HELP geratel van einddemper

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!

HELP geratel van einddemper

18 nov 2006, 14:06

HELP...

hoe kan ik het zeer enerverende GERATEL van mijn einddemper elimineren ????

Telkens als ik snel optrek of hard rijdt met de wagen gaat mijn einddemper ratelen..... takatakatak....... :? :cry:

en het begint telkens weer als ik stilsta en dus van het gas blijf...

Ik begin al de slechte gewoonte te krijgen om de wagen iets hoger in toeren te houden als ik voor het licht stil sta... Ik ben zeer gegeneerd voor het geratel en het is precies dat ik met zon goedkoop bakske rondrijdt...

AUB heeft iemand hier ervaring mee....

ik denk dat het te maken heeft met de opwarming van het RVS waardoor dit uitzet ..... hierna tast ik in het duister...

HELP want van dat getikketak wordt ik echt horendol....
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 nov 2006, 14:10

Kruip ff onder de auto en kijk of de isolatie wel goed hangt, misschien kan deze mee-resoneren met de uitlaat. Ik hoor alleen geknetter van de uitlaat als deze koud is en ik geef flink gas, een minuut of drie later is het weg. Dit heb ik alleen bij de S-uitlaat gemerkt, bij de standaard One/Cooper uitlaat had ik dat niet. Succes
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!

18 nov 2006, 15:45

henkietenk schreef:Kruip ff onder de auto en kijk of de isolatie wel goed hangt, misschien kan deze mee-resoneren met de uitlaat. Ik hoor alleen geknetter van de uitlaat als deze koud is en ik geef flink gas, een minuut of drie later is het weg. Dit heb ik alleen bij de S-uitlaat gemerkt, bij de standaard One/Cooper uitlaat had ik dat niet. Succes
de isolatie..... bedoel je die rubberen hangertjes .....

toen ik de laatste keer onde de auto kroop toen het geratel bezig was heb ik eens met de pot geschud.... dit deed het ratelen stoppen....

dus ik vermoedt dat het iets is met de rubbertjes... alleen kan ik niet echt de exacte plaats van het geratel vinden ....

hoe kan ik dat nu oplossen?

en ik zou liever jouw probleem hebben van dat geknetter, bij mij begint dat geratel pas na drie minuten om vervolgens niet meer weg te gaan :? :oops: :cry:
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 nov 2006, 16:29

Nee ik bedoel eigenlijk dat aluminium-spul. Zie dit plaatje:

Afbeelding

Dus boven de uitlaat. Dit is als hitteschild, misschien rammelt dat een beetje. Succes!
jb
jb007

Re: HELP geratel van einddemper

19 nov 2006, 16:10

had er vorige week ook last van... bleek de beugel van de einddemper doorgeroest te zijn. daar waar je uitlaat met rubbers aan je chassis vast zitten. beugeltje eraf geschroefd en een nieuwe gehaald a 39euro.

miniracer schreef:HELP...

hoe kan ik het zeer enerverende GERATEL van mijn einddemper elimineren ????

Telkens als ik snel optrek of hard rijdt met de wagen gaat mijn einddemper ratelen..... takatakatak....... :? :cry:

en het begint telkens weer als ik stilsta en dus van het gas blijf...

Ik begin al de slechte gewoonte te krijgen om de wagen iets hoger in toeren te houden als ik voor het licht stil sta... Ik ben zeer gegeneerd voor het geratel en het is precies dat ik met zon goedkoop bakske rondrijdt...

AUB heeft iemand hier ervaring mee....

ik denk dat het te maken heeft met de opwarming van het RVS waardoor dit uitzet ..... hierna tast ik in het duister...

HELP want van dat getikketak wordt ik echt horendol....
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: HELP geratel van einddemper

21 nov 2006, 12:36

jb007 schreef:had er vorige week ook last van... bleek de beugel van de einddemper doorgeroest te zijn. daar waar je uitlaat met rubbers aan je chassis vast zitten. beugeltje eraf geschroefd en een nieuwe gehaald a 39euro.
neen heb ernaar gekeken en er is geen beugeltje doorgeroest, ze hebben namelijk bij de instalatie van de nieuwe einddemper nieuwe beugeltjes en rubbertkjes gebruikt...

ik vind het echt k**** man....
wally
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

21 nov 2006, 18:21

Klinkt misschien dom, maar lees hier effe wat voor geratel ik heb gevonden >:(
Afbeelding
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

21 nov 2006, 19:31

:shock: hoe heb je die eruit gekregen? Auto op een 90graden helling gereden??
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!

28 nov 2006, 14:09

dit is mijn post op NAM ... heb dus de ratel gelokaliseerd.... nu enkel de vraag wat te doen,

slechts een antwoordt en die stelt voor er een soort vaseline op het rubbertje te smeren en te zien of het dan weg gaat....

"When i drive my mini cooper hard, and the exhaust (supersprint catback) gets a little hot and when i sit in IDLE the muffler has vibration and this vibration is sent back and absorbed by the hanger rubbers mountings ....

BUT the right hanger rubber (or what should i call it) makes this very loud and very very annoying rattle.... I double checked and the rattle is certainly coming from the mufflers steel hanger that is rubbing against the rubber mounting when there is vibration... very strange because when i move the muffler or push it a little with my hand the rattle stops, but offcourse will come back when the muffler finds its place again expands and starts to rattle again and again and again ???

what should i do... ???"
TomSR
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 jul 2007, 15:56

Mijn Cooper S heeft sinds ongeveer een week ook ineens dit resonerende geluid in de uitlaat (originele S uitlaat). Als de auto warmer wordt neemt het af en verdwijnt het vaak, maar het wordt wel met de dag erger.

Iemand tips waarop ik specifiek letten moet als ik onder de achterbumper kruip. Heb tijdens m'n pauze al ff snel gekeken en zag dat bij m'n rechter uitlaat wat meer roest zat op beugel/boutjes/moertjes. Zou dat het zijn? Ik hoop toch een bezoekje bij de dealer te kunnen vermijden zo vlak voor m'n vakantie.
johan748
Nieuw Lid
Nieuw Lid

28 jul 2007, 18:58

Heb dit ook gehad met met mijn cooper, tikken en een zware brom :(
Een paar keer naar de garage geweest zat toch nog in de gerantie >)
Waren het losse schotjes in de uitlaat
Nieuwe uitlaat en het was over. :P
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 jul 2007, 14:29

Ik heb ook al meerdere verhalen gelezen over losse schotjes in de uitlaat.

Voor wie nog een (gebruikte) Cooper S uitlaat zoekt, ik heb er nog één liggen zonder loszittende schotjes :)

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”