Beste NewMiniclub-leden,
Onder andere onder invloed van deze site ben ik begonnen met het modden aan mijn MINI Cooper R50. Een maatje van me heeft mij geholpen met het inbouwen van de after market xenon-verlichting. Aangezien de lichtstralen bleven trillen, heb ik het toch laten uitbouwen. Volgens mijn maat trilden de lichtstralen omdat zij in de motorkap zijn ingebouwd. In de originele xenon lampen zijn blijkbaar dempingen ingebouwd die het trillen tegenhouden. Ik vroeg me af of jullie dezelfde ervaringen met de after market xenon-verlichting hebben. Hoe kan ik dit voorkomen (behalve door het aanschaffen van de originele xenon lampen)?
Nu heb ik er Philips Silvervision bulbs ingezet die duidelijker witter licht dan de originele lampen geven, maar in combinatie met led-lampjes is er nog verschil zichtbaar. De leds zijn witter. Bestaan er andere lampen die witter zijn dan de Philips Silvervision lampen? Liefs wil ik natuurlijk de xenon lampen, maar deze blijven trillen.
Alvast mijn dank.
Marcus
Stadslicht: xenon of Philips silvervision
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
En als dat zo zou zijn zouden de originele halogeen-lichtstralen ook moeten trillen volgens mij...
- Marcus
- Nieuw Lid
Bericht
Dank voor jullie reacties.
Wij hebben al alles uitgeprobeerd. we hebben drie soorten xenon lampe erin gezet, onder andere het Pilot xenon setje. Toch bleef het trillen. Welke xenons hebben jullie dan? Ik blijf het proberen. Volgens mijn maat zijn dempingselementen in de originele xenons van MINI ingebouwd (heeft hij van iemand gehoord) die voorkomen dat de lampen trillen.
Ik hoor graag meer over hoe en wat bij het invouwen van de xenons.
Alvast dank.
Wij hebben al alles uitgeprobeerd. we hebben drie soorten xenon lampe erin gezet, onder andere het Pilot xenon setje. Toch bleef het trillen. Welke xenons hebben jullie dan? Ik blijf het proberen. Volgens mijn maat zijn dempingselementen in de originele xenons van MINI ingebouwd (heeft hij van iemand gehoord) die voorkomen dat de lampen trillen.
Ik hoor graag meer over hoe en wat bij het invouwen van de xenons.
Alvast dank.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”