Weet iemand welke kant je op moet draaien om de zuiger weer naar binnen te krijgen?
Ik zit naast de auto en kijk tegen de zuigerkop aan.......moet ie dan rechts of links draaien?
Alvast bedankt!
Groeten HenkieTenk
Ps. Toevallig iemand in de buurt van nijmegen die zo'n speciale tool heeft om 'm terug te draaien? Zou 'm graag ff willen lenen (desnoods voor een paar eu)
Zuiger achterremmen
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
http://www.minimaniauk.co.uk/web/Item/N ... Detail.cfm
Moet toch echt draaien, maar weet nog niet welke kant op...
Moet toch echt draaien, maar weet nog niet welke kant op...
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Voorremmen hebben we al gedaan op de manier van Peter, met een lijmtang. Bij zowel de remmen van de R50 de R55. Achter moet gedraaid worden vanwege de handrem.
Overigens heeft de Clubman sinds gisteren Cooper S remmerij.
Overigens heeft de Clubman sinds gisteren Cooper S remmerij.
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
De mijne zaten ernstig vast de laatste keer bij Beek. De jongens zijn daar zeker een kwartier mee bezig geweest om ze er in te krijgen met de speciale tool. Vervelende dingen zijn het.
iDD
iDD
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
uhh, u bedoelt toch dat je de rem weer terugduwt zodat de schijf er weer tussen kan??
Wij hebben die volgens mij destijds ook alleen geduwd... (met veel spierkracht). Bij de 2e rem hebben we maar gekozen voor een lijmtang en dan rustig vast draaien zodat ie terug gaat, want 't gaat idd behoorlijk zwaar....
Volgens mij nergens aan gedraaid...
Wij hebben die volgens mij destijds ook alleen geduwd... (met veel spierkracht). Bij de 2e rem hebben we maar gekozen voor een lijmtang en dan rustig vast draaien zodat ie terug gaat, want 't gaat idd behoorlijk zwaar....
Volgens mij nergens aan gedraaid...
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
@ Sven
Heb je het hier over de achterremen? Vóór hebben we idd geduwd met een lijmklem, dat ging prima. Achter lees ik bijna overal dat je ze moet duwen en draaien tegelijk (ivm het handremmechanisme)
Het lijkt me dan niet goed om als een dolle te gaan duwen op de achterzuigers als er daadwerkelijk een schroefdraad in zit.
Iemand die hier 100% zeker is van dat draaien? En welke richting op?
Heb je het hier over de achterremen? Vóór hebben we idd geduwd met een lijmklem, dat ging prima. Achter lees ik bijna overal dat je ze moet duwen en draaien tegelijk (ivm het handremmechanisme)
Het lijkt me dan niet goed om als een dolle te gaan duwen op de achterzuigers als er daadwerkelijk een schroefdraad in zit.
Iemand die hier 100% zeker is van dat draaien? En welke richting op?
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja, ik heb het over de achter (en voor)remmen van een 2002 R50 
Ik weet wel dat het zo'n karwei was dat we de achterremmen hadden uitgesteld en pas een dag later aan zijn begonnen.
Waar zou je aan moeten draaien dan? Wij hebben iig niet die tool gebruikt.
Spenki zal het wel vaker gedaan hebben gok ik, je zou hem een pm kunnen sturen. Anders morgenochtend de dealer bellen
Dan heb je zekerheid

Ik weet wel dat het zo'n karwei was dat we de achterremmen hadden uitgesteld en pas een dag later aan zijn begonnen.
Spenki zal het wel vaker gedaan hebben gok ik, je zou hem een pm kunnen sturen. Anders morgenochtend de dealer bellen

- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Truste...
Achter ziet de zuiger eruit als een rijksdaalder met vier gaten erin (in een vierkante vorm geplaatst) en hierin kun je die tool plaatsen. Zie link hierboven. Ik zal Spenkie wel even pm-en, misschien een verschil tussen pre en facelift? Bedankt iigSven schreef:Ja, ik heb het over de achter (en voor)remmen van een 2002 R50
Spenki zal het wel vaker gedaan hebben gok ik, je zou hem een pm kunnen sturen. Anders morgenochtend de dealer bellenDan heb je zekerheid
Truste...

- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zuigers inmiddels met een punttang erin gedraaid. Poos duwen en RECHTSOM draaien en dan lukt het wel. Bedankt Spenki!
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

We kregen namelijk eerst de melding dat de zuiger linksom gedraaid moest worden...
Meld dat dan!MaVaEe schreef:Zo heb ik het inderdaad ook gedaan.henkietenk schreef:Zuigers inmiddels met een punttang erin gedraaid. Poos duwen en RECHTSOM draaien en dan lukt het wel. Bedankt Spenki!

We kregen namelijk eerst de melding dat de zuiger linksom gedraaid moest worden...
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors