Beste allemaal,
Ik stap vanmorgen in mijn mini cooper en mijn ramen zijn iets beslagen. nou zet ik de aanjager aan en zet de kachel iets warm om de ruiten schoon te blazen. nou is het rare dat het alleen maar erger werd. en de hele auto bijna beslaat. de blower op koud zetten was de oplossing, ik heb mijn ramen allemaal helemaal schoon gemaakt. en het was wat vettig allemaal. nou blijkt het koelvloeistof te zijn, want mijn reservoir is ook zo goed als leeg, na een aantal keer bij vullen en de kachel op koud te laten lijkt hij het er niet meer uit te gooien.
voorbijgangers hebben een waas aan vloeistof over mijn auto zien gaan(toen mijn kachel aan stond). naderhand gereden zonder kachel aan en koud en deze waas was niet meer te zien.
Ik heb me helemaal suf gelezen op het forum de dingen die ik gevonden heb nog even op een rijtje en graag jullie advies en of conclusie.
koelvloeistof door de verwarming van de auto de auto in.
koelvloeistof expansievaatje is binnen no time leeg.
een 2 tal keren gezien dat er een stootje lucht uit de ventilatie direct voor het voorraam uit de auto kwam.
vocht onder de vloermat. (niet veel, hooguit een eetlepel)
de zoekactie's die ik gedaan heb zijn:
thermostaathuis
koelvloeistof verbruik
koelvloeistof
koelvloeistof op het raam
koelvloeistof raam.
enz...
Ik heb echt me best gedaan maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb bij een iemand een reactie gezien waar ik dacht iets aan te hebben. ik heb daar op gezocht maar kon niets vinden vergelijkbaar met mijn probleem. namelijk:
verplicht rijden met de kachel warm en airco..
daar gaat het bij mij fout.. want dan vliegt de koelvloeistof door de blazers op mijn raam(heb hem op het raam staan ivm. de vettige condens?!)
wie o wie?
zit enigzins met mijn handen in het haar. wat te doen en rijden zonder kachel aan is dit mogelijk?
Voeg eventueel msn toe of facebook.
Mvg. Patrick
Koelvloeistof lek in de auto?
- 24/7
- Nieuwsgierig
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Dit lijkt mij heel simpel, maar niet eenvoudig te repareren:
Je verwarmingsblokje voor het interieur is lek en moet vervangen worden.
Je kan er nog wel mee door rijden, maar wel regelmatig koelvloeistof / water bijvullen. In het interieur zal het niet schoner en droger worden.
Je verwarmingsblokje voor het interieur is lek en moet vervangen worden.
Je kan er nog wel mee door rijden, maar wel regelmatig koelvloeistof / water bijvullen. In het interieur zal het niet schoner en droger worden.
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
kachelradiateur is goed te vervangen.
zit aan de kant van je gaspedaal.
aan de zijkant van je kachelhuis.
torxschroefjes losdraaienvan de zwarte afdekkap daarna van de kachelradiateur zelf ,leidingen losmaken.wel eerst de vloeistof aftappen natuurlijk.
dan trek je de radiateur van de kachel er zo uit.
succes
zit aan de kant van je gaspedaal.
aan de zijkant van je kachelhuis.
torxschroefjes losdraaienvan de zwarte afdekkap daarna van de kachelradiateur zelf ,leidingen losmaken.wel eerst de vloeistof aftappen natuurlijk.
dan trek je de radiateur van de kachel er zo uit.
succes
- 24/7
- Nieuwsgierig
Bericht
vandaag het grote antwoord de kosten en wat het allemaal exact is.
Ik hoop dat het blijft bij de kachelradiator want het was echt extreem toen hij de kachel open draaide bij de garage, een flinke tuinsproeier kon er niet tegen op.
Ik laat hier uiteraard weten hoe het afgelopen is.
vanavond het nieuws.
Ik hoop dat het blijft bij de kachelradiator want het was echt extreem toen hij de kachel open draaide bij de garage, een flinke tuinsproeier kon er niet tegen op.
Ik laat hier uiteraard weten hoe het afgelopen is.
vanavond het nieuws.
Red ones go faster!
- 24/7
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik heb wel het gevoel dat ik genaaid word, ik heb ze opgebelt hoe het er mee is. en het hele dashboard schijnt los te moeten, wat niet helemaal over komt met het verhaal van Henne.
Dit zou moeten volgens de bmw dealer??
klopt mijn vermoeden?
Dit zou moeten volgens de bmw dealer??

klopt mijn vermoeden?
Red ones go faster!
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Bij de meeste auto's moet inderdaad het halve dashboard gesloopt worden.
Bij een Mini heb ik nog nooit de kachelradiateur vervangen, maar Henne kan gelijk hebben, hopelijk.....
Bij een Mini heb ik nog nooit de kachelradiateur vervangen, maar Henne kan gelijk hebben, hopelijk.....
- 24/7
- Nieuwsgierig
Bericht
Nou het is zo ver.
Kachelradiator was net een trompet zo lek, daar is een nieuwe voor geplaats, het zijkapje was voldoende.
exact zoals henne beschreef. ik had het bij wijze van zelf gekund.
Nu 83 euro voor het onderdeel betaald, en mijn vermoedens wat de tijd betreft klopte wel, ik ben nu 300 euro kwijt geweest in totaal. dus een 220 euro inbouwkosten. wel zet hij volgende week gratis mijn zomerbanden onder mijn mini en haalt hij de winterbanden er af(ook van de velg).
Bedankt voor jullie hulp.
Mvg. Patrick
Van de week ga ik foto's maken als hij gepoets en gereinigd is. dus even een mooie locatie uitzoeken en flink klikken.
hopen dat het weer mee zit.
Kachelradiator was net een trompet zo lek, daar is een nieuwe voor geplaats, het zijkapje was voldoende.
exact zoals henne beschreef. ik had het bij wijze van zelf gekund.
Nu 83 euro voor het onderdeel betaald, en mijn vermoedens wat de tijd betreft klopte wel, ik ben nu 300 euro kwijt geweest in totaal. dus een 220 euro inbouwkosten. wel zet hij volgende week gratis mijn zomerbanden onder mijn mini en haalt hij de winterbanden er af(ook van de velg).
Bedankt voor jullie hulp.
Mvg. Patrick
Van de week ga ik foto's maken als hij gepoets en gereinigd is. dus even een mooie locatie uitzoeken en flink klikken.
hopen dat het weer mee zit.

Red ones go faster!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors