Stuur trilt tijdens remmen, schijven+blokken al vernieuwd

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
marten69
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Stuur trilt tijdens remmen, schijven+blokken al vernieuwd

10 jul 2010, 20:08

Hallo,

heeft iemand misschien een idee met betrekking tot het volgende:
de Cooper S 2004 van mijn vriendin trilt nogal in het stuur als je remt (tijdens het rijden is er geen trilling!)
ik heb de schijven en remmen al vervangen, dit heeft niet geholpen
ik kan niet echt speling waarnemen als ik onder de auto sta en zij het stuur heen en weer draait
voor ik begin met vervangen van de rubber ophangingsbussen, stuurkogels, fuseekogels of lagers, ben ik benieuwd of iemand weet of dit een standaard kwaal is en zo ja wat dan de oplossing is
oh ja de banden zijn niet de oorzaak, de trilling blijft hetzelfde met winter- of met de zomerbanden eronder

alvast bedankt voor jullie hulp

groet,

Marten van der Velde
If you think you have it under control, you're not driving fast enough
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jul 2010, 22:32

Is geen standaard kwaal naar mijn weten. Voel je ook trilling als je licht remt?.
Dan zal het toch aan de remschijven liggen of aan de naaf (waar de schijf op rust) als die niet geheel vlak meer is kan dit ook een trilling veroorzaken. Of spacers als je die hebt!
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Stuur trilt tijdens remmen, schijven+blokken al vernieuw

11 jul 2010, 12:10

het zou nog mogelijk zijn dat de velgen niet goed
gecentreerd zijn aan de vooras verder moeten de banden ook perfect
rond zijn mss de velgen dus goed laten checken
marten69 schreef:Hallo,

heeft iemand misschien een idee met betrekking tot het volgende:
de Cooper S 2004 van mijn vriendin trilt nogal in het stuur als je remt (tijdens het rijden is er geen trilling!)
ik heb de schijven en remmen al vervangen, dit heeft niet geholpen
ik kan niet echt speling waarnemen als ik onder de auto sta en zij het stuur heen en weer draait
voor ik begin met vervangen van de rubber ophangingsbussen, stuurkogels, fuseekogels of lagers, ben ik benieuwd of iemand weet of dit een standaard kwaal is en zo ja wat dan de oplossing is
oh ja de banden zijn niet de oorzaak, de trilling blijft hetzelfde met winter- of met de zomerbanden eronder

alvast bedankt voor jullie hulp

groet,

Marten van der Velde
marten69
Nieuw Lid
Nieuw Lid

11 jul 2010, 20:21

hallo,

bedankt voor jullie suggesties, velgen lijkt me niet de oorzaak, aangezien er geen verschil is tussen zomer en winterbanden inclusief velgen als ik ze monteer, de trillingen blijven aanwezig
lastig punt dus blijkbaar, in ieder geval geen standaard kwaal zoals een van jullie aangeeft

wellicht toch dus auto bij de lokale bandenboer op de brug en kijken of er toch ergens speling valt waar te nemen
If you think you have it under control, you're not driving fast enough

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”