Mijn emissielampje is al verschillende keren gaan branden. Bij het uitlezen geeft hij aan dat de katalysator en lamda sonde kapot zijn. Deze zijn dan ook al vervangen, maar helaas nog steeds het lampje....Weet iemand wat het kan zijn?
Mini cooper van november 2006 (nieuw model).
Emissielampje
- Noordenbos2
- One wheel wonder
- Locatie: Delfzijl
Bericht
EGR klep gaat dan als een snijbrandertje werken en laat rotzooi door naar de katalysator.
Gevolg is dat de lambda sonde vreemde waardes afgeeft en de katalysator ook einde oefening is.
(Voor de Touran was het garantie dus geen centje pijn)
EGR klep wordt bij diesels vaak afgedopt om deze shit te voorkomen.
Klinkt idd. aannemelijk. Heb dit met de Touran ook eens gehad. EGR klep ingebrand door roetvorming.spenki schreef:EGR-klep??
EGR klep gaat dan als een snijbrandertje werken en laat rotzooi door naar de katalysator.
Gevolg is dat de lambda sonde vreemde waardes afgeeft en de katalysator ook einde oefening is.
(Voor de Touran was het garantie dus geen centje pijn)
EGR klep wordt bij diesels vaak afgedopt om deze shit te voorkomen.
- MiniMad
- Enthousiast
Bericht
Pffff, hier net ook, reed richting de snelweg, achter een graafmachine, dus rustig aan. Wil ik invoegen richting snelweg, niet vol gas ofzo, Mini houdt in, EML en motorlampje gaan branden en de auto gaat in de noodloop.
Snelweg af, auto even uitgezet en weer gestart, EML lampje uit.
Nog een keer uit, minuutje wachten, motorlampje ook uit, daarna reed de auto weer normaal. Geeft niet echt een gevoel van vertrouwen zeg maar
Weird shit....

Snelweg af, auto even uitgezet en weer gestart, EML lampje uit.
Nog een keer uit, minuutje wachten, motorlampje ook uit, daarna reed de auto weer normaal. Geeft niet echt een gevoel van vertrouwen zeg maar

Weird shit....

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors