Mijn voorruit is gescheurd, door steenslag en de extreme kou van een paar weken terug. Nu heb ik met mijn vorige MINI HELE slechte ervaringen met Carglass Den Bosch, en wil daar dus ook NOOIT meer terug. Natuurlijk moet wel mijn vooruit vervangen worden. Heeft iemand ERG goede ervaringen bij een Carglas of Autotaal glas in de regio Noord-Brabant (of misschien daarbuiten) waar ze WEL ervaring hebben met de MINI? Zodat ik mijn ruit kan laten vervangen ZONDER me daar zorgen over te maken.
Bij mijn vorige MINI kreeg ik bij mijn nieuwe voorruit er gratis 2 grote deuken in mijn zijkant (voor) bij, gebroken chrome strips (onder de ruit), kapotte strips boven, hoek strips gebroken, verkeerd geplaatste kunstof stijlen (tussen voorruit en zijruit) en uiteindelijk bij het opnieuw plaatsten van de nieuwe strips nog wat deukjes op mijn dak!
Elke tip welkom en alvast bedankt!
SCUD
Raad gevraagd : Carglass of Autotaalglas
- SCUD
- Mod virus alert!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Dealers bellen heel vaak carglass om het te laten doen.
bij verplichte keuze tussen bovengenoemde, kies ik absoluut voor carglass en niet autotaalglas.
bij verplichte keuze tussen bovengenoemde, kies ik absoluut voor carglass en niet autotaalglas.
Laatst gewijzigd door Marcel Always Open op 29 feb 2012, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
. Ik ga dan geen lagere premie betalen als ik een jaar schadevrij heb gereden.
Ik heb nu ook een scheur en laat de ruit bij Autotaalglas in Rijswijk vervangen. Ik weet, het is de goden verzoeken, maar over niet al te lange tijd ruil ik mijn auto in en ga ik mijn no-claim er nu dus niet meer voor opofferen.
Verzekeringtechnisch kan het verschillen. als ik het bij de dealer laat doen gaat het ten koste van mijn no-claimSCUD schreef:OK, ik dacht dat de dealer em ook gewoon bij carglass cq autotaalglass bracht???
Verzekeringtechnisch hetzelfde verhaal als je het daar laat doen?

Ik heb nu ook een scheur en laat de ruit bij Autotaalglas in Rijswijk vervangen. Ik weet, het is de goden verzoeken, maar over niet al te lange tijd ruil ik mijn auto in en ga ik mijn no-claim er nu dus niet meer voor opofferen.
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mooi, hoe de verschillende ervaringen zijn, Carglass heeft het ooit keer aardig verprutst bij mijn MINI, zodoende laat ik daar geen ruit meer vervangen en probeer nu AutotaalglasMarcel Always Open schreef:Dealers bellen heel vaak carglass om het te laten doen.
- Evomini
- Enthousiast
Bericht
Ik heb geen ervaring met vervangen, maar alleen met harsvulling bij carglass, was prima maar ik denk da je zowel bij Carglass als autotaalglas beunhazen hebt lopen. Is maar net welke monteur je treft.
Wel kon ik toen bij Carglass meelopen om mee te kijken in de werkplaats, dus als je niet gerust bent kun je dat doen.
Verder zou ik foto's maken van hoe je je Mini aflevert, dan kun je aantonen als er krassen etc. zij opgekomen dat het daar is gebeurd. Ik heb ooit hier gelezen van iemand die (bij vlgns. mij Carglass) beschadigde a-stijlen had, of juist meer schade aan de ruit, of iets dergelijks. Carglass hoofdkantoor antwoordde dat als je het kon aantonen dat men het gewoon zou vervangen.
Wel kon ik toen bij Carglass meelopen om mee te kijken in de werkplaats, dus als je niet gerust bent kun je dat doen.
Verder zou ik foto's maken van hoe je je Mini aflevert, dan kun je aantonen als er krassen etc. zij opgekomen dat het daar is gebeurd. Ik heb ooit hier gelezen van iemand die (bij vlgns. mij Carglass) beschadigde a-stijlen had, of juist meer schade aan de ruit, of iets dergelijks. Carglass hoofdkantoor antwoordde dat als je het kon aantonen dat men het gewoon zou vervangen.
- J00st
- 4 op een rij!
Bericht
Zoals ook in het topic over mijn MINI te lezen is, heb ik met Carglass geen goede ervaringen. Het betreft hier de vestiging in Dordrecht
Bij de dealer heb ik er twee keer een nieuwe ruit in laten zetten. Hun laten een bedrijf komen alleen dat is geen Carglass of Autotaalglas zover ik weet. Hier is het twee keer keurig gebeurd.
Laatste keer Carglass in Dordrecht geprobeerd en hierbij is mijn regensensor gesloopt (zie topic, nu gelukkig weer gemaakt)
Toen ik mijn auto daarheen bracht heeft een medewerker wel de auto geïnspecteerd op schade om claims te voorkomen.
Ik vind ze over het algemeen bij Carglass overdreven aardig en het komt neer op: 'mooie praatjes maar slecht werk leveren' naar mijn mening.
Na deze ervaring ben ik eens even bij Autotaalglas in Dordrecht langs geweest en werd door een medewerker geholpen die echt verstand van MINI's had. Hij kon precies uitleggen hoe bijvoorbeeld de afdekking van de ruit er zonder schade af te halen was.
Hier kreeg ik ook echt een eerlijk advies.
Wie nou beter is hangt denk ik helemaal van de vestiging en de medewerker af.
Persoonlijk zou ik het door de dealer laten doen maar hierbij wordt wel je no-claim een jaar bevroren.
Bij de dealer heb ik er twee keer een nieuwe ruit in laten zetten. Hun laten een bedrijf komen alleen dat is geen Carglass of Autotaalglas zover ik weet. Hier is het twee keer keurig gebeurd.
Laatste keer Carglass in Dordrecht geprobeerd en hierbij is mijn regensensor gesloopt (zie topic, nu gelukkig weer gemaakt)
Toen ik mijn auto daarheen bracht heeft een medewerker wel de auto geïnspecteerd op schade om claims te voorkomen.
Ik vind ze over het algemeen bij Carglass overdreven aardig en het komt neer op: 'mooie praatjes maar slecht werk leveren' naar mijn mening.
Na deze ervaring ben ik eens even bij Autotaalglas in Dordrecht langs geweest en werd door een medewerker geholpen die echt verstand van MINI's had. Hij kon precies uitleggen hoe bijvoorbeeld de afdekking van de ruit er zonder schade af te halen was.
Hier kreeg ik ook echt een eerlijk advies.
Wie nou beter is hangt denk ik helemaal van de vestiging en de medewerker af.
Persoonlijk zou ik het door de dealer laten doen maar hierbij wordt wel je no-claim een jaar bevroren.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
@Jan
Als dat Autotaalglas Delft-Noord / Rijswijk is, dan is dat degene die m'n dashboard beschadigde en vervolgens alles bij elkaar loog dat ze dat niet hadden gedaan en daar zelfs nooit waren geweest...
... totdat ik de foto's liet zien die ik die ochtend vooraf had gemaakt en de foto achteraf met krassen.
Schoorvoetend hebben ze me toen een vergoeding betaald. Maar hun arrogante houding en vooral hun leugenachtige gedrag ... ...
DUS : vooraf je hele auto van binnen en buiten fotograferen, en achteraf onmiddelijk alles controleren op deuken krassen schade etc. Het bleek nodig.
Omdat die A-stijl kapjes bij MINI vrijwel altijd kapot gaan moet je altijd gelijk je nieuwe raam controleren op windsuizen en correcte plaatsing van nieuwe kapjes. Vraag de kapotte kapjes op, zodat ze je niet de oude teruggeplaatst hebben!
Als dat Autotaalglas Delft-Noord / Rijswijk is, dan is dat degene die m'n dashboard beschadigde en vervolgens alles bij elkaar loog dat ze dat niet hadden gedaan en daar zelfs nooit waren geweest...
... totdat ik de foto's liet zien die ik die ochtend vooraf had gemaakt en de foto achteraf met krassen.
Schoorvoetend hebben ze me toen een vergoeding betaald. Maar hun arrogante houding en vooral hun leugenachtige gedrag ... ...
DUS : vooraf je hele auto van binnen en buiten fotograferen, en achteraf onmiddelijk alles controleren op deuken krassen schade etc. Het bleek nodig.
Omdat die A-stijl kapjes bij MINI vrijwel altijd kapot gaan moet je altijd gelijk je nieuwe raam controleren op windsuizen en correcte plaatsing van nieuwe kapjes. Vraag de kapotte kapjes op, zodat ze je niet de oude teruggeplaatst hebben!
Laatst gewijzigd door Marcel Always Open op 29 feb 2012, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marcel
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Misschien moet je het beter aan huis laten doen, dan kan je ze op hun neus kijken en kunnen ze niet lomp met je spullen omgaan...
Wat een horrorverhalen allemaal zeg hier...
Wat een horrorverhalen allemaal zeg hier...

MINI COOPER S R53 pre-facelift

- J00st
- 4 op een rij!
Bericht
Echter heeft de reparatie en de manier van afhandeling erbij mij voor gezorgd dat ik geen vertrouwen meer in hun heb.
Dus op de vraag: "Carglass of Autotaalglas?" bestaat volgensmij geen eenvoudig antwoord
Zo zie je inderdaad dat de ervaringen heel uiteenlopend zijn. Toen ik een keer een beschadiging bij Carglass Dordrecht liet repareren werd ik door de werkplaats medewerker wel heel netjes geholpen.kortdoordebocht schreef:Ik heb wel positieve ervaring met Carglass in Dordrecht, mijn voorruit is een keer aan huis vervangen.
Ook met regensensor, was allemaal zeer netjes geregeld.
De monteur dekte keurig de zitting van de stoel af, na afloop was alles keurig opgeruimd en schoongemaakt in de auto en de ruit zat er keurig gemonteerd in.
Echter heeft de reparatie en de manier van afhandeling erbij mij voor gezorgd dat ik geen vertrouwen meer in hun heb.
Dus op de vraag: "Carglass of Autotaalglas?" bestaat volgensmij geen eenvoudig antwoord

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors