Deurvergrendeling en waarschuwingslampjes defect

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
serapsu
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Deurvergrendeling en waarschuwingslampjes defect

08 jun 2010, 14:46

DHelaas zijn mijn deurvergrendeling en waarschuwingslampjes defect.

De deuren kunnen wel allemaal op slot, maar bij het openen blijft de bestuurderskant op slot. Deze kan alleen geopend worden met de sleutel. Waar zou dit aan kunnen liggen.

Daarnaast werken niet allen waarschuwingslampjes. Als ik de motor start branden ze enkele seconden, daarna gaan ze allemaal uit. Dat is ook goed, maar het lampje van de handrem zou toch moeten blijven branden als de handrem erop staat?
Nu weet ik dus niet of andere lampjes wel aan gaan als er iets mis is. Hoe kan ik dit maken/controleren?

Daarnaast geeft mijn boardcomputer aan wanneer ik een kleine beurt nodig heb, maar als ik de motor start en dan op het knopje druk van de km teller komt er ook nog een getal te staan met een - teken, wie kan me vertellen wat dat is?

Vast bedankt,

Gr Sander
Laatst gewijzigd door serapsu op 08 jun 2010, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2010, 15:15

Heej,

dat van je deur is misschien in te stellen in de boord computer...

zo is dat bij ons tenminste, omdat mini's veelal gebruikt worden door vrouwen om boodschappen mee te doen, kan je er voor kiezen om bij het open van de auto de bijrijders deur op slot te laten...

verder van je controle lampjes lijkt mij indedaad dat het handremlampje moet blijven branden als deze er op zit... misschien even uit laten lezen door de dealer ;)

en het - aantal km wat er staat voor een buurt, is volgens mij het aantal kilometer wat je nog over heb voor je een beurt moet laten doen... dit weet ik overigens niet zeker...

Succes ermee!!
serapsu
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 jun 2010, 15:20

Bedankt voor je reactie mini cabrio!
Maar wat zullen de kosten zijn van het uitlezen?

En ik dacht net ergens gelezen te hebben dat het - aantal gaat om dagen, maar om welke dagen dan?
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2010, 15:24

kosten voor uitlezen weet ik niet... :|

en over dagen heb ik nog nooit iets gehoord... :lol: maar ik ben dan ook nog redelijk groen in de mini's :mrgreen:

Succes met oplossen!
serapsu
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 jun 2010, 22:48

zou ik voor de deurvergrendeling ook een andere merkdealer hier naar kunnen laten kijken?
Marcel Always Open
Cabrio-King

09 jun 2010, 09:15

de boordcomputer (BC) telt af het aantal kilometers tot aan de volgende beurt.
Als je er overheen gaat, gaat hij negatieve getallen (in km) tonen. De verwachte instelling van km bij de volgende beurt wordt beinvloed door rijgedrag (snelweg of stad) maar ook door de staat van een aantal onderdelen (bijvoorbeeld remblokken). Jouw Mini geeft aan dat je overtijd bent en nu naar de dealer moet. Is het niet qua kilometers, is het wel qua andere onderdelen.
Ik vermoed dat je 2e probleem (de lampjes) en 3e probleem (service-interval) door hetzelfde veroorzaakt worden: de handrem kapot/versleten.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
serapsu
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 jun 2010, 11:06

Dag Marcel,

bedankt voor je reactie.zojuist ben ik naar een garage in de buurt gereden en hij vertelde dat ik pas een beurt nodig heb over 10.700 km.
Dat staat ook bij km inspection/oilservice op de bc.

Echter als je de motor start en je drukt op het knopje kun je ook zien wanneer de remvloeistof ververst dient te worden.
Dit staat bij mij ver in de min.-475...
Dat snap ik niet aangezien hij vorig jaar toen ik de mini heb gekocht de mini nog een grote onderhoudsbeurt,inspection 2, heeft gehad bij de dealer.
Dat is ongeveer 10.000km geleden.

Kan het zijn dat de dealer dit vergeten is te resetten?
Hopelijk kan iemand mij hier snel van een antwoord voorzien.

Gr. Sander

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”