Beste minioten,
Ik heb een mini uit 2004 met een kilometer stand van rond de 55000 km en heb een tweetal vragen.
Afgelopen weekend auto gewassen en toen bleek dat er onder de rechter voor koplamp op de motor kap roest zit.
Zijn er meer die hier last van hebben.
Ook heb ik het probleem dat ik alles hoor en aanvoel in een auto. Nu is het geval dat er een vreemd geluid aanwezig is.
Het geluid lijkt op een (metalen) ventilator die aanloopt, geluid wordt heviger bijvoorbeeld bij ongeveer 2800 toeren in elke versnelling. Zodra ik de auto in zijn vrij zet (al rijdend) valt het geluid weg maar als ik dan gas geef (in zijn vrij) komt het geluid weer terug. De versnellingsbak is al gereviseerd en de koppeling is ook al vervangen.
Wie heeft er ideeen ik heb namelijk nog garantie en wil dit opgelost hebben.
Groet,
Michel
Roest en vreemd geluid
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Als er roest onder de rechtervoorlamp zit, neem ik aan dat je bedoelt dat het dus in de lamp zit. Dan is je glas kapot en dat is APK afkeur.
Als het echt de carosserie is die roest, dan is dit een heel bijzondere plaats waar normaal gesproken geen roest terechtkomt. Je Mini zal normaal alleen in de dorpels (onder het rubber) roestplekjes kunnen krijgen en zo her en der onder de auto zelf (en op de remschijven natuurlijk).
Het geluid klinkt niet echt hoopvol en ik zou er absoluut een punt van maken bij de dealer waar je de garantie hebt.
Als het echt de carosserie is die roest, dan is dit een heel bijzondere plaats waar normaal gesproken geen roest terechtkomt. Je Mini zal normaal alleen in de dorpels (onder het rubber) roestplekjes kunnen krijgen en zo her en der onder de auto zelf (en op de remschijven natuurlijk).
Het geluid klinkt niet echt hoopvol en ik zou er absoluut een punt van maken bij de dealer waar je de garantie hebt.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- cooperke s
- Bijna verslaafd
- Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
- Beek Auto Racing
- Sponsor
- Contacteer:
- Locatie: Den Haag
Bericht
Ik heb het even nagevraagd bij Klaas, maar zo 1,2,3 komt de omschrijving niet bekend voor...
Maar je bent welkom om er even naar te laten kijken.
Maar je bent welkom om er even naar te laten kijken.
MINI accessoires, tuning en onderhoud

www.minispeed.nl
www.tarox-remmen.nl
www.porscheperformance.nl

www.minispeed.nl
www.tarox-remmen.nl
www.porscheperformance.nl
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
Bericht
Bedankt voor jullie reacties.
De auto gaat zeker terug naar de dealer.
Roest vorming ondr koplamp:
Je hebt ongeveer tussen de chromen rand van je koplamp en de motor een halve centimeter ruimte. De roest vorming vindt plaats op de motor kap onder de chromen rand van de koplamp.
Vreemd geluid:
Het geluid zou je ook kunnen omschrijven als een ping pong balletje met daarin een zandkorrel.
Waar het geluid vandaan komt is lastig te omschrijven omdat het door de hele auto zeer goed te horen is.
Het schakelen in zijn 1, 2,5 en achteruit gaat ook heel erg zwaar.
Groet,
Michel
De auto gaat zeker terug naar de dealer.
Roest vorming ondr koplamp:
Je hebt ongeveer tussen de chromen rand van je koplamp en de motor een halve centimeter ruimte. De roest vorming vindt plaats op de motor kap onder de chromen rand van de koplamp.
Vreemd geluid:
Het geluid zou je ook kunnen omschrijven als een ping pong balletje met daarin een zandkorrel.
Waar het geluid vandaan komt is lastig te omschrijven omdat het door de hele auto zeer goed te horen is.
Het schakelen in zijn 1, 2,5 en achteruit gaat ook heel erg zwaar.
Groet,
Michel
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
Bericht
Update
Het zwaar schakelen is verholpen. Er bleek iets stuk te zijn maar moet nog navragen wat dit precies was. Zodra ik dit weet zal ik dit hier melden.
Zal van de roest plek onder mijn voor koplamp een foto maken en hier op de site plaatsen.
Michel
Het zwaar schakelen is verholpen. Er bleek iets stuk te zijn maar moet nog navragen wat dit precies was. Zodra ik dit weet zal ik dit hier melden.
Zal van de roest plek onder mijn voor koplamp een foto maken en hier op de site plaatsen.
Michel
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
Bericht
Zoals hiervoor omschreven is het zwaar schakelen verholpen, bij navraag bleek dat ze een en ander gesmeerd (niet vervangen) hebben wat betrekking heeft op het schakelen.
Het geluid is nu wel zachter geworden maar nog steeds niet weg, komt nog steeds in alle versnellingen voor, rond de 2800 toeren. Als je de koppeling in trapt en geen gas geeft gaat het geluid langszaam weg.
Zal binnenkort bij Beek langsrijden kijken of zij het kunnen vinden. Dan kan ik hiermee naar de garage.
Michel
Het geluid is nu wel zachter geworden maar nog steeds niet weg, komt nog steeds in alle versnellingen voor, rond de 2800 toeren. Als je de koppeling in trapt en geen gas geeft gaat het geluid langszaam weg.
Zal binnenkort bij Beek langsrijden kijken of zij het kunnen vinden. Dan kan ik hiermee naar de garage.
Michel
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
Bericht
In mijn gallery staan 2 foto's waar op te zien is dat er roest aanwezig is op de motorkap onder de rechterkoplamp.
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
- Locatie: Lint
Bericht
ik zou daarmee recht naar de dealer rijden want dit lijkt me plaatkanker of (indien de koplampen niet vervangen zijn geweest) een foute afwerking onder de koplamp.
Als he plaatkanker is kan je dat aan de binnenkant van je motorkap ook zien (het metaal splits in 2 en gaat open van binnen uit waardoor de lak bol gaat staan.
ik denk eerder dat de lak beschadigd is geweest ooit bij het vervangen van ee koplamp.
kijk nog maar eens onder de koplamp, want dat is echt geen steenslag.PPCS schreef:Lijkt op steenslag. Tja ik denk dat je dit het beste kan oplossen met een lakstift. Andere optie is de hele motorkap opnieuw spuiten, maar ja dat kost flink wat duiten. Ff lakstift bij de dealer bestellen en voorzichtig druppie er op.
Succes
ik zou daarmee recht naar de dealer rijden want dit lijkt me plaatkanker of (indien de koplampen niet vervangen zijn geweest) een foute afwerking onder de koplamp.
Als he plaatkanker is kan je dat aan de binnenkant van je motorkap ook zien (het metaal splits in 2 en gaat open van binnen uit waardoor de lak bol gaat staan.
ik denk eerder dat de lak beschadigd is geweest ooit bij het vervangen van ee koplamp.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors