Omdat mijn 2-spaaks stuur erg lelijk is geworden wil ik de rand vervangen. Via marktplaats heb ik een nieuw stuurwiel op de kop gekocht, alleen is dit geen multifunctioneel, zoals ik er nu wel in heb zitten. Ik was van plan simpelweg de blokjes over te zetten, maar nou lijkt het alsof de multifunctionele niet gaat passen, vanwege de radiobediening achterop het stuur.
Klopt dit, of is het met wat snij werk passend te maken?
Heeft er iemand ervaring met een 2-spaaks multifunctioneel te vervangen door 2-spaaks niet-multifunctioneel?
Misschien kan iemand verder nog uitleggen hoe ik te werk moet gaan, hoe de airbag eruit moet o.a.?
Stuurwiel verwisselen
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je had beter een multifunctioneel stuur kunnen kopen met knoppen. Deze kun je namelijk 1 op 1 overzetten.
En de knoppen werken dan ook meteen. Er zijn al op het forum mensen die hun stuurwiel hebben verwisseld en daar zijn ook topics van met info waar je wellicht iets aan hebt. Dus ik zou ff met de zoekfunctie aan de slag gaan.
Weet je al of de airbag die je hebt in het nieuwe stuurwiel past ? Deze past namelijk niet in het nieuwere type stuurwiel. prefacelift airbag past niet in het facelift stuurwiel. Daarvoor heb je een andere airbag nodig.
En de knoppen werken dan ook meteen. Er zijn al op het forum mensen die hun stuurwiel hebben verwisseld en daar zijn ook topics van met info waar je wellicht iets aan hebt. Dus ik zou ff met de zoekfunctie aan de slag gaan.
Weet je al of de airbag die je hebt in het nieuwe stuurwiel past ? Deze past namelijk niet in het nieuwere type stuurwiel. prefacelift airbag past niet in het facelift stuurwiel. Daarvoor heb je een andere airbag nodig.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als ik naar Realoem kijk hebben de sturen een verschillend bestelnummer. Dat betekent dat ze niet hetzelfde zijn. De achterste bezhuizing nr. is ook anders van vorm.
Zonder multifunctionele knoppen
Met multifunctionele knoppen
Als je het zelf passend kan maken heb je geluk en anders heb je een miskoop gedaan. Dan had je dit beter vooraf kunnen vragen of het forum even goed doorspitten want realoem wordt zeer vaak genoemd.
Zonder multifunctionele knoppen
Met multifunctionele knoppen
Als je het zelf passend kan maken heb je geluk en anders heb je een miskoop gedaan. Dan had je dit beter vooraf kunnen vragen of het forum even goed doorspitten want realoem wordt zeer vaak genoemd.
- robbert-1
- Mod virus alert!
Bericht
Gisteren heb ik het stuur verwisseld en na wat aanpassen is het gelukt!
Het in en uit bouwen van het stuur was zoals in andere topics al aangegeven een makkie. De airbag kan er makkelijk uit, net als het stuur zelf..
Maar zoals ik al vreesde was het stuur inderdaad anders dan multifunctioneel. Aan de achterzijde is er geen insparing voor de radio bediening. Gelukkig was het na een stukje zacht rubber wegsnijden passend te maken en zie je er helemaal niks van! Mocht ooit iemand het zelfde probleem tegenkomen, gewoon aan de slag gaan..
Het in en uit bouwen van het stuur was zoals in andere topics al aangegeven een makkie. De airbag kan er makkelijk uit, net als het stuur zelf..
Maar zoals ik al vreesde was het stuur inderdaad anders dan multifunctioneel. Aan de achterzijde is er geen insparing voor de radio bediening. Gelukkig was het na een stukje zacht rubber wegsnijden passend te maken en zie je er helemaal niks van! Mocht ooit iemand het zelfde probleem tegenkomen, gewoon aan de slag gaan..
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors