Vanavond toen ik de auto volledig tot stilaan bracht en de motor uitzette rook de auto echt verbrand aan.
Ook maaktte de motor nog een raar geluid (alsof hij nog steeds aan 't draaien was) en er kwam een piepend geluidje eronder vandaan.. Opnieuw de auto gestart en paar seconden later viel 't geluid weg.
Even onder de motorkap gecheckt maar was niets ongewoons te zien.
Kent iemand dit probleem?
Want ik heb nu toch wel wat schrik ervoor, de Mini is sinds dit jaar mei helemaal nieuw aangekocht en heb 6000km
gedaan..
Help?!
Motor draait na volledig stilstaan?!
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Shag , jij refereert naar de cooling fan die kan blijven draaien na het uitzetten van de motor.
ALS dat het is, zou het duiden op een koelingsprobleem aan de auto. Dan zijn er twee opties,
- fan stand 1 kapot is, en daarom alleen heel hard in stand 2 kan draaien.
- thermostaathuis lek of andere lekkage koelvloeistof.
Symptomen:
Overactieve cooling fan. Je zou de fan horen aanslaan als je optrekt. De fan blijft dan ook draaien nadat je het contact al uitgezet hebt.
Bij vergevorderde lekkage borrelend geluid onder de kap.
Witte rook onder de kap vandaag (minimaal zichtbaar).
Witte spetters bij het reservoir koelvloeistof.
Geur verbrande koelvloeistof.
Ik heb deze problemen allebei gehad op mijn Cooper en op mijn CooperS. Echter jouw auto is pas 6000 km oud en dit probleem treedt meestal pas op na veel meer kilometer.
MAAR ik denk toch dat dit niet de symptomen zijn van de koelingsproblemen. Zeker omdat die koelingsproblemen vooral bij eerste generatie plaatsvinden en ik denk dat Mandy een R56 heeft. (mei dit jaar nieuw = R56)
Mandy ik neem aan dat je het oliepeil en het koelvloeistof-peil gecontroleerd hebt (of dat morgen gaat doen?).
Je ruikt ook een brandgeur. Is dit eenmalig geweest (op het moment dat er een zekering doorbrandt bijvoorbeeld) of continu?
Ik denk dat de sleutel tot de oplossing van het probleem zit in het controleren van je vloeistofniveaus.
Kun je ook melden wat voor Mini je rijdt (One, Cooper CooperS, bouwjaar)? Ik neem aan dat het een R56 model is ?
ALS dat het is, zou het duiden op een koelingsprobleem aan de auto. Dan zijn er twee opties,
- fan stand 1 kapot is, en daarom alleen heel hard in stand 2 kan draaien.
- thermostaathuis lek of andere lekkage koelvloeistof.
Symptomen:
Overactieve cooling fan. Je zou de fan horen aanslaan als je optrekt. De fan blijft dan ook draaien nadat je het contact al uitgezet hebt.
Bij vergevorderde lekkage borrelend geluid onder de kap.
Witte rook onder de kap vandaag (minimaal zichtbaar).
Witte spetters bij het reservoir koelvloeistof.
Geur verbrande koelvloeistof.
Ik heb deze problemen allebei gehad op mijn Cooper en op mijn CooperS. Echter jouw auto is pas 6000 km oud en dit probleem treedt meestal pas op na veel meer kilometer.
MAAR ik denk toch dat dit niet de symptomen zijn van de koelingsproblemen. Zeker omdat die koelingsproblemen vooral bij eerste generatie plaatsvinden en ik denk dat Mandy een R56 heeft. (mei dit jaar nieuw = R56)
Mandy ik neem aan dat je het oliepeil en het koelvloeistof-peil gecontroleerd hebt (of dat morgen gaat doen?).
Je ruikt ook een brandgeur. Is dit eenmalig geweest (op het moment dat er een zekering doorbrandt bijvoorbeeld) of continu?
Ik denk dat de sleutel tot de oplossing van het probleem zit in het controleren van je vloeistofniveaus.
Kun je ook melden wat voor Mini je rijdt (One, Cooper CooperS, bouwjaar)? Ik neem aan dat het een R56 model is ?
Laatst gewijzigd door Marcel Always Open op 19 nov 2010, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Mandy
- Nieuw Lid
Bericht
De brandgeur was alleen buiten de auto te ruiken en niet aan de binnenkant.
Met men vorige auto had ik zekeringen die doorgebrand waren en dit was totaal een andere geur
(toen had ik rook uit de motorkap ook nu was er niks van dit te zien).
Vloeistof heb ik allemaal nagekeken en alles zat er nog meer dan voldoende in.
Ik rij met een Mini One bj Mei 2010.
Met men vorige auto had ik zekeringen die doorgebrand waren en dit was totaal een andere geur
(toen had ik rook uit de motorkap ook nu was er niks van dit te zien).
Vloeistof heb ik allemaal nagekeken en alles zat er nog meer dan voldoende in.
Ik rij met een Mini One bj Mei 2010.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors