Rammelend door Schotland....

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Koossmatrooz
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Rammelend door Schotland....

27 mei 2010, 09:53

Hallo allemaal,

We zijn net terug uit Schotland waar we heerlijk een paar weekjes met onze Mini aan het rondrijden geweest zijn.

Heerlijk behalve het rammelen dan, normaal hoorde ik al wel wat in het dashboard maar kon dit met de radio aan meestal wel
overstemmen.....totdat ook deze het begaf.....hebben we dus gezellig naar het motorgeluid en het rammelen mogen luisteren.

Nu thuis is het de hoogste tijd geworden om eea eens aan te pakken.
Ik wil het dashboard open gaan maken en het probleem verhelpen, het heeft te maken met kunstoffen die over elkaar wringen en dit irritante geluid
voortbrengen. Heb hierover al eea gelezen in dit forum maar ben een beetje huiverig voor de airbags.

Rammel in de uitlaat:

Ben voordat we op vakantie gegaan zijn nog even bij de garage langs geweest en we hebben eigenlijk min of meer geconstatteerd dat
dit in de middendemper zit (ong terhoogte van de armsteun) De monteur denkt aan een los deeltje in de demper.
Wat ik heel raar vind is a: het is alleen bij hele lage toeren (+- 800), de uitlaat gaat dan hevig resoneren en de achterste dempers tetteren
op en neer en de rammel komt naar voren, is dus niet altijd. b: Als je op dat moment wat druk uitoefent tegen het laatste chromen sierstukje is het weg.

Wie weet wat dit kan zijn? of heeft zoiets al eens meegemaakt? Oja hij lekt ook bij de middendemper op de flens, maar dit is een kwestie van nieuwe pakking.

Rammelen in de koppeling:
Denk zelf aan druklager, wanneer de koppeling in is getrapt hoor je het niet en zodra je hem loslaat hoor je het wel (niet altijd).
Moet de koppeling er uit (en dus de hele motor) om dit lagertje te vervangen of is dit peanuts om te doen?
Het nieuwste rammeltje moet ik nog zien te achterhalen waar het geluid vandaan komt (denk zelf de uitlaat.

De radio....

Gaf op een morgen ineens aan op het schermpje "disabled". De afstandbediening op het stuur had het ook net begeven en dus denk ik dat het hiermee
samenhangt, daar ik al wat gevonden heb op diverse forums. Schijnt iets te maken te hebben met het witte draadje met rode streep en gele blokjes.
Heb op de vakantie het hele middenconsole eruit gehad en de radio eruit gehad maar kan daar niks vinden.
Wil nu nog even bij het stuur kijken.... en evt dat kabeltje doormeten... Of zijn er mensen die weten waar dit mee te maken heeft?

Als er iemand is die ervaring heeft met een of meerdere problemen die hierboven staan hoor ik het graag, ik ga morgen een dagje spenderen om eea te verhelpen.

Groet Pascal
Koossmatrooz
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

28 mei 2010, 16:02

Raar, maar vanmorgen deed de radio het ineens weer..... :s Heb gisteren in de Control Unit de stekker even los gehad en misschien is hij hierdoor wel gereset.. Maar goed ikke blij want wilde het stuur er al uithalen waar ik een beetje tegenopzag, tegen het scenario dat de airbag eruit zou knallen ofzoiets.
:D
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2010, 16:22

vraag me af waarom je t stuur er van af wilt halen??
Dashboard haal je aan de bovenkant er vanaf zonder stuur te demonteren...

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”