Welke maat winterbanden?????
- Blont-007
- NMC Legend
Bericht
Welke maat winterbanden?????
Ik wilde vanmiddag velgen gaan uitzoeken voor mijn winterbanden en nu werd mij 17"velgen afgeraden omdat je dan een te platte band krijgt, dus een lage wang en er dan weinig verschil is met de zomerbanden. Liever 16" werd er gezegd. Wie weet of dit waar is? Ik vind 16" niet zo mooi.
- Dave C
- Enthousiast
Bericht
wat is dat nu voor een zever, er heeft in duitsland zopas een grondige test met performance winterbanden plaatsgevonden, de test werd gedaan met een focus st met telkens natuurlijk dezelfde bandenmaat 225/40/18 DUIMS
ik moet er nu ook wel bijzeggen dat er voor de maat 205/45/17 haast niks te vinden is, ben er ook achter aan het zoeken, maar het beste maat/top winterband die ik tot nu toe gevonden heb, is de "Goodyear ultragrip performance" in de maat 215/45/17
deze wang/omtrek is ook iets groter, maar slechts 0,4 mm
er bestaan wel winterbanden in de maat 205/45/17, pirelli's zelf en desgewenst in RF, maar de band is 2 jaartjes oud, en kan niet meer volgen met de nieuwste....,
btw, de dunlop wintersport 3D is de beste, maar helaas enkel in 205/50 te krijgen
grtz DC
ik moet er nu ook wel bijzeggen dat er voor de maat 205/45/17 haast niks te vinden is, ben er ook achter aan het zoeken, maar het beste maat/top winterband die ik tot nu toe gevonden heb, is de "Goodyear ultragrip performance" in de maat 215/45/17
deze wang/omtrek is ook iets groter, maar slechts 0,4 mm
er bestaan wel winterbanden in de maat 205/45/17, pirelli's zelf en desgewenst in RF, maar de band is 2 jaartjes oud, en kan niet meer volgen met de nieuwste....,
btw, de dunlop wintersport 3D is de beste, maar helaas enkel in 205/50 te krijgen

grtz DC
Cooper Checkmate
- flyguy
- Enthousiast
Bericht
Nou het kan toch echt voorkomen dat je nog kettingen om je winterbanden moet leggen en dat gaat idd soms niet met grote velgen. Te weinig ruimte om het wiel of tussen wiel en wielophanging. Dit is wel op te vangen door autosock o.i.d te gebruiken. Spikes zijn in veel landen verboden (waaronder NL. Je mag in NL zelfs geen sneeuwkettingen gebruiken).
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je op wintersport wil gaan, dan zijn winterbanden helaas soms ontoereikend. Vorig jaar in een 4x4 met winterbanden moesten we alsnog de kettingen omleggen zo steil was het. Dit is wel een extreem voorbeeld, maar op sommige passen is het wel verplicht om ze bij je te hebben.
Ik denk dat ik voor 16" winterbanden ga. Dat wordt door de dealer ook geadviseerd. Met 16" minder snel aqua plané en meer grip in de sneeuw.
Gr,
PP
Ik denk dat ik voor 16" winterbanden ga. Dat wordt door de dealer ook geadviseerd. Met 16" minder snel aqua plané en meer grip in de sneeuw.
Gr,
PP
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zou voor de prijs nooit 17 inch doen. Je betaald je echt scheel aan die maat.
Zou 15 of 16 inch doen. Bij voorkeur 16 inch. De breedte die je dan hebt zal altijd bijdragen aan meer grip. Maar in jouw geval heb je 15 inch liggen dus waarom dan niet gewoon 15 inch (ja, okey.....het ziet er wat kinderachtig uit zo'n maatje maat het is toch alleen maar in de winter)
Zou 15 of 16 inch doen. Bij voorkeur 16 inch. De breedte die je dan hebt zal altijd bijdragen aan meer grip. Maar in jouw geval heb je 15 inch liggen dus waarom dan niet gewoon 15 inch (ja, okey.....het ziet er wat kinderachtig uit zo'n maatje maat het is toch alleen maar in de winter)

Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors