Spanningsregelaar

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Hercules
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Spanningsregelaar

01 jul 2011, 20:47

Ik heb begin dit jaar startproblemen gehad met de Cooper. Omdat de auto nog in de (aankoop)garantie zat, heeft mijn garage een nieuwe accu geplaatst. Een tijdlang waren hiermee de problemen verholpen, totdat starten weer niet lukte. :oops:
Nieuwe zwaardere accu geplaatst, weer onder garantie.
De geschiedenis herhaalde zich helaas: een tijdje geen problemen, daarna weer niet starten :oops: :oops: .
Auto is toen doorgemeten op lekstroom, maar niets gevonden.
Het vermoeden bestond dat de elektrische stuurpompbekrachtiger de oorzaak was, dus is deze - onder garantie - vervangen.
De geschiedenis herhaalde zich wederom: een tijdje geen problemen, daarna weer niet starten :oops: :oops: :oops: .
Vervolgens heeft de garage de dynamo op een testbank geplaatst en deze diverse keren doorgemeten op laadstroom. In eerste instantie leek er niets aan de hand, totdat er langer getest werd. De laadstroom nam steeds meer af! Dus; hoe langer je reed, hoe meer de accu leeg getrokken werd. Niets aan de hand zolang je blijft rijden, maar pas een probleem als je na een langere rit je motor afzet......
Uiteindelijk heeft de garage - onder garantie - de spanningsregelaar vervangen. Ik rij nu alweer enige maanden zonder problemen :P .
Ik hoop dat dit geen veel voorkomend probleem is voor een Cooper, maar misschien kan iemand met dit verhaal zijn voordeel doen!
p.s.: ik ben dus zeeeeeer tevreden over mijn garage! :icon_top:

groet uit Goes

Hercules
:yeah
Afbeelding

wees gewoon jezelf, er zijn al anderen genoeg...

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”