Uitlezen Mini R50 i.v.m. verslechtering van emissie waarden

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
proseduction
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Uitlezen Mini R50 i.v.m. verslechtering van emissie waarden

25 jan 2012, 13:21

Goedendag,

Ik zou willen vragen of iemand bekend is met een garage in de buurt van Rotterdam die voordelig mijn Mini Cooper uit kan lezen. Ik heb net contact gehad met twee dealers en de een gaf aan dat het 150 euro moest kosten en de andere 40 euro. Deze verschillen zijn al aardig extreem, maar ik kan me voorstellen dat dit voordeliger kan.

Weten jullie nog misschien een plek waar het uitlezen eenvoudig plaats kan vinden. Ik wil eerst weten wat het probleem is voordat ik ga kijken hoe het gerepareerd moet worden en waar. In deze tijd van crisis is alles al duur genoeg! ;-)

Groet,
Dennis
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jan 2012, 13:33

Beek ligt in DenHaag.. is clubsponsor en tuner :)
Geen idee wat het kost maar bellen kan geen kwaad ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 jan 2012, 14:16

Wat BMX zegt kan uiteraard, je kan ook naar een normale Bovag garage gaan denk ik, die hebben ook wel van die OBD's.
Vroeg die dealer gelijk €150,- voor uitlezen? :lol: Je kan toch ook afspreken met een dealer dat je alleen wilt weten wat er loos is? Desnoods laat je hem een lijstje maken met hetgene wat ze hebben gevonden, kan je daarmee rondgaan bij diverse garages.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jan 2012, 15:22

ALs er iemand in de buurt is met een (nog niet ingebouwde) scangauge kun je zelf OBD-storingen uitlezen
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2012, 15:42

De ScanGauge kan alleen storingen uitlezen waarbij het emissie-lampje op je dashboard is gaan branden. Specifiekere dingen kunnen alleen met BMW-software...
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jan 2012, 15:49

Hij spuugt bij mij alle P-codes uit.. Ook als er geen lampje is gaan branden op mijn dash.. Ik had nog wel eens een storing van de nokkenassensor en die kon ik daar altijd mee uitlezen en verwijderen. Hoe het verder precies zit, geen enkel idee..
proseduction
Nieuw Lid
Nieuw Lid

26 jan 2012, 13:02

Jeetje, wederom voel ik me weer een ontiechelijk noob wat auto''s betreft! Heel erg bedankt voor de reacties. Ik ga maar eens even rondbellen om te kijken wat er mogelijk is. Gelukkig zijn er altijd mensen die willen helpen hier.

Ps. Ja degene die 150 euro vroeg die heeft nog niet zo lang geleden een showroom gebouwd geloof ik haha....

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”