- Benzinemeter werkt niet altijd;
- Dak gaat niet altijd in een keer open.
Voorwaarde is (volgens mij) wel dat de motor warm is. Zo zag ik vanavond toevallig voor het wegrijden dat de meter op 0 stond, en toen kon ik het niet oplossen door de auto uit en weer aan te zetten. Nadat ik een rit van vijf minuten heb gemaakt om vervolgens de auto uit en weer aan te zetten, werkte de meter weer.
Het is niet zo dat de benzine meter helemaal niets doet, ik zie duidelijk dat hij iets omhoog gaat, en dat het lampje van "weinig benzine" gaat branden.
Herkennen meer mensen dit? Het lijkt mij een elektronica stoornis.
Dan het andere probleem.
Soms als het dak open probeer te doen, dan gaat het schuiven van het eerste deel altijd prima, maar als ik vervolgens opnieuw op de knop druk om het gehele dak te openen, dan blijft het mechanisme na een seconde al steken. Het rode lampje bij de bediening van het dak begint dan ook te knipperen. Om toch het dak te openen moet ik eerst het dak weer helemaal dichtschuiven. Pas dan kan ik het dak openen. De tweede keer is het bij mij altijd goed gegaan. Vaak gaat het de eerste keer ook wel goed.
Wat er volgens mij gebeurt is dat de computer vergeet de kleine ramen achter naar beneden te doen voordat hij de kap opent, zodat er de beveiliging aanslaat. Als ik het vervolgens weer probeer gaan de ramen achter wel eerst naar beneden en opent de kap zoals het hoort.
Begrijp me niet verkeerd. Ik klink nu misschien wel heel negatief, maar ik geniet super veel van mijn wagen. Ik rij elke dag trots in mijn MINI!!!
Het is alleen dat ik me er soms wel een beetje onzeker over voel. Daarom vroeg ik me af of jullie deze problemen misschien herkennen en/of het serieuze issues zijn die ik moet laten oplossen, of dat het bij het 'karakter' van de MINI hoort.
Alvast bedankt,
Matthijs