Natte kofferbak mat

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
rhoe64
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Natte kofferbak mat

04 apr 2012, 20:15

Het volgende probleem doet zich voor. Waar ik eerst dacht dat er condensvorming ontstond aan de onderkant van de kofferbakmat, met als gevolg een natte mat ik denk nu toch dat de lekkage van buitenaf komt. Na één regenachtige dag is het goed nat onder de mat. Heb het volgende al ondernomen maar tot nu toe zonder resultaat. Het derde remlicht vervangen en alles wat zichtbaar tot lekkage kan leiden afgeplakt. Ik heb de mat uit de auto genomen en na enkele dagen helemaal droog weer teruggelegd in de kofferbak. En toch na één dag regen is de mat weer vochtig aan de onderzijde. Wie herkent dit probleem en kan mij helpen zoeken naar de oorzaak.
inton
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: Natte kofferbak mat

19 apr 2012, 15:50

rhoe64 schreef:Het volgende probleem doet zich voor. Waar ik eerst dacht dat er condensvorming ontstond aan de onderkant van de kofferbakmat, met als gevolg een natte mat ik denk nu toch dat de lekkage van buitenaf komt. Na één regenachtige dag is het goed nat onder de mat. Heb het volgende al ondernomen maar tot nu toe zonder resultaat. Het derde remlicht vervangen en alles wat zichtbaar tot lekkage kan leiden afgeplakt. Ik heb de mat uit de auto genomen en na enkele dagen helemaal droog weer teruggelegd in de kofferbak. En toch na één dag regen is de mat weer vochtig aan de onderzijde. Wie herkent dit probleem en kan mij helpen zoeken naar de oorzaak.

Hallo

Ja ik ken dat probleem wel, heb zelf sinds kort een Mini met hetzelfde probleem.
Ben nog zoekende, als ik de oplossing weet dan hoor je het.
Gr.Tonnie
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 apr 2012, 15:56

Mischien is het een idee om jezelf even voor te stellen?
En vergeet niet even de zoekfunctie te gebruiken want jullie zijn echt niet de eerste ;) trust me :P
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 apr 2012, 10:29

€ 100,- wedden dat het je derde remlicht is? Dat rubbertje eromheen is dan naar z´n grootje.. nieuw derde remlicht erin en problem fixed! kan nagenoeg niets anders zijn :wink:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 apr 2012, 10:33

derde remlicht idd... bekend probleem. Hiervoor hebben we dus de zoekfunctie. :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
inton
One wheel wonder
One wheel wonder

20 apr 2012, 10:56

Shag schreef:€ 100,- wedden dat het je derde remlicht is? Dat rubbertje eromheen is dan naar z´n grootje.. nieuw derde remlicht erin en problem fixed! kan nagenoeg niets anders zijn :wink:

Hallo
Ben blij met alle suggesties maar 100 euro hahaha
Het vreemde is namelijk dat de onderkant van de mat aan de rechterzijde nat is en bovenzijde kurk droog is.
Ga toch even de remlicht kontroleren.
Bedankt voor de tip!

Gr.Tonnie
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 apr 2012, 11:05

Kan goed kloppen, bij mij was het zelfs zo dat de mat droog was maar dat er wel een plasje water in de accubak stond. Komt doordat het water wat via het derde remlicht naar binnen komt als het ware 'afgevoerd' wordt via die plastic kappen aan de binnenzijde van je kofferklep.. dat geeft dus een vertekend beeld.

Tip: schroef ff de kap eraf (2 minuten werk) en zet de sproeier op je derde remlicht..dikke kans dat je dan de druppeltjes via het remlicht naar binnen ziet lopen!
inton
One wheel wonder
One wheel wonder

20 apr 2012, 14:20

Shag schreef:Kan goed kloppen, bij mij was het zelfs zo dat de mat droog was maar dat er wel een plasje water in de accubak stond. Komt doordat het water wat via het derde remlicht naar binnen komt als het ware 'afgevoerd' wordt via die plastic kappen aan de binnenzijde van je kofferklep.. dat geeft dus een vertekend beeld.

Tip: schroef ff de kap eraf (2 minuten werk) en zet de sproeier op je derde remlicht..dikke kans dat je dan de druppeltjes via het remlicht naar binnen ziet lopen!
Nou heb even gekeken maar kan het 3e remlicht er niet uit krijgen, zitten met 3 schroeven vast.
Die kan ik makkelijk verwijderen, maar unit krijg ik er niet uit.
Moet ik hiervoor eerst de achterklepspoiler gaan demonteren.

Gr.Tonnie
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 apr 2012, 16:04

achterklepspoiler hoeft er niet af! schroeven los zou voldoende moeten zijn..
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

20 apr 2012, 21:11

Remlicht plakt door rubber, even doorzetten als de drie schroeven er uit zijn.
inton
One wheel wonder
One wheel wonder

20 apr 2012, 21:16

Berthil schreef:Remlicht plakt door rubber, even doorzetten als de drie schroeven er uit zijn.

Had hem al wel los, kon wel heel en weer doen maar moet die op een bepaalde manier kantelen i.v.m. spoiler?

Gr.Tonnie
rhoe64
Nieuw Lid
Nieuw Lid

22 apr 2012, 19:30

Beste Tonnie,

Het lijkt erop dat het water bij mij langs de afdekstijlen welke zich boven en onder de achterruit bevinden naar binnen loopt, dit weekeinde geconstateerd tijdens de vele regenbuien welke we hebben gehad. Heb nog geen idee hoe dit probleem op te lossen.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”