Bij de aankoop van de cooper S wist ik al dat er problemen waren met de koppeling. Hij gaat erg zwaar. Verder is deze goed te doseren en voelt niet echt gaar.
Ik had geïnformeerd bij de dealer, kosten: ongeveer 1000 euro voor een nieuwe koppeling.
Nu werd mij ook verteld dat het mogelijk het ontluchten zou kunnen zijn van de hydraulische koppeling? Dit kon zowel bij het koppelingspedaal binnen in de auto als bij de bak zelf. Dit zou vrij weinig geld kosten.
Nu heb ik er sowieso voldoende geld af gekregen bij aankoop (rekening houden met het ergste).
Kan iemand mij vertellen hoe ik het ontluchten zelf kan doen, of waar het precies zit? Ben erg benieuwd of het 'm in het ontluchten zit
Grt
Sander
Zware koppeling R53, ontluchten?
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Zware koppeling R53, ontluchten?
Laatst gewijzigd door sander_r53 op 24 apr 2010, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Lijkt mij sterk dat het in het onluchten zit want als de lucht in je vloeistof zit voelt je koppeling sponzig aan zoals met remleidingen die lucht bevatten. Je koppeling gaat er dus niet zwaarder van. De koppeling tapt trouwens uit hetzelfde vaatje als de remvloeistof, het is hetzelfde reservoir.
De Mini heeft trouwens sowieso een zwaarder koppeling dan de meeste auto's.
De Mini heeft trouwens sowieso een zwaarder koppeling dan de meeste auto's.
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
hmm... dat is jammer.
Ik heb bij dezelfde handelaar een andere Mini gevoeld, ter vergelijking met mijn koppeling.
Dit was een gewone Mini One uit 2004. Deze koppeling voelde wel lichter aan.
Is het zo dat een Cooper S zwaarder gaat dan een One of een Cooper?
Ik heb bij dezelfde handelaar een andere Mini gevoeld, ter vergelijking met mijn koppeling.
Dit was een gewone Mini One uit 2004. Deze koppeling voelde wel lichter aan.
Is het zo dat een Cooper S zwaarder gaat dan een One of een Cooper?
- BadSMini
- Mod virus alert!
- Locatie: Hoeksche Waard
Bericht
Ja,
Ik vindt zelfs persoonlijk een One of een Cooper fijner koppelen en schakelen dan mijn S.
Mijn moeder heeft een One waar ik regelmatig in rij dus kan het verschil goed merken.
Mss een stomme vraag: waarom een auto kopen met een vermoedelijk slechte koppeling?
sander_r53 schreef:hmm... dat is jammer.
Ik heb bij dezelfde handelaar een andere Mini gevoeld, ter vergelijking met mijn koppeling.
Dit was een gewone Mini One uit 2004. Deze koppeling voelde wel lichter aan.
Is het zo dat een Cooper S zwaarder gaat dan een One of een Cooper?
Ja,
Ik vindt zelfs persoonlijk een One of een Cooper fijner koppelen en schakelen dan mijn S.
Mijn moeder heeft een One waar ik regelmatig in rij dus kan het verschil goed merken.
Mss een stomme vraag: waarom een auto kopen met een vermoedelijk slechte koppeling?
- Meani
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: +- Zwolle
Bericht
Mss een stomme vraag maar waarom de One van moeders rijden terwijl je zelf een S hebt???

BadSMini schreef:sander_r53 schreef:hmm... dat is jammer.
Ik heb bij dezelfde handelaar een andere Mini gevoeld, ter vergelijking met mijn koppeling.
Dit was een gewone Mini One uit 2004. Deze koppeling voelde wel lichter aan.
Is het zo dat een Cooper S zwaarder gaat dan een One of een Cooper?
Ja,
Ik vindt zelfs persoonlijk een One of een Cooper fijner koppelen en schakelen dan mijn S.
Mijn moeder heeft een One waar ik regelmatig in rij dus kan het verschil goed merken.
Mss een stomme vraag: waarom een auto kopen met een vermoedelijk slechte koppeling?
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck


- BadSMini
- Mod virus alert!
- Locatie: Hoeksche Waard
Bericht
Rij jij nooit in de auto van je moeder/vader dan?
Meani schreef:Mss een stomme vraag maar waarom de One van moeders rijden terwijl je zelf een S hebt???![]()
BadSMini schreef:sander_r53 schreef:hmm... dat is jammer.
Ik heb bij dezelfde handelaar een andere Mini gevoeld, ter vergelijking met mijn koppeling.
Dit was een gewone Mini One uit 2004. Deze koppeling voelde wel lichter aan.
Is het zo dat een Cooper S zwaarder gaat dan een One of een Cooper?
Ja,
Ik vindt zelfs persoonlijk een One of een Cooper fijner koppelen en schakelen dan mijn S.
Mijn moeder heeft een One waar ik regelmatig in rij dus kan het verschil goed merken.
Mss een stomme vraag: waarom een auto kopen met een vermoedelijk slechte koppeling?
Rij jij nooit in de auto van je moeder/vader dan?

- Meani
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: +- Zwolle
Bericht
Neeeeee.....Minder pk's dat minder leuk
Sorry voor het OT geouwehoer Sander

Sorry voor het OT geouwehoer Sander
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck


- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
De auto was helemaal top verder... enkel die koppeling... waarbij ik me nu dus ook begin af te vragen of hij wel zo slecht is.
Ik heb er voldoende geld van af kunnen krijgen. Had al ingecalculeerd 1000 euro hier in NL te moeten investeren. En met oog op de toekomst misschien gelijk een sterkere koppeling zodat ik misschien wat ''stages'' kan uit laten voeren
Ik heb er voldoende geld van af kunnen krijgen. Had al ingecalculeerd 1000 euro hier in NL te moeten investeren. En met oog op de toekomst misschien gelijk een sterkere koppeling zodat ik misschien wat ''stages'' kan uit laten voeren

- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Hoi:
Ontluchten lijkt mij onzin.
De koppeling van de S gaat altijd (veel) zwaarder dan een One of Cooper.
Vooral boven de ca 60 dkm gaat ie steeds zwaarder, dit komt meestal door de drukgroep en
de huls waar het druklager overheen schuift(slijt behoorlijk in)deze ook altijd mee vervangen(bij de S)
Gewoon een nw koppelingsset er in en hij gaat weer lekker licht.
Gr Roy
Ontluchten lijkt mij onzin.
De koppeling van de S gaat altijd (veel) zwaarder dan een One of Cooper.
Vooral boven de ca 60 dkm gaat ie steeds zwaarder, dit komt meestal door de drukgroep en
de huls waar het druklager overheen schuift(slijt behoorlijk in)deze ook altijd mee vervangen(bij de S)
Gewoon een nw koppelingsset er in en hij gaat weer lekker licht.
Gr Roy
- cooperke s
- Bijna verslaafd
- Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Bericht
Als het een pre facelift is,zal ie zowieso zwaarder schakelen dan een facelift.En ja de S heeft een zwaarder koppelpedaal dan cooper of one.
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Super reacties 
Het gaat idd om een pre-facelift (09-2002)
Heeft op het moment 83.000 km op de teller.

Het gaat idd om een pre-facelift (09-2002)
Heeft op het moment 83.000 km op de teller.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
De pre-facelift heeft een drukgroepgeleider zonder teflon laag.
Die heeft Mini bij de face-lift aan de binnenkant met teflon gecoat om de koppeling beter gangbaar te maken en te houden maar een licht lopende koppeling is het daardoor nog steeds niet geworden.
Die heeft Mini bij de face-lift aan de binnenkant met teflon gecoat om de koppeling beter gangbaar te maken en te houden maar een licht lopende koppeling is het daardoor nog steeds niet geworden.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors