ABS sensor vervangen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
ijvert
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

ABS sensor vervangen

13 nov 2011, 08:18

Hallo allemaal

Sinds kort heb ik ook dat probleem dat mijn ABS, Bandenspanning en DSC lampje gaan branden, alleen als ik mijn contact uitzet is het weer weg en na een tijdje gaan ze weer branden.
Nu heb ik mijn computer uit laten lezen en nu blijkt dat mijn linker ABS sensor de storing veroorzaakt.
Nu lees ik hier op het forum dat hij ook vuil kan zijn. Maar ik weet totaal niet waar deze sensor zit, is er misschien iemand die mij kan vertellen waar deze sensor zit, eventueel om het makkelijker te maken en te herkennen met een foto erbij.
Als nu blijkt dat deze sensor stuk is, is deze dan gemakkelijk te vervangen en moet je als je deze vervangen heb de computer laten resetten door de dealer of kan een andere garage dat ook.
Ik heb mijn computer ook uit laten lezen door een garage waar ze alle merken repareren, zou deze dan de computer ook eventueel als dat nodig is kunnen resetten.
ik hoop dat er een forumlid is die mijn man ( want hij moet het natuurlijk doen) kan uitleggen wat hij precies moet doen om deze sensor schoon te maken of eventueel te vervangen.

MVGR. Yvonne
Ben
4 op een rij!
4 op een rij!

13 nov 2011, 10:30

De sensor die je bedoeld zit in het fussee stuk en makkelijk te vinden maar soms moeilijk te vervangen doordat hij nog al vast kan zitten.
Vuil kan een probleem zijn maar meestal is het in combi met een wiellager dat aan het stuk gaan is.
Normaal gesproken is de storing universeel te wissen.
Mocht je in de buurt wonen wil ik het ook wel voor je doen.
Gr Ben
ijvert
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

abs sensor

23 nov 2011, 07:55

Hallo Allemaal

is er dan niemand die mij kan helpen met een ABS sensor, waar deze zit en hoe je deze moet vervangen

MVGR. Yvonne

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”