Vanavond tot 2x toe stond het dak van onze Cabrio open inclusief de zijramen.
Heb dit nog niet eerder gehad, iemand hier dit wel eens meegemaakt?
Heb nu maar de zekering van het dak verwijderd, niet echt handig met dit weer om hem steeds open terug te vinden :-(
Ben benieuwd of iemand dit al eerder heeft gehad, anders maar eens laten uitlezen bij de dealer.
grtz,
Ron
Cabriodak spontaan open??
- seirv
- Be Mini
- Contacteer:
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
bijzonder dit...
heb je geen functie dat je het dak met je Afstandbediening kan openen? anders zou het nog wel eens mogelijk kunnen zijn dat je AB klem zat in je broekzak o.i.d.
en anders is dit misschien een stille hint dat je mini zin heeft in een heerlijke zonnige zomer
ben benieuwd of je er achter gaat komen wat dit echt is....
heb je geen functie dat je het dak met je Afstandbediening kan openen? anders zou het nog wel eens mogelijk kunnen zijn dat je AB klem zat in je broekzak o.i.d.

ben benieuwd of je er achter gaat komen wat dit echt is....
- Michel ACS
- 4 op een rij!
Bericht
Het probleem met het spontaan open staan van je ramen is een bekend probleem bij de mini. Dit komt door de boord computer die aan de bijrijders kant is geplaatst. Om deze te vervangen ben je rond de 500 euro kwijt.
Het vervangen van deze computer kan alleen uitgevoerd worden door de MINI/BMW dealer of een garagebedrijf moet de juiste apparatuur in huis hebben. Dit komt onder andere omdat de computer geprogrammeerd moet worden en je sleutels weer opnieuw ingesteld moeten worden.
Deze computer stuurt je ramen, open sluiten van je auto, verlichting etc aan. Let op welke instellingen je hebt want als de computer vervangen wordt dan heb je weer de basis instellingen.
Het vervangen van deze computer kan alleen uitgevoerd worden door de MINI/BMW dealer of een garagebedrijf moet de juiste apparatuur in huis hebben. Dit komt onder andere omdat de computer geprogrammeerd moet worden en je sleutels weer opnieuw ingesteld moeten worden.
Deze computer stuurt je ramen, open sluiten van je auto, verlichting etc aan. Let op welke instellingen je hebt want als de computer vervangen wordt dan heb je weer de basis instellingen.
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
ik heb dit ook gehad. bij mij was de oplossing om mijn sleutel andersom aan de sleutelhanger te hangen. maar je hebt exact hetzelfde als je op de open knop duwt, dan gaan alle ramen open en hat dak ook.
- rdsdordt
- Nieuwsgierig
Bericht
Vanochtend langs de dealer gereden, die hebben nog gezocht in de database of het een bekend probleem is, maar dat is het dus niet.
Verder kunnen ze de auto uitlezen (duurt 3 kwartier
) en dan als er fouten uitkomen, ze een diagnose kunnen gaan stellen á 100 euro per uur:-(
Dus weet nog even niet wat ik ermee aan moet, een sleutel klem is het volgens mij niet, want dan zouden de deuren ook van slot moeten zijn, en dat waren ze niet.
Ik ga eens proberen de accu los te halen om misschien zodiende iets te resetten, en dan maar weer eens proberen.
grtz,
Ron
Verder kunnen ze de auto uitlezen (duurt 3 kwartier

Dus weet nog even niet wat ik ermee aan moet, een sleutel klem is het volgens mij niet, want dan zouden de deuren ook van slot moeten zijn, en dat waren ze niet.
Ik ga eens proberen de accu los te halen om misschien zodiende iets te resetten, en dan maar weer eens proberen.
grtz,
Ron
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dit zit niet in de sleutel maar is standaard geprogrammeerd als veiligheidD5R schreef:Ik denk ook dat het de sleutel is die onvrijwillig bedient is.
Als er geen deur geopend word gaat hij naar een aantal seconde weer op slot.
Toevallig vanavond geprobeerd.
Groeten Alwin

- rdsdordt
- Nieuwsgierig
Bericht
Zal het morgen ook eens testen met de sleutel.
grtz,
Ron
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ging bij jou het dak voor de helft open en alle ruiten naar beneden met de sleutel, en ging hij daarna automatisch weer op slot?D5R schreef:Ik denk ook dat het de sleutel is die onvrijwillig bedient is.
Als er geen deur geopend word gaat hij naar een aantal seconde weer op slot.
Toevallig vanavond geprobeerd.
Groeten Alwin
Zal het morgen ook eens testen met de sleutel.
grtz,
Ron
- D5R
- 4 op een rij!
Bericht
Ja alleen het schuifdak voor gaat open en alle ruiten.
de werking van het dak open met de AB in de sleutel is anders als met de knop in de auto.
pas bij nogmaals openen drukken en vast houden gaat het gehele dak open.
de werking van het dak open met de AB in de sleutel is anders als met de knop in de auto.
pas bij nogmaals openen drukken en vast houden gaat het gehele dak open.
heeft elke auto met AB in de sleutel.(gelukkig)Dit zit niet in de sleutel maar is standaard geprogrammeerd als veiligheid

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors