Hallo,
Misschien hebben meerdere mensen al aandacht besteed aan dit probleem, maar ik wilde mijn ervaring ook even delen.
Sinds een tijdje had ik regelmatig water voorin staan bij de pedalen. Later breidde zich dit ook uit tot de passagiers zitplaats.
In eerste instantie openbaarde het zich eigenlijk doordat ik 's ochtends nogal veel condens aan de binnenzijde van de auto ontdekte.
Na tijden op onmogelijke plekken te hebben gezocht, had ik besloten om met het dak open wat water in de gootjes te gieten.
het sijpelde direct de auto in! Aaaargh.
Er zijn misschien slimmere manieren, maar ik leer meestal al doende ;-)
maar gelukkig kon ik het op deze manier wel traceren. Ik heb het dak aan de voorzijde voorzichtig proberen los te maken.
Dit ging vrij eenvoudig door eerst de zonneklep(pen) te verwijderen en het deurrubber gedeeltelijk los te halen.
Hierdoor zag ik dat zowel links als rechts in de auto, in de hoek, er 2 rubberen verbindingsstukjes los waren geraakt (1 aan iedere kant) van de 'ijzeren' watergoot.
Deze heb ik opnieuw erom geschoven en vastgezet met een tie-wrap. Zowel links als rechts. Achterin de auto zitten in de hoeken ook 2 van deze verbindingen, maar die waren in orde. (toch maar een tie-wrap eromheen gedaan)
Voor de zekerheid heb ik ook een vochtvreter in de auto gezet, om 'restvocht' weg te halen.
Misschien heeft iemand dit probleem ook en heb je er iets aan.
Groet,
Johan
Waterlekkage panoramadak Mini
- MiniQuest
- One wheel wonder
Bericht
De problemen zijn verergerd. help!!
sinds ik het probleem het opgelost, is er iets mis met de elektronica. ik vermoed dat vocht eea heeft aangetast. De cvt komt niet meer verder dan de 1e versnelling en ben stapvoets naar huis gereden. Ik kreeg heel even de EP melding. Inmiddels branden ook de DTC en het ABS en het bandenspannings lampje.
Zou een fohn helpen op het zekeringskastje?
Tips zijn welkom!
sinds ik het probleem het opgelost, is er iets mis met de elektronica. ik vermoed dat vocht eea heeft aangetast. De cvt komt niet meer verder dan de 1e versnelling en ben stapvoets naar huis gereden. Ik kreeg heel even de EP melding. Inmiddels branden ook de DTC en het ABS en het bandenspannings lampje.
Zou een fohn helpen op het zekeringskastje?
Tips zijn welkom!
- MiniQuest
- One wheel wonder
Bericht
Hi,
Alle zekeringen heb ik er uitgehad en gedroogd. Ze waren redelijk vochtig. Voor de zekerheid heb ik die onder de motorkap ook maar meegenomen. Vandaag 50km gereden met de Mini en geen problemen tot zover. De vochtvreters blijven er in.
Als ik rijd, houd ik de airco aan (maakt de lucht droog) en zet m op de 'HI' stand. Op die manier hoop ik ook dat het bijdraagt. Na een rit laat ik het raampje een stukje open zodat de omhooggekomen damp kan ontsnappen. Ik houd jullie wel op de hoogte!
Alle zekeringen heb ik er uitgehad en gedroogd. Ze waren redelijk vochtig. Voor de zekerheid heb ik die onder de motorkap ook maar meegenomen. Vandaag 50km gereden met de Mini en geen problemen tot zover. De vochtvreters blijven er in.
Als ik rijd, houd ik de airco aan (maakt de lucht droog) en zet m op de 'HI' stand. Op die manier hoop ik ook dat het bijdraagt. Na een rit laat ik het raampje een stukje open zodat de omhooggekomen damp kan ontsnappen. Ik houd jullie wel op de hoogte!
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Goed zo! Houden zo 

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors