hey allemaal ,
had even een vraagje inm sturing van van een r53
in volgend filmpje wat ik gemaakt heb tijdens een test rit hoorde ik een raar geluid.
weet niet of het zo hoort te zijn maar mij lijkt het allesinds niet helemaal ok.
je kan het horen op de eerste 20 seconden van de video op 11 seconden en 12-15-16 de seconden ( een skweeky geluidje)
bij het maximaal afgedraaid staan en lichtjes gaasgeven
mss wat duidelijker.
het geluid tussen het pinker geluid.
iemand enig idee wat mogelijk oorzaak is ?
Stuur geluid bij maximaal afdraaien?
- PeterkePan
- 4 op een rij!
Bericht
dit heb ik nog wel gevonden maar weet niet of het van het zelvde komt en in dit filpje hoor je het over heel de stuurbeweging en niet enkel bij het maximum afgedraaid zijn .
niet van toepassing dat filmpje
hoewel ik van het idee ben beter voorkomen dan genezen
vandaar eigelijk voornamelijk de vraag hier van.
de verkoper heeft het bij bmw garage laten nakijken (voorzover dat waar is) en daar zijden ze dat het niet abnormaal was.boris_brznjef schreef:ik heb dit ook en ik vermoedt dat het de limited slip diff is. Ik heb een pre-facelift model gereden zonder LSD en bezit nu net een facelift model met LSD en heb ook een soortgelijk geluid. Moet er nog naar laten kijken of het ook zo hoort om eerlijk te zijn
dit heb ik nog wel gevonden maar weet niet of het van het zelvde komt en in dit filpje hoor je het over heel de stuurbeweging en niet enkel bij het maximum afgedraaid zijn .
niet van toepassing dat filmpje
brulpijp ? haha een bastuckie of miltek zal het wel doen zeker.Berthil schreef:Als ik jou was zou ik lekker een brulpijp nemen, hoor je er niks meer van
Ik hoor sowieso niks op die filmpjes. Als het echt een probleem is gaat er wel wat kapot en merk je vanzelf wel wat het geweest is.
hoewel ik van het idee ben beter voorkomen dan genezen

Laatst gewijzigd door PeterkePan op 18 mar 2012, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Nu je dat derde filmpje geplaatst hebt, hoor ik (ofwel bemerk ik) nu ook het geluid .
Dat derde filmpje (van andere mini?) is het geluid heel erg en in jouw eerste twee filmpjes is alleen het begin van het geluid er. Dus als je er niks aan doet wordt het blijkbaar erger.
Echt geen idee wat dat kan zijn, ik heb het in elk geval nog nooit in enige mini gehoord waar ik in gereden heb.
Dat derde filmpje (van andere mini?) is het geluid heel erg en in jouw eerste twee filmpjes is alleen het begin van het geluid er. Dus als je er niks aan doet wordt het blijkbaar erger.
Echt geen idee wat dat kan zijn, ik heb het in elk geval nog nooit in enige mini gehoord waar ik in gereden heb.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- PeterkePan
- 4 op een rij!
Bericht
, het klingt gewoon heel lichtjes zo bij die in de eerste 2 filmpjes.
volgens de dealer zou het normaal zijn zegt de verkoper van deze mini( wat ik betwijfel) nuja als dat voor 90us van de baan is wil ik ook nix zeggen eigelijk.
ik weet niet of dat van het laatste de zelde oorzaak heeft hoor(staat wel bij op yourube zelf Turns out to be broken strut top mounts. Very common in mini's. Replaced them myself for $90.)Marcel Always Open schreef:Nu je dat derde filmpje geplaatst hebt, hoor ik (ofwel bemerk ik) nu ook het geluid .
, het klingt gewoon heel lichtjes zo bij die in de eerste 2 filmpjes.
volgens de dealer zou het normaal zijn zegt de verkoper van deze mini( wat ik betwijfel) nuja als dat voor 90us van de baan is wil ik ook nix zeggen eigelijk.
- J00st
- 4 op een rij!
Bericht
Dat laatste filmpje zit hem in de stuurkolom volgensmij die ingevet / vervangen zal moeten worden.
Zie ook hier het probleem op het Duitse mini forum
Als je langzaam rijdt en het stuur volledig uitslaat zal het waarschijnlijk het sperdifferentieel zijn wat je hoort.
Als je langzaam rijdt en het stuur volledig uitslaat zal het waarschijnlijk het sperdifferentieel zijn wat je hoort.
- PeterkePan
- 4 op een rij!
Bericht
hier heb ik nog wat gevonden de.
allesinds is hier een oplossing voor blijkbaar.
LSD geluid + oplossing ander olie in versnellingsbak
J00st schreef:Dat laatste filmpje zit hem in de stuurkolom volgensmij die ingevet / vervangen zal moeten worden.
- PeterkePan
- 4 op een rij!
Bericht
dus dit geluid gaat me dan ook niet tegenhouden om de mini met maar 21k km te kopen.
alvast als dit met de olie opgelost is laat ik wat weten. indien hey niets veranderd laat ik het ook weten.
ik denk dat die kost niet zo groot gaat zijn aangezien het om olie mss in werk uren dat het gaat kosten.boris_brznjef schreef:Toch de LSD inderdaad. Bij de volgende inspectie laat ik daar wel naar kijken want om specifiek hiervoor kosten op te voeren voor iets wat alleen maar geluid maakt en niet stuk gaat is een beetje overdreven.
Als jij het wel laat fixen (nu of in de toekomst) dan hoor ik graag wat het resultaat is ervan
dus dit geluid gaat me dan ook niet tegenhouden om de mini met maar 21k km te kopen.
alvast als dit met de olie opgelost is laat ik wat weten. indien hey niets veranderd laat ik het ook weten.
- hardtailracer
- 4 op een rij!
Bericht
mvg
Greg
kan het schadelijk zijn als je de olie NIET vervangt?PeterkePan schreef:J00st schreef:Dat laatste filmpje zit hem in de stuurkolom volgensmij die ingevet / vervangen zal moeten worden.
mvg
Greg
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors