Beste,
Even een vraag, auto is pas voor APK geweest en hij was er niet op afgekeurd maar er zat heel veel vocht onder de auto.
Het was droog en had niet geregend. Maar wat mij heel erg opviel was dat de koelvloeistof leeg was.
Deze niet meer bij gevuld maar toen ik vandaag weer onder de motorkap keek zag ik tot mijn verbazing dat het tankje weer tot de minimum vol zat. Echter was de kleur niet blauw/groen/oranje wat het meestal is. Maar oli kleur bruin en stonk ook heel erg.
De auto heeft verder nog geen mankementen vertoont maar ik ben bang voor een lek.
Tevens hoe kan het zijn dat het tankje eerst leeg was en vervolgens tot het minimum vol zit met bruin spul.
Zie graag reacties.
groet,
Bas
Auto zuipt koelvloeistof!
- Black-Mini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Auto zuipt koelvloeistof!
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zie je niet of het ergens nat is?
Kan ee slang zijn die niet goed vast zit, radiator lek of in ergste geval de koppakking.. maar controleer maar eerst de slangen
en dan voornamelijk de slangklemmen, miss die erin gesneden
Kan ee slang zijn die niet goed vast zit, radiator lek of in ergste geval de koppakking.. maar controleer maar eerst de slangen

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Het is een expansie-vat. Bij warme motor zet de KVS uit. Dus vandaar dat er niveauverschil kan ontstaan.
Waarom het zo bruin kan zijn, geen idee. Wellicht heeft een vorig eigenaar er iets raars ingegooid. Dat is ook nog een reden, naast diegene die Robert al getypt heeft.
Waarom het zo bruin kan zijn, geen idee. Wellicht heeft een vorig eigenaar er iets raars ingegooid. Dat is ook nog een reden, naast diegene die Robert al getypt heeft.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Black-Mini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
mmm ik zal proberen morgen eens het lucht filter los te maken.
Mogelijk dat ik dan beter bij de slangen kan komen van de radiator.
Op het zicht kon ik geen lekken zien op de slangen die ik op dat moment wel kon zien.
Het vocht zat tevens aan weerszijde van de auto linker en rechterkant bij het wiel op de onderplaat.
Er is geen raare geur te zien en heb pas de olie bij gevuld en alles zag er netjes uit olie had een prima oli kleur niet drappig zoals het er uit ziet als de koppakking is door geslagen.
Kan het zijn dat de radiator zelf lek is? steen slag je kent het wel?
gr bas.
@BMX
Het is dus nat aan de onderkant, maar bij het reservaat kan ik niks zien kwa vocht.
Ook niet in de motor ruimte zelf, het zit puur alleen aan de onderkant.
Zal proberen morgen avond even een foto te maken van de kleur van de koelvloeistof.
Mogelijk dat ik dan beter bij de slangen kan komen van de radiator.
Op het zicht kon ik geen lekken zien op de slangen die ik op dat moment wel kon zien.
Het vocht zat tevens aan weerszijde van de auto linker en rechterkant bij het wiel op de onderplaat.
Er is geen raare geur te zien en heb pas de olie bij gevuld en alles zag er netjes uit olie had een prima oli kleur niet drappig zoals het er uit ziet als de koppakking is door geslagen.
Kan het zijn dat de radiator zelf lek is? steen slag je kent het wel?
gr bas.
@BMX
Het is dus nat aan de onderkant, maar bij het reservaat kan ik niks zien kwa vocht.
Ook niet in de motor ruimte zelf, het zit puur alleen aan de onderkant.
Zal proberen morgen avond even een foto te maken van de kleur van de koelvloeistof.
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoi black-mini,
Het is een bekend fenomeen dat de koelvloeistof bruin word,
Hebben meerdere mensen last van.
Zie voor nadere uitleg: http://www.newminiclub.nl/forum/about18691.html
Ook lees ik hier en daar dat het expansievaatje vaak lek gaat en daardoor koelvloeistof verliest is makkelijk te vervangen en je probleem moet dan opgelost zijn.
Gr Koos
Het is een bekend fenomeen dat de koelvloeistof bruin word,
Hebben meerdere mensen last van.
Zie voor nadere uitleg: http://www.newminiclub.nl/forum/about18691.html
Ook lees ik hier en daar dat het expansievaatje vaak lek gaat en daardoor koelvloeistof verliest is makkelijk te vervangen en je probleem moet dan opgelost zijn.
Gr Koos
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
- tankje kapot, scheurt vaak op de naad
- lek in je radiator, thermostaathuis of in je slangensysteem
- lekke koppakking
Als het je koppakking is, heb je vaak moeite met starten bij met name een warme motor. Bij een koude motor start ie wel, hij produceert ook regelmatig witte rook bij een lekke koppakking.
- lek in je radiator, thermostaathuis of in je slangensysteem
- lekke koppakking
Als het je koppakking is, heb je vaak moeite met starten bij met name een warme motor. Bij een koude motor start ie wel, hij produceert ook regelmatig witte rook bij een lekke koppakking.
- Black-Mini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
@KOOS,
Bedankt voor je reactie.
Dat neemt al 1 vraag teken weg. Dat bruine hoort dus gewoon.
Nu nog opzoek naar de mogelijke lekkage.
Echter op het tankje zelf waar de vloeistof ingaat zie ik geen lek.
Waar zou ik dat expansievaatje moeten vinden, of hebben we het hier dan over het tankje waar je de vloeistof in doet.
Zo ja dan is hier niks mis mee, zo nee dan graag zeggen waar ik die vind in de mini.
gr.
Bas
Bedankt voor je reactie.
Dat neemt al 1 vraag teken weg. Dat bruine hoort dus gewoon.
Nu nog opzoek naar de mogelijke lekkage.
Echter op het tankje zelf waar de vloeistof ingaat zie ik geen lek.
Waar zou ik dat expansievaatje moeten vinden, of hebben we het hier dan over het tankje waar je de vloeistof in doet.
Zo ja dan is hier niks mis mee, zo nee dan graag zeggen waar ik die vind in de mini.
gr.
Bas
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Black-Mini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
@Boris,
Bedankt voor je reactie, maar aan welke kant moet ik dan kijken links of rechts als ik er voor sta?
Want rechts kan ik amper wat zijn, zal het luchtfilter eerst eens lostrekken.
Bedankt voor je reactie, maar aan welke kant moet ik dan kijken links of rechts als ik er voor sta?
Want rechts kan ik amper wat zijn, zal het luchtfilter eerst eens lostrekken.
- Black-Mini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
@Boris,
Zal vanaaf even kijken
Zal vanaaf even kijken

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors