''Woewoewoewoe'' geluid rechtsvoor

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

''Woewoewoewoe'' geluid rechtsvoor

17 jan 2012, 20:25

Sinds enige dagen heb ik een vreemd geluid rechtsvoor.
Als ik ongeveer 80 km ga kun je het het beste horen.

Wanneer ik constant rijd, en de motor niet hoeft te trekken, hoor je het.
Wanneer ik belast, een klein beetje gas dus, dan is het weg.
Wanneer ik op de motor afrem, dan is het weg.
Wanneer ik de koppeling intrap hoor je het ook niet meer.

Kortom alleen wanneer de motor niet hoeft te trekken en constant vooruit gaat.

Voor mijn gevoel is het iets met de aandrijving aangezien het met lastwisseling te maken heeft.
Het geluid klinkt dan als ''woewoewoewoewoe''
Dacht eerst aan een wiellager, maar dan moest het constant zijn en niet alleen wanneer er geen belasting is.

Iemand enig idee?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 jan 2012, 20:27

misschien aandrijfas?
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 jan 2012, 21:26

Weet je zeker dat het niet duif-meneer is die onder je motorkap zit?

Die doet nl ook altijd hoe hoe hoe hoe... :mrgreen:

Geen idee wat het on-topic kan zijn eigenlijk..
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

17 jan 2012, 21:34

wiellager kan je testen op in de bochten als het je rechter lager is dan neem je een bocht naar links dan belast je hem en gaat ie zingen! en andes om met de linker zijde.
aandrijfas moet je eigenlijk constant horen want die draait altijd ook als je de koppeling in trap en dergelijke wat je opnoemt

misschien je druklager als je die niet belast dus koppelingniet intrapt gaat ie lawaai maken.

met een mini heb het een keer gehad dat een lager van de hoofdas versleten was dus nieuw lager er in en was weer klaar.

succes
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 jan 2012, 21:44

Wat gebeurd dr als je de auto stationair laat draaien in zn vrij? Dus wel de koppeling omhoog..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2012, 00:41

Nee het is geen duif....

Met koppeling omhoog in zijn vrij maakt hij soms een tikkend geluid. Dat was al bekend vanaf de ombouw en de nieuwe koppeling. Er werd mij verteld dat dit ook geen kwaad kon wanneer het niet erger werd. Het is nog steeds hetzelfde, heel lichtjes tikken.

Met bochten is het niet hoorbaar, dan is er geen verschil.
Hoe zit het precies met het lager van de hoofdas? Waar zit dat precies?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

18 jan 2012, 01:13

sander_r53 schreef:Hoe zit het precies met het lager van de hoofdas? Waar zit dat precies?
Ik denk om de hoofdas, anders heeft het lager geen nut.

De rechtse aandrijfas heeft een hulplager tegen het motorblok geschroeft om de lange uitgaande as vanaf de versnellingsbak te helpen. Dit is zo gemaakt om de aandrijfassen links en rechts gelijk te houden qua hoek e.d. terwijl de versnellingsbak niet in het midden zit. Dit vermindert torque steer.
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

18 jan 2012, 08:30

met de hoofdas bedoel ik niet het lager om de aandrijfas van de lange zijde dus rechts de lange kant hoor.

de hoofdas zit in je versnellingsbak, je heb de priesas en de hoofdas de hoofas zitten alle hoofdtandwielen op. en dat lager waar die in draaide was bij mij kapot.
ik dacht toen ook het lager van de lange aandrijfas die in het midden van de as tegen de achterkant van je blok aan zit . maar dat was het niet,heb toen wel een nieuwe as eronder gezet maar het geluid bleef nog.
toen de bak uit elkaar gehaald en gevonden wat het was.

ik had het probleem ook dat ik met harder rijden het meer ging horen.
het hoeft het niet te zijn en je kan je soms een breuk zoeken naar zoiets wat dan misschien maar een kleinigheidje is.

zo heb ik een keer een klant gehad die had ook een raar geluid in ze auto en ook met verschillende snelheden.zoeken en nog eens zoeken bleek het een blaadje te zijn in de kachel die door de luchtstroom van buiten af herrie ging maken.

succes en rij anders langs een garage die hebben het misschien zo gevonden. voordat je allerlei dingen gaat vervangen ofzo
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2012, 14:31

Het gaat dus ook op het toerental van de motor.

Wanneer ik schakel gaat het geluid met een andere snelheid.
Wanneer ik in z'n vrij gas geef met koppeling omhoog begint dat geluid ook en hoe hoger de toeren hoe meer je het kunt horen.

Zit nu sterk te denken aan het lager van de drukgroep, want met koppeling ingedrukt is er niks aan de hand.

Toch Davy / Sam eens contacteren.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 jan 2012, 14:41

dan denk ik idd ook dat het dat lager ja.. wel weer een beetje jammer :(

mocht dit uitlopen op een klusdag/weekend dan hoor ik het graag :lol:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2012, 15:00

Hier zie je hoe het ongeveer klinkt:

:mrgreen:
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 jan 2012, 16:27

LOL @ Duifmeneer grappen ;)

Ontopic:)

Mijn schoonvader heeft dit met zijn Corsa (ja ja i know..) ook. Hier zit het in de banden, want zodra die winterbanden er onder heeft is het helemaal weg. Het verwisselen van de banden of opnieuw uitbalanceren bleek ook niet te helpen. Hij had het echter vooral bij een bepaalde snelheid en ook alleen bij constant rijden.
Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

19 jan 2012, 16:59

De duifmeneer whahaha... :lachuh
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mar 2012, 16:18

Even een terugkoppeling. Het bleek inderdaad in de band te zitten. Ik reed inmiddels al bijna op de binnenvoering en dat gaf enige geluidjes :)

Alles is dus weer opgelost...
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 mar 2012, 10:58

Heb je de slicks er nu uit gedaan? Of bewaar je die voor een mooi moment dat je eens het circuit op gaat? :P

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”