lekker 'fel' en over de snelheid ook zeker niet te klagen!
Maar ongeveer een weekje geleden begon me koppeling raar te doen..
Soms, (vooral als de motor nog koud is) en ik geef gas dan maakt de motor wel toeren maar 'pakt' ie niet echt, dus met andere woorden, het lijkt alsof ik de koppeling ingedrukt houdt terwijl ik gas geef.. Hij rijdt wel gewoon maar toch vervelend om steed heel voorzichtig gas te moeten geven en de koppeling los te laten omdat ie anders vol in z'n toeren schiet zonder te reageren.

Heeft iemand anders hier ooit problemen mee gehad of weet iemand wat dit is en of het makkelijk te maken valt (en kosten natuurlijk)

Alvast bedankt!

Groetjes Pieter!
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

20 feb 2010, 09:12

klinkt niet goed :shock: ben bang voor je dat dit een dure reparatie word :? koppelings platen en nieuwe drukgroep kost dacht ik rond de 1000 euro .
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

20 feb 2010, 10:17

Dat klinkt als een versleten koppeling. Vervangen is de enige oplossing. Weet niet wat het kost, maar het zal niet goedkoop zijn...

Ik zou wel gelijk de drukgroep ook vervangen.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

20 feb 2010, 12:08

Inderdaad de drukgroep ook vervangen en let er op dat er nu een met teflon bekleedde drukgeleider in gaat (geleidingspijp nr. 23117551719).
De 2003 S heeft die niet maar is daarna gekomen om kraken van de koppeling te voorkomen.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

20 feb 2010, 12:11

kraken :? bedoel je dat schurende geluid met optrekken in de 1?
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

20 feb 2010, 12:58

koppeling vervangen bij een nederlandse bmw dealer kost ongeveer 2200 euro incl. materiaal en uren...
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

20 feb 2010, 12:59

zoveel :shock:
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

20 feb 2010, 13:09

jup helaas wel....
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

20 feb 2010, 13:16

speedy schreef:kraken :? bedoel je dat schurende geluid met optrekken in de 1?
Nee, bij koppeling intrappen.
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 2115
Lid geworden op: 10 feb 2008, 22:57

20 feb 2010, 14:26

kwiebje schreef:koppeling vervangen bij een nederlandse bmw dealer kost ongeveer 2200 euro incl. materiaal en uren...
Daar heb je volgens mij een hele versnellingsbak voor :shock:
Volgens mij kom je op zo'n 750 a 800 euro uit
MCS 2004
Black_Devil
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 257
Lid geworden op: 13 okt 2008, 16:27

20 feb 2010, 15:26

Vandaag m'n auto terug gehaald van de dealer,ook ivm de koppeling en drukgroep,het vervangen van alles,incl keerringen enz kost bij de dealer 1400 euro,tevens is ook mijn hulpkoppelingscylinder vervangen en opnieuw uitgelijnt en nieuwe keeringen bij differentieel..
Nu koppeld hij super makkelijk

Het is wel zo,als het vliegwiel ook vervangen moet worden dan komt er nog zo'n 500 euro bij..Bij mij was dat niet nodig gelukkig

Daan
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

20 feb 2010, 18:24

@ WimS, dat bedrag ben je alleen al kwijt aan onderdelen.
Bij mij is het vliegwiel ook vervangen dus dan ben je idd al 500 euro kwijt zoals hier boven staat.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

21 feb 2010, 03:50

Bij ons was het 1100 euro. Vliegwiel hoefde niet vervangen te worden.
Sander--87
Be Mini
Be Mini
Locatie: Sleeuwijk
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2010, 19:02

21 feb 2010, 11:21

Ik had het pas ook een keer op de snelweg dat hij mee toeren ging maken.
Maar heb het daarna niet meer gehad.
Wat kan dat dan zijn?
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

21 feb 2010, 12:24

Precies hetzelfde; slippende koppeling. Maar op snelheid komt het niet zo vaak voor.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”