Ik woon momenteel in Philadelphia en heb hier een paar maanden geleden een 2e hands Cooper S 2003 gekocht (90.000 km op de teller)
Hij deed het echt perfect, lekker 'fel' en over de snelheid ook zeker niet te klagen!
Maar ongeveer een weekje geleden begon me koppeling raar te doen..
Soms, (vooral als de motor nog koud is) en ik geef gas dan maakt de motor wel toeren maar 'pakt' ie niet echt, dus met andere woorden, het lijkt alsof ik de koppeling ingedrukt houdt terwijl ik gas geef.. Hij rijdt wel gewoon maar toch vervelend om steed heel voorzichtig gas te moeten geven en de koppeling los te laten omdat ie anders vol in z'n toeren schiet zonder te reageren.
Heeft iemand anders hier ooit problemen mee gehad of weet iemand wat dit is en of het makkelijk te maken valt (en kosten natuurlijk)
Alvast bedankt!
Groetjes Pieter!
Problemen met koppeling
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat klinkt als een versleten koppeling. Vervangen is de enige oplossing. Weet niet wat het kost, maar het zal niet goedkoop zijn...
Ik zou wel gelijk de drukgroep ook vervangen.
Ik zou wel gelijk de drukgroep ook vervangen.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Black_Devil
- Mod virus alert!
Bericht
Vandaag m'n auto terug gehaald van de dealer,ook ivm de koppeling en drukgroep,het vervangen van alles,incl keerringen enz kost bij de dealer 1400 euro,tevens is ook mijn hulpkoppelingscylinder vervangen en opnieuw uitgelijnt en nieuwe keeringen bij differentieel..
Nu koppeld hij super makkelijk
Het is wel zo,als het vliegwiel ook vervangen moet worden dan komt er nog zo'n 500 euro bij..Bij mij was dat niet nodig gelukkig
Daan
Nu koppeld hij super makkelijk
Het is wel zo,als het vliegwiel ook vervangen moet worden dan komt er nog zo'n 500 euro bij..Bij mij was dat niet nodig gelukkig
Daan
- Sander--87
- Be Mini
Bericht
Ik had het pas ook een keer op de snelweg dat hij mee toeren ging maken.
Maar heb het daarna niet meer gehad.
Wat kan dat dan zijn?
Maar heb het daarna niet meer gehad.
Wat kan dat dan zijn?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Precies hetzelfde; slippende koppeling. Maar op snelheid komt het niet zo vaak voor.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors