Ratelende versnellingsbak

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
MINIMOUSE
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Ratelende versnellingsbak

22 apr 2010, 23:41

ik heb een probleem en weet niet wat het precies is hij ratelt in alle versnellingen
maar als ik de koppeling in trap is het weg. volgens de dealer is de bak kapot
maar lijkt mij sterk want hij schakeld probleemloos naar alle versnellingen
waar kan ik een gereviseerde vesnellings bak kopen goedkoop
laat mij even iets weten want het geluid wordt alsmaar erger
bedankt minimouse :(
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2010, 23:52

Dit klinkt volgens mij als een bekend probleem bij de mini's... :?

je bak zou inderdaad wel eens stuk kunnen zijn...

helaas kan ik je niet helpen, want ik heb geen idee waar je een (goedkope) gereviseerde bak vandaan kan toveren.,.. :|

Succes!!
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2010, 00:10

Ik zou spenki hier van het forum even een berichtje sturen. Hij heeft al aardig wat MINI's met een kapotte versnellingsbak gerepareerd (helaas een bekend probleem bij de One en Cooper tot 2004) en dat is vele malen goedkoper dan wanneer er een compleet nieuwe bak door de dealer wordt ingebouwd.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

23 apr 2010, 10:07

Je kunt ook Nepnerd (Charlie ) ff vragen want die heeft vorig jaar zijn bak vervangen :? succes ermee en maar ff duimen dat het niet de bak is :roll:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2010, 11:55

Nepnerd heeft 'em naar de dealer gebracht en was goud geld kwijt toch? Ik zou ook spenki even een pm sturen.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2010, 12:32

Ik heb hetzelfde probleem als jou gehad. Eerst alleen in de 5e versnelling geratel en toen werd het alleen maar erger. Daarna in elke versnelling. Ook als ik de koppeling intrapte, ging het geluid weg.
Ik heb de auto naar de dealer gebracht, daar bleek het inderdaad de versnellingsbak te zijn. Ik was € 3250,- kwijt voor een nieuwe versnellingsbak. Tevens hebben ze meteen de koppelingsplaten vervangen.
Ik had de dealer al opdracht gegeven om versnellingsbak te vervangen, zonder eerst Roy (Spenki) om advies te vragen.
Ik zou zeker Spenki een PM sturen, hij heeft o.a. Mac Mini ook goed geholpen.
Succes...

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”