Goedenmiddag,
Ik ben druk op zoek naar een Cooper S Cabrio. Mijn vraag is nu, zijn er mini-rijders hier die ervaring hebben met hetzelf uit duitsland importeren of het laten doen door een autobedrijf, en zo ja, wat zijn hier de ervaringen mee?
groet Eddie, wannabe mini-rijder.
Cooper S Cabrio uit duitsland halen???
- horn
- Be Mini
Bericht
ja. mini-rijder. cooper s cabrio. niet uit duitsland geimporteerd. wel zelf een 911 uit duitsland gehaald. simpel. kind kan de was doen. volledige tips en handleidingen op www te vinden.
kijk voor prijzen eens rond op mobile.de, beslis of je bij een dealer of een autobedrijf of een particulier wil kopen. hou rekening met de af te tikken bpm (google even op bpm calculator van de rdw-site, voor NL waarden even de carbase van www.autoweek.nl checken), zorg voor een dag (of langer) import kenteken zodat je van de grens naar je huis en van je huis naar de rdw mag rijden (neem niet het risico dat onverzekerd te doen!) en ga niet je hele auto kaal maken voor je naar de rdw gaat. Ze vragen bij de importeur obv je chassisnr gewoon het geboortecertificaat op van je auto. Dan zien ze waar hij mee geleverd is. Wat wel de moeite is, is om aftermarket accessoires eraf te halen, dus alles wat van substantiele waarde is en niet origineel vanaf de fabriek erop zat en dus niet op het geboortecertificaat staat. Het loont bv nogal eens de moeite om standaardvelgen te lenen als je er hele dure onder hebt zitten.
Succes en hou ons op de hoogte van je zoektocht. Kunnen halverwege ook nog wel wat tips geven wellicht.
Oja, ik zou hem, als je hem niet bij een dealer koopt, een aankoopkeuring geven in Duitsland bij een dealer ofzo. Weet je tenminste wat je koopt. Is voor een 911 erg belangrijk, weet niet hoe de mini-wereld hier tegenover staat.
kijk voor prijzen eens rond op mobile.de, beslis of je bij een dealer of een autobedrijf of een particulier wil kopen. hou rekening met de af te tikken bpm (google even op bpm calculator van de rdw-site, voor NL waarden even de carbase van www.autoweek.nl checken), zorg voor een dag (of langer) import kenteken zodat je van de grens naar je huis en van je huis naar de rdw mag rijden (neem niet het risico dat onverzekerd te doen!) en ga niet je hele auto kaal maken voor je naar de rdw gaat. Ze vragen bij de importeur obv je chassisnr gewoon het geboortecertificaat op van je auto. Dan zien ze waar hij mee geleverd is. Wat wel de moeite is, is om aftermarket accessoires eraf te halen, dus alles wat van substantiele waarde is en niet origineel vanaf de fabriek erop zat en dus niet op het geboortecertificaat staat. Het loont bv nogal eens de moeite om standaardvelgen te lenen als je er hele dure onder hebt zitten.
Succes en hou ons op de hoogte van je zoektocht. Kunnen halverwege ook nog wel wat tips geven wellicht.
Oja, ik zou hem, als je hem niet bij een dealer koopt, een aankoopkeuring geven in Duitsland bij een dealer ofzo. Weet je tenminste wat je koopt. Is voor een 911 erg belangrijk, weet niet hoe de mini-wereld hier tegenover staat.
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Nou, ik toevallig wél!

- MarkG
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik heb 2 maanden gelden een coopers S (sep-2002) uit Duitsland geïmporteerd.
Zorg ervoor dat je niet voor één auto gaat kijken, maar stippel een route uit.
Makkelijkste is als je met een auto ambulance gaat, dan heb je geen gezeur met tijdelijke kentekenplaten en verzekering.
Ik heb het wel met tijdelijke platen gedaan.
Invoeren in NL stelt weinig voor. Heb hem laten keuren bij RDW Nieuwegein, daar kun je in de ochtend zonder afspraak terecht. BPM betalen en 5 werkdagen later is het kenteken binnen.
Succes
Zorg ervoor dat je niet voor één auto gaat kijken, maar stippel een route uit.
Makkelijkste is als je met een auto ambulance gaat, dan heb je geen gezeur met tijdelijke kentekenplaten en verzekering.
Ik heb het wel met tijdelijke platen gedaan.
Invoeren in NL stelt weinig voor. Heb hem laten keuren bij RDW Nieuwegein, daar kun je in de ochtend zonder afspraak terecht. BPM betalen en 5 werkdagen later is het kenteken binnen.
Succes
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn inmiddels ex-Cooper S kwam ook uit Duitsland.
Hier het verhaal:
Levensverhaaltje
Mocht je nog wat willen weten kan je het altijd vragen! De mannen bij http://www.importautos.nl/ kunnen je ook veel informatie verschaffen en het is verstandig de BPM formulieren door hen of een andere pro in te laten vullen zodat het goed gebeurt. Vaak weten zij ook "trucjes" om er nog een tikkie BPM vanaf te halen.
Hier het verhaal:
Levensverhaaltje
Mocht je nog wat willen weten kan je het altijd vragen! De mannen bij http://www.importautos.nl/ kunnen je ook veel informatie verschaffen en het is verstandig de BPM formulieren door hen of een andere pro in te laten vullen zodat het goed gebeurt. Vaak weten zij ook "trucjes" om er nog een tikkie BPM vanaf te halen.

- Eddie
- Enthousiast
Bericht
Bedankt zover voor alle reacties.
Een ander vraagje tussendoor, ik lees her en der over een facelift die de mini ergens in 2004/2005 zou hebben ondergaan. Gold dit ook voor de Cooper S cabrio, of was die al vanaf zijn eerste productie van het model ná de facelift?
Een ander vraagje tussendoor, ik lees her en der over een facelift die de mini ergens in 2004/2005 zou hebben ondergaan. Gold dit ook voor de Cooper S cabrio, of was die al vanaf zijn eerste productie van het model ná de facelift?
- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
Klopt!Eddie schreef:Bedankt zover voor alle reacties.
- karretje
- Bijna verslaafd
Bericht
Wij hebben een kleine 2 maanden een COOPER S CABRIO uit belgië gehaald.
Onze vorige cooper s kwam ook uit België.
Deze zomer ook in Duitsland gekeken maar...
weet niet ik vind zelf in ons geval dan toch ,is Belgie dichterbij en als je nog een keer terug wilt gaan kijken, of nog eens een proefritje extra moet het toch niet te ver zijn.
Maarja da"s mijn mening, vrouwen twijfelen mischien langer.
Om het wel aantrekkelijk te houden als je het doet (importeren) moet je er op letten dat de auto 1 jaar of ouder is, dan krijg je 37% korting op het bpm bedrag.
Is hij jonger dan loont het vaak niet meer de moeite , anders zeker wel.
Wie weet is België ook een optie, het praat wel makkelijker.
Succes!!!!

Onze vorige cooper s kwam ook uit België.
Deze zomer ook in Duitsland gekeken maar...

Maarja da"s mijn mening, vrouwen twijfelen mischien langer.

Om het wel aantrekkelijk te houden als je het doet (importeren) moet je er op letten dat de auto 1 jaar of ouder is, dan krijg je 37% korting op het bpm bedrag.
Is hij jonger dan loont het vaak niet meer de moeite , anders zeker wel.

Wie weet is België ook een optie, het praat wel makkelijker.

Succes!!!!
MINI...................................The best there is.
- Eddie
- Enthousiast
Bericht
Het viel mij op dat veel Cooper S cabrio's uit duitsland géén alarm (alarmanlage???) hebben. Dit zal dus in Nederland ingebouwd moeten worden, las op het forum dat dit +/- 700 euro gaat kosten. Klopt het dat hij in nederland een Klasse III SCM moet hebben?
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Een Cooper S heeft standaard geen klasse III alarm hier in Nederland, het is gewoon een optie. Al vind ik persoonlijk dat je een nieuwe Cooper S niet zonder alarm zou moeten aanschaffen.Eddie schreef:Het viel mij op dat veel Cooper S cabrio's uit duitsland géén alarm (alarmanlage???) hebben. Dit zal dus in Nederland ingebouwd moeten worden, las op het forum dat dit +/- 700 euro gaat kosten. Klopt het dat hij in nederland een Klasse III SCM moet hebben?

- horn
- Be Mini
Bericht
Let op dat klasse 3 en SCM iets typisch nederlands is. Als je een auto uit Duitsland haalt is het alarm per definitie NIET SCM gekeurd. Moet dus nog gebeuren. Sommige verzekeringen nemen overigens genoegen met een schrijven van een Minidealer dat het geinstalleerde alarm 'gelijk is aan klasse 3'.
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Nou, ik toevallig wél!

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ook handig om te weten is dat veel 2de hands auto's in Duitsland standaard een ADAC of Dekra keuring ondergaan. Het is dus niet vreemd om zo'n rapport (ADAC of Dekra Siegel) te vragen.
Zelf heb ik nog een vraagje over het eerder genoemde import kenteken, mag je daarmee ook vanuit het buitenland naar NL mee rijden, dus wordt dat in bijvoorbeeld Duitsland geaccepteerd als legaal kenteken? En hoe werkt het op naam zetten eigenlijk in Duitsland?
Groeten,
Frank
Zelf heb ik nog een vraagje over het eerder genoemde import kenteken, mag je daarmee ook vanuit het buitenland naar NL mee rijden, dus wordt dat in bijvoorbeeld Duitsland geaccepteerd als legaal kenteken? En hoe werkt het op naam zetten eigenlijk in Duitsland?
Groeten,
Frank
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb het op mijn nieuwe S ook niet besteld en mijn oude had het ook niet. Er is nooit wat mee gebeurt qua inbraak o.i.d. Je moet ook geen spullen in de auto laten liggen in het zicht. Dan helpt een alarm, wat 15 seconde afgaat, ook niet en nemen ze de spullen gewoon mee.
Nee in Duitsland hebben veel auto's dat niet, maar Duitsers hebben inmiddels ook door dat er niemand meer op of om kijkt als er een alarm afgaat. En in Nederland is het niet verplicht, zolang je maar een startonderbreker hebt.Eddie schreef:Het viel mij op dat veel Cooper S cabrio's uit duitsland géén alarm (alarmanlage???) hebben. Dit zal dus in Nederland ingebouwd moeten worden, las op het forum dat dit +/- 700 euro gaat kosten. Klopt het dat hij in nederland een Klasse III SCM moet hebben?
Ik heb het op mijn nieuwe S ook niet besteld en mijn oude had het ook niet. Er is nooit wat mee gebeurt qua inbraak o.i.d. Je moet ook geen spullen in de auto laten liggen in het zicht. Dan helpt een alarm, wat 15 seconde afgaat, ook niet en nemen ze de spullen gewoon mee.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors