Hallo,
sinds gisteren werkt de afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling niet meer.
Openen met de sleutel (en reservesleutel) in het slot werkt ook niet; het slot zit vast.
Aan de bijrijderskant zit geen slotopening, dus via die kant kan ik het ook niet proberen.
zag op het forum al wat suggesties dat het slot vervangen zou moeten worden, maar ik kan mijn auto niet meer in ;-(
Heb de auto (een cooper chili van augustus 2003) nu twee weken, en ik heb niet eerder gecontroleerd of ik de auto met de sleutel in het slot kon openen. Het kan dus zijn dat het slotmechanisme al kapot was.
Ga zowiezo contact opnemen met de dealer, maar tips zijn van harte welkom! Is het mogelijk om te controleren of de afstandbediening in de sleutel nog werkt?
Probleem: deurslot weigert
- Haagseharrie
- Leerling Mini lid
Bericht
Net gebeld met de BMW dealer.
ze kunnen alleen wat doen als ze de auto en de twee steutels in de garage hebben..
Logisch, maar wel vervelend. Moet ik de wegenwacht bellen...
ze kunnen alleen wat doen als ze de auto en de twee steutels in de garage hebben..
Logisch, maar wel vervelend. Moet ik de wegenwacht bellen...
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Haagseharrie
- Leerling Mini lid
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ligt eraan welke 'kant' van de afstandsbediening het niet doet. Als de batterij in de sleutel leeg is zou dat gewoon moeten werken... als het elektrische systeem van de auto een storing heeft gebeurt er idd niets.speedy schreef:Maar als de afstandbediening niet werkt krijg je de klep toch ook niet open![]()
- Haagseharrie
- Leerling Mini lid
Bericht
Uiteindelijk toch de achterklep kunnen openen na veel proberen met de sleutel.
Na testen bleek het volgende
- De steutel is in orde, ook de accu is ok.
- De auto start niet vanwege de start onderbreking
- slot aan bestuurderskant en bijrijderskant werken niet
Voorlopige Conclusie van de bmw dealer: waarschijnlijk is geprobeerd om in te breken in de auto, en daarbij is het slot vernield aan de binnenkant. Daardoor werkt ook de centrale vergrendeling niet en is de sartonderbreker actief....
Uiteindelijk heb ik de auto maar naar mijn garage laten slepen..
Ik vind het maar een vreemd verhaal, heeft. iemand anders ook zoiets meegemaakt?
Na testen bleek het volgende
- De steutel is in orde, ook de accu is ok.
- De auto start niet vanwege de start onderbreking
- slot aan bestuurderskant en bijrijderskant werken niet
Voorlopige Conclusie van de bmw dealer: waarschijnlijk is geprobeerd om in te breken in de auto, en daarbij is het slot vernield aan de binnenkant. Daardoor werkt ook de centrale vergrendeling niet en is de sartonderbreker actief....
Uiteindelijk heb ik de auto maar naar mijn garage laten slepen..
Ik vind het maar een vreemd verhaal, heeft. iemand anders ook zoiets meegemaakt?
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Ik zou maar eens een second opinion vragen
hhm..aan de binnenkant?Haagseharrie schreef:waarschijnlijk is geprobeerd om in te breken in de auto, en daarbij is het slot vernield aan de binnenkant.

Ik zou maar eens een second opinion vragen

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors