Hallo,
Vanochtend even de BMW/mini dealer in Deventer gebeld wat de kosten zijn voor het instellen van de carmemory.
Dit zijn de instelling zoals bijv. Automatische vergrendeling bij 20km of zo.
Comfortschakeling van panoramadak via afstandbediening e.d.
Ze vragen hier 48€ ex.btw voor.
Iemand een goedkopere oplossing hiervoor?
Gr.Tonnie
Car memory instel kosten, (zelf opgelost met kabel)
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Een datakabel kost €30-40 op Ebay, software kun je op internet wel vinden. Moet je je er wel ff stevig in verdiepen overigens!
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Zit trouwens al een aantal jaren helemaal geen bmw dealer meer in deventer dus weet niet met wie jij contact hebt gehad ...
Prijs komt wel overeen met bmw dealer.
Ik heb zelf gezien hoe mijn carmemory is ingesteld door een forum member maar zou het zelf niet na kunnen doen dus misschien gewoon beter laten doen (in mijn geval
)

Ik heb zelf gezien hoe mijn carmemory is ingesteld door een forum member maar zou het zelf niet na kunnen doen dus misschien gewoon beter laten doen (in mijn geval

- GreyCooperS
- Forum Junky
- inton
- One wheel wonder
Bericht
Klopt de dealer is verhuist net buiten Deventer, namelijke Epse
Woon zelf in Deventer dus das voor mij de dichtsbijzijnde dealer.
Zou trouwens wel mooi zijn als er een forum lid dit zou kunnen en willen doen.
Woon zelf in Deventer dus das voor mij de dichtsbijzijnde dealer.
Zou trouwens wel mooi zijn als er een forum lid dit zou kunnen en willen doen.
speedy schreef:Zit trouwens al een aantal jaren helemaal geen bmw dealer meer in deventer dus weet niet met wie jij contact hebt gehad ...![]()
Ik heb zelf gezien hoe mijn carmemory is ingesteld door een forum member maar zou het zelf niet na kunnen doen dus misschien gewoon beter laten doen (in mijn geval)
- katan01
- Enthousiast
Bericht
Je zou bij Longbridge kunnen informeren of zij het voor je kunnen programmeren.
http://www.longbridgedeventer.nl
Dit bedrijf doet naast onderhoud aan vooral classic mini ook new mini.
Ondanks dat Epse dichterbij is, ga ik zelf altijd naar Dusseldorp in Apeldoorn zowel met de MINI als BMW.
Heeft niks met Dusseldorp in Epse te maken, puur door de goede ervaring en het contact in Apeldoorn.
Voor de prijs en service zal het niks uitmaken.
Grt.
Wim
Ondanks dat Epse dichterbij is, ga ik zelf altijd naar Dusseldorp in Apeldoorn zowel met de MINI als BMW.
Heeft niks met Dusseldorp in Epse te maken, puur door de goede ervaring en het contact in Apeldoorn.
Grt.
Wim
- inton
- One wheel wonder
Bericht
Oke zal er eens over denken, bedankt voor je info.
Gr.Tonnie
katan01 schreef:Je zou bij Longbridge kunnen informeren of zij het voor je kunnen programmeren.
Grt.
Wim
Oke zal er eens over denken, bedankt voor je info.
Gr.Tonnie
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
- Vergrendelen deuren bij wegrijden
- Selectief ontgrendelen van de deuren (eerst bestuurdersdeur, dan hele wagen)
- Ramen openen met afstandsbediening
- Thuiskomverlichting
- Dagrijverlichting
Niet officieel (maar wel mogelijk via kabeltje)
- ramen sluiten met afstandsbediening
- digitale snelheidsaanduiding zonder correctie
- gong bij bereiken brandstofreserve
Mogelijke dealer-opties waren destijds:BenCooper schreef:Weet iemand wat alle opties zijn voor een Cooper R50 uit 2002 ?
- Vergrendelen deuren bij wegrijden
- Selectief ontgrendelen van de deuren (eerst bestuurdersdeur, dan hele wagen)
- Ramen openen met afstandsbediening
- Thuiskomverlichting
- Dagrijverlichting
Niet officieel (maar wel mogelijk via kabeltje)
- ramen sluiten met afstandsbediening
- digitale snelheidsaanduiding zonder correctie
- gong bij bereiken brandstofreserve
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Kun je nu ook doen, door lichtschakelaar op stand 2 te zetten. Als je dan de motor uitdoet is ook de verlichting uit. Je hebt zonder dagrijverlichting gewoon een extra keuze door je licht ook nog eens uit te kunnen zetten.
Met dagrijverlichting krijg je de lampen niet uit bij draaiende motor, zelfs op stand 0 blijft de verlichting branden. De lampen gaan uit op het moment dat je de motor uitdoet. 't Is de Zweeds/Canadese manier, bij motor aan ook licht aan.BenCooper schreef:Houd die dagrijverlichting toevallig in dat je je lampen gewoon altijd aan kan laten staan ? Gaan deze dan vanzelf uit als je de auto op slot doet ?
Kun je nu ook doen, door lichtschakelaar op stand 2 te zetten. Als je dan de motor uitdoet is ook de verlichting uit. Je hebt zonder dagrijverlichting gewoon een extra keuze door je licht ook nog eens uit te kunnen zetten.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors