M'n MINI heeft een tikkend geluid tijdens het rijden, dit komt al tevoorschijn bij stapvoets rijden.
Er heeft iemand naast gestaan, het geluid komt bij het linker voorwiel vandaan, ik heb de auto opgekrikt maar kan niet zo 1 2 3 iets vinden wat los zit oid...
Als ik iets harder rij (30 - 60 km/h), en mijn stuur naar links beweeg hoor je het geluid niet, als ik mn stuur naar rechts beweeg komt het getik, des te meer ik mn stuur naar rechts beweeg des te sneller het getik.
Als ik naar links stuur en rem hoor je het ook niet, dus het ligt waarschijnlijk niet aan de remmen.
Als ik achteruit rij hoor je het helemaal niet. Ook niet als ik heen en weer stuur.
Het geluid is geen hard gebonk oid, het klinkt niet door binnen in de auto, je hoort het alleen maar als je met raam open rijdt. het zijn geen aandrijfassen volgens mij.
Het klinkt stom, maar ik kan het geluid het best verwoorden als dat het klinkt alsof een stalen remleiding de hele tijd ergens tegenaan tikt...
Het enige wat ik heb gedaan de laatste tijd (maandag) aan de Mini is alle 4 krikpunten opgekrikt en laten zakken omdat de veren van de schroefset los liggen als hij helemaal omhoog gekrikt is ivm APK, maar ze liggen niet los als hij iets opgekrikt is dus ben ik er verder niet aangeweest.
Iemand tips wat het kan zijn?
Zie video:
Hulp gevraagd, getik voorrijwiel gedeelte - video
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hulp gevraagd, getik voorrijwiel gedeelte - video
Laatst gewijzigd door Adrenalin Junkie op 02 apr 2010, 11:49, 2 keer totaal gewijzigd.
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Steentje of schroef in je band?
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht

, en de remleiding klinkt ook nog wel logisch...
succes!!!
dat zou nog best kunnen, wij ook gehad hier, zat een m5 boutje in de band...BlueCooperS schreef:Steentje of schroef in je band?

, en de remleiding klinkt ook nog wel logisch...
succes!!!
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou, boutje of steentje is het niet, heb ook al met Beek gebeld, Klaas denkt de homokineet, maar ik kan niet erg duidelijk speling voelen in beide assen...

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
dat is inderdaad een vreemd tikje moet ik zeggen...
hoop dat je er met klaas uit komt!!
Groet

hoop dat je er met klaas uit komt!!
Groet
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je echt maf... kan ook helemaal niks vinden wat los zit oid.
Wat ons opvalt (je kijkt er namelijk nooit naar) is dat als ik zo stapvoets rij, en pittig het rempedaal intrap dat aan beide kanten de voorwielen echt een stuk naar voren gaan, dus niet dat de auto inveert maar de wielen gaan echt een stuk heen en weer zeg maar... moeilijk te verwoorden...
Is dit normaal?
Wat ons opvalt (je kijkt er namelijk nooit naar) is dat als ik zo stapvoets rij, en pittig het rempedaal intrap dat aan beide kanten de voorwielen echt een stuk naar voren gaan, dus niet dat de auto inveert maar de wielen gaan echt een stuk heen en weer zeg maar... moeilijk te verwoorden...
Is dit normaal?

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
ik geloof dat ik snap wat je bedoelt...
volgens mij zie ik dat wel eens vaker bij auto's...
lijkt me eerlijk gezegd dat de auto hier wel tegen moet kunnen, maar het zal vast niet super goed zijn voor de ophanging e.d.....
volgens mij zie ik dat wel eens vaker bij auto's...
lijkt me eerlijk gezegd dat de auto hier wel tegen moet kunnen, maar het zal vast niet super goed zijn voor de ophanging e.d.....
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zouden de remblokjes los kunnen zitten oid? Ik noem maar wat op, hoe kan ik dat controleren?
Achteruit heeft hij het geluid ook, maar minder als dat ik vooruit rij...
Achteruit heeft hij het geluid ook, maar minder als dat ik vooruit rij...

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk, maar je zou het even kunnen controleren door de klem waar ze mee vast geklemt worden aan de klauw te voelen, of die los zit o.i.d.
verder zou ik het ook niet weten... ben maar een eenvoudige hobbyist..
verder zou ik het ook niet weten... ben maar een eenvoudige hobbyist..

- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk toch aan een homokineet als ik dit zo hoor.
Is de rubber hoes ook kapot?
Wiellager misschien?
Wat ik ook wel eens gehoord heb,en dat was met een Seat Leon,dat de naafmoer van de aandrijfas iets los gelopen was.
Ook dit geeft rare geluidjes.
Is de rubber hoes ook kapot?
Wiellager misschien?
Wat ik ook wel eens gehoord heb,en dat was met een Seat Leon,dat de naafmoer van de aandrijfas iets los gelopen was.
Ook dit geeft rare geluidjes.
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als de rubber hoes kapot is zit de velg helemaal onder het vet.
Heb ik twee keer gehad nadat de hoes gesmolten was op Zandvoort.
Een heel klein beetje speling in de homokineet is al voldoende voor wat geluid. Zelf had ik geen tikken maar wel enorm trillen van de voorwielen op een bepaalde snelheid. Het was de aandrijfas maar speling was nauwelijks waarneembaar.
Als je wielen heen en weer gaan bij remmen heb je nieuwe rubbers van de dwarsarm nodig. Bekend Mini kwaaltje, wisselen moet ook nog gebeuren bij mijn Cabrio. Bij wisselen meteen Powerflex nemen. Aangezien de aandrijfas los moet bij deze operatie kun je die dan meteen wisselen. Maar misschien dit jaar dan een vakantie overslaan want goedkoop is het allemaal niet
Heb ik twee keer gehad nadat de hoes gesmolten was op Zandvoort.
Een heel klein beetje speling in de homokineet is al voldoende voor wat geluid. Zelf had ik geen tikken maar wel enorm trillen van de voorwielen op een bepaalde snelheid. Het was de aandrijfas maar speling was nauwelijks waarneembaar.
Als je wielen heen en weer gaan bij remmen heb je nieuwe rubbers van de dwarsarm nodig. Bekend Mini kwaaltje, wisselen moet ook nog gebeuren bij mijn Cabrio. Bij wisselen meteen Powerflex nemen. Aangezien de aandrijfas los moet bij deze operatie kun je die dan meteen wisselen. Maar misschien dit jaar dan een vakantie overslaan want goedkoop is het allemaal niet

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors