Alarm achteraf laten inbouwen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Eddie
Enthousiast
Enthousiast

Alarm achteraf laten inbouwen

17 okt 2006, 12:56

Ik heb elders op het forum gelezen dat het achteraf inbouwen van een klasse III alarm door een mini-dealer ongeveer 700 euro moet kosten. Na wat rondbellen blijkt dat nogal te verschillen, afhangend van welke uitvoering etc. Er werd zelfs gezegd dat het misschien NIET zou kunnen. Heeft iemand hier daar ervaringen mee?
Het gaat om een Cooper S cabrio uit 2005.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 okt 2006, 16:05

Ik heb hem zelf ingebouwd in een Cooper S uit 2003. Het is veel werk maar het kan wel.
Als de dealer het kan kun je het ook zelf, alleen activeren moet de dealer doen.

Hier meer daarover.
(Even zoekfunctie van het forum gebruiken)
CTMINI
4 op een rij!
4 op een rij!

17 okt 2006, 18:33

Heb zelf ook het originele klass III alarm ingebouwd, stelt niet zoveel voor.
Is alleen wat demonteer werk en even goed opletten met het goed insteken van kabels in het basismodule, uiteraard zorgt het maken van een mooie uitsparing in de hemelbekleding ook wat tijd.
Is inmiddels al weer een aantal mnd. geleden maar volgens mij heb ik al met al een uurtje of 3 nodig gehad.
Coderen van het alarm deed de dealer voor 20 euro en de set koste 275 euro (kreeg wat korting ivm werkbinding).
O, ja bij mij zat er ook een handleiding bij volgens mij doen ze dat standaard.
Zeer duidelijke handleiding trouwens.
Kortom: goed zelf te doen !!!

Gr.

Theo.
erik-de-perik
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 okt 2006, 19:57

Cindy schreef:Heb zelf ook het originele klass III alarm ingebouwd, stelt niet zoveel voor.
Is alleen wat demonteer werk en even goed opletten met het goed insteken van kabels in het basismodule, uiteraard zorgt het maken van een mooie uitsparing in de hemelbekleding ook wat tijd.
Is inmiddels al weer een aantal mnd. geleden maar volgens mij heb ik al met al een uurtje of 3 nodig gehad.
Coderen van het alarm deed de dealer voor 20 euro en de set koste 275 euro (kreeg wat korting ivm werkbinding).
O, ja bij mij zat er ook een handleiding bij volgens mij doen ze dat standaard.
Zeer duidelijke handleiding trouwens.
Kortom: goed zelf te doen !!!

Gr.

Theo.
hmm dit klinkt interessant...een origineel alarm is toch wel een pré, en met al die mods die erbij gekomen....
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

17 okt 2006, 20:30

je hebt een 2005 model, dan is de bedrading al getrokken en hoef je alleen enkele dingen aan te sluiten. Dat moet een piece of cake zijn. (zegt men)
erik-de-perik
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 okt 2006, 21:27

FunkyRAT schreef:je hebt een 2005 model, dan is de bedrading al getrokken en hoef je alleen enkele dingen aan te sluiten. Dat moet een piece of cake zijn. (zegt men)
bij een pre-facelift is dat niet het geval??? :cry:
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 okt 2006, 00:23

niet te lui worden erik...:D
horn
Be Mini
Be Mini

18 okt 2006, 00:50

maar bij zelf inbouwen geen smc certificaat waar de verzekering bij een klasse 3 toch wel om vraagt? :shock:
dus als je het doet voor je eigen gemoedsrust geen enkel probleem, maar als je het doet omdat je verzekering klasse 3 eist, zou ik het bij een smc gecertificeerd inbouwstation laten doen...
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

18 okt 2006, 08:58

erik-de-perik schreef: bij een pre-facelift is dat niet het geval??? :cry:
ja vanaf bouwjaren 3/2003 dacht ik, hebben ze de kabels voorgetrokken, dus nog bij de pre-facelifts.
horn schreef:maar bij zelf inbouwen geen smc certificaat waar de verzekering bij een klasse 3 toch wel om vraagt?
dus als je het doet voor je eigen gemoedsrust geen enkel probleem, maar als je het doet omdat je verzekering klasse 3 eist, zou ik het bij een smc gecertificeerd inbouwstation laten doen...
Je kan het zelf inbouwen en ermee naar een keuringsstation gaan, dan lopen ze alles ff na en geven je een certificaat mee. Weet ik uit ervaring omdat een kennis in zijn garagebedrijf het altijd zo doet, dat heeft hij mij ook aangeraden voor mijn MINI. Gaat toch niet de BMW 300 euro geven voor iets wat nog hartstikke leuk is om zelf te doen?!
horn
Be Mini
Be Mini

18 okt 2006, 09:11

heb een verhaal gehoord van iemand met een 911 die een klasse 3 alarm had ingebouwd en met geen mogelijkheid dat alarm goedgekeurd kreeg omdat het niet door een erkend station ingebouwd was. Maar goed, het kan dus duidelijk ook anders. Ik wilde het alleen maar even gezegd hebben.
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 okt 2006, 09:29

Onze mini heeft het alarm fabriek af gekregen maar heb nooit een alarm-certificaat gekregen.. ook heeft de verzekering hier nooit om gevraagd ? (Terwijl een Klasse 3 alarm wel een voorwaarde voor de verzekering was)
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 okt 2006, 10:05

Fastbunny schreef:Terwijl een Klasse 3 alarm wel een voorwaarde voor de verzekering was
Das vreemd zeg. Onze verzekeringsmaatschappij vindt het voor de MINI juist niet noodzakelijk om een alarm klasse 3 te eisen omdat de auto niet diefstalgevoelig is i.v.m. z'n uiterlijk (in positieve, opvallende zin)

Krijg jij nu dan ook korting op je verzekering als je een alarm hebt?
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
erik-de-perik
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 okt 2006, 10:13

FunkyRAT schreef:
erik-de-perik schreef: bij een pre-facelift is dat niet het geval??? :cry:
ja vanaf bouwjaren 3/2003 dacht ik, hebben ze de kabels voorgetrokken, dus nog bij de pre-facelifts.
horn schreef:maar bij zelf inbouwen geen smc certificaat waar de verzekering bij een klasse 3 toch wel om vraagt?
Je kan het zelf inbouwen en ermee naar een keuringsstation gaan, dan lopen ze alles ff na en geven je een certificaat mee. Weet ik uit ervaring omdat een kennis in zijn garagebedrijf het altijd zo doet, dat heeft hij mij ook aangeraden voor mijn MINI. Gaat toch niet de BMW 300 euro geven voor iets wat nog hartstikke leuk is om zelf te doen?!
die van mij is van 1/2003... :cry:
maar goed kabels trekken zal niet zo heel moeilijk zijn toch?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

18 okt 2006, 11:12

Er zijn keuringstations die wel een certificaat afgeven als je het alarm zelf hebt ingebouwd, de dealer zal het niet doen. Ik had er al één gevonden die er helaas net mee is opgehouden. CoolNewEurope mag ook certificaten afgeven en Ton is nog aan het kijken of hij dat kan doen voor de R53.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 okt 2006, 11:25

Arjan schreef:
Fastbunny schreef:Terwijl een Klasse 3 alarm wel een voorwaarde voor de verzekering was
Das vreemd zeg. Onze verzekeringsmaatschappij vindt het voor de MINI juist niet noodzakelijk om een alarm klasse 3 te eisen omdat de auto niet diefstalgevoelig is i.v.m. z'n uiterlijk (in positieve, opvallende zin)

Krijg jij nu dan ook korting op je verzekering als je een alarm hebt?
Kon kiezen tussen een paar verzekeringen die mij wel wilde verzekeren... (dit was lastig vanwege de hoge cataloguswaarde en de leeftijd)
De keuze wasuiteindelijk:
160€ per maand All-Risk als ik alleen een Klasse 1 alarm had bij maatschappij A
of 110€ per maand All-Risk als ik een Alarm Klasse 3 alarm zou nemen bij maatschappij B. (Voor A had het niet uitgemaakt alleen dat je de aanschafkosten van het alarm niet hoeft mee te verzekeren maar die 500€ merk je niet echt)

Maatschappij B vereist een Klasse 3 vanaf een cataloguswaarde van 35000€ :oops:, maatschappij A had deze voorwaarde niet.
Alarm koste iets van 500€.. dan heb je er in 10 maanden uit :), dus hebben we hem met Alarm genomen en een verzekering bij maatschappij B
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”