Sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een Mini Cooper (chili rood met witte strepen) uit 2002 met 111.000 km op de teller!

Ik heb hem gekocht bij een universele dealer in leiderdorp. Toen ik m zag moest ik m gewoon hebben haha, op slag verliefd. Uiteraard weet je het nooit als je een tweedehands auto aanschaft, maar de auto ziet er perfect uit. Ik kan geen deukjes vinden en hij rijdt echt SUPER! (vooral in vergelijking met m'n vorige auto, een mitsubishi lancer uit 1994). Zo op het eerste gezicht konden we ook geen mankementen zien, al ben ik geen automonteur. Ik heb de auto gekocht met 3 maanden BOVAG garantie, een beurt en een nieuwe APK.
Alleen zojuist viel het mij plotseling op dat de uitlaat compleet verroest is. Kan dit gezien worden als "mankement" wat in de BOVAG garantie valt? Of is de uitlaat nog technisch in orde, en is het alleen een cosmetisch probleem (er van uitgaande dat er geen gaten in zitten, hierdoor zou de auto afgekeurd worden lijkt mij)? Ik heb zojuist nog even goed onder de auto gekeken, maar zover ik kan zien, kan ik (los van de uitlaat) verder geen roest ontdekken.
Ik ben sowieso van plan de auto door mijn reguliere garage na te laten kijken tegen het einde van de garantieperiode of er dan nog verborgen ontbreken zich voordoen.
gr, Jeroen