Bonkend geluid ( Wiellagers? )
- Misterman
- Be Mini
- Locatie: Heemskerk
Bericht
Bonkend geluid ( Wiellagers? )
Ik heb last van een licht bonkend geluid, het is slechts zeer subtiel te horen.... al zeker 30.000 km en het word niet heel snel erger. Nieuwe banden zitten er inmiddels onder, maar maakt niet veel uit. Ook aan het motorische gedeelte ligt het niet, want het is snelheid afhankelijk en niet toerental afhankelijk... het geluid/gevoel/gebonk lijkt ook van de wielen de komen, maar les overal dat wiellagers hun eigen specifieke geluid hebben, dit heb ik niet..... rara ra wat is het wel?
- Robbee
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
- Z3Mrunner
- One wheel wonder
- Locatie: Houten
Bericht
IK heb ook een irritant tokkend/bonkend geluid. Net alsof er een kromme schijf op zit die steeds ergens tegen komt.
Auto rijdt verder goed, geen trillingen bij rijden en remmen.
Iemand nog ideeen, tips?
Zijn er ervaringen met een goede mini garage/specialist in het midden van het land?
Auto rijdt verder goed, geen trillingen bij rijden en remmen.
Iemand nog ideeen, tips?
Zijn er ervaringen met een goede mini garage/specialist in het midden van het land?
- Marlen
- Nieuw Lid
- Locatie: Weert
Bericht
Idem,heb dit geluid ook alleen is dit geluid na eventjes gereden te hebben weer weg.
Je hoort het niet aan de buitenkant van de auto. Het geluid zit bij het rechter voorwiel.
We hebben alles al na gelopen en kunnen niets vinden.
Je hoort het niet aan de buitenkant van de auto. Het geluid zit bij het rechter voorwiel.
We hebben alles al na gelopen en kunnen niets vinden.
Always look at the bright side of life
- @mr
- Bijna verslaafd
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
Als je banden gecupped zijn is er wel degelijk wat mis. Cuppen komt door het tijdelijk verliezen van het wegcontact. Bij het weer verkrijgen van wegcontact zal op die plek overmatige slijtage optreden. Cuppen wijst meestal op speling in de ophanging, versleten fuseekogels of versleten schokbrekers.
Over de aandijfaslagers:
Bij ons was het het lager wat de as die uit de versnellingsbak komt aan de rechterkant steunt op het motorblok. (Niet te verwarren met de homokineet koppeling). In de eerste instantie dacht ik ook aan een wiellager of de homokineet aan de rechterzijde.
Over de aandijfaslagers:
Bij ons was het het lager wat de as die uit de versnellingsbak komt aan de rechterkant steunt op het motorblok. (Niet te verwarren met de homokineet koppeling). In de eerste instantie dacht ik ook aan een wiellager of de homokineet aan de rechterzijde.
Laatst gewijzigd door @mr op 16 aug 2010, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Misterman
- Be Mini
- Locatie: Heemskerk
Bericht
Ik ga denk ik even de banden van voor naar achter gooien, kijken of het gebonk dan ook van voor naar achter gaat.
Rest mij nog steeds de vraag wat gecupped is.... en het is me ook niet duidelijk wat dit met uitlijning te maken heeft uit deze tekst.Als je banden gecupped zijn is er wel degelijk wat mis. De uitlijning van de auto is erop afgestemd dat je dit namelijk niet hebt.
Ik ga denk ik even de banden van voor naar achter gooien, kijken of het gebonk dan ook van voor naar achter gaat.
- @mr
- Bijna verslaafd
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
Net een kleine wijziging aangebracht.. Cuppen is een z.g.n. Schubbend slijtagebeeld. Uitlijning van de auto kan het overigens wel versterken, maar niet veroorzaken.chrisvanbeers schreef:Rest mij nog steeds de vraag wat gecupped is.... en het is me ook niet duidelijk wat dit met uitlijning te maken heeft uit deze tekst.Als je banden gecupped zijn is er wel degelijk wat mis. De uitlijning van de auto is erop afgestemd dat je dit namelijk niet hebt.
Ik ga denk ik even de banden van voor naar achter gooien, kijken of het gebonk dan ook van voor naar achter gaat.
- @mr
- Bijna verslaafd
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors