Goed gereedschap is het halve werk...

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
GreyCooperS
Forum Junky

Goed gereedschap is het halve werk...

21 apr 2012, 12:02

Guys,

Ik ben t en beetje zat om 6 x per sleutelmoment weer terug naar 7 hoog te lopen omdat ik wat ben vergeten...
Ik heb een plastic tasje als gereedschap "kist" en naar een paar schroevendraaiers en een dopsetje heb ik niets wat de moeite waard is...

Ik wil nu een koffertje met gereedschap aanschaffen, zodat ik niet voor elke poep en scheet naar Beek hoef, en ook eens wat in t weekend kan doen...(nou ja, gaan proberen dan :roll:

Ik zie op MP regelmatig dit soort koffertjes...hebben jullie nog suggesties welk merk of een link naar een andere site?
Hoeft geen topkwaliteit te zijn, maar wel een juiste sortering..

http://link.marktplaats.nl/1001573875
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 apr 2012, 12:32

Kijk eens naar de spullen van Hitachi.
Kun je modulair opbouwen, onlangs was het met gereedschap nog een dagaanbieding op iBood. Misschin nu ook wel op Marktplaats.
Ik overweeg om wat van die koffers aan te schaffen want ik ben steeds alles kwijt en loop ook veel teveel heen en weer :)

Ik denk wel een andere prijsklasse dan je Marktplaats link als was die iBood niet schreeuwend duur.

Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

21 apr 2012, 12:36

Peter zo'n set is leuk maar als jij ook nog één andere schroevendraaier hebt die niet van die set is, dan kan die er niet meer bij. Je grote spullen zoals momentsleutels en je vervangende onderdelen etc moeten ook apart.
Dus je moet dan altijd met twee (zware) koffers naar beneden. Nu zie ik wieltjes in die kist maar het is toch onhandig.

Zelf zou ik dan wel zo'n soort setje kopen maar een nog veel grotere kist erbij waar het hele setje inkan plus de grote gereedschappen /extra onderdelen
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 apr 2012, 12:43

ik had al even in je eigen topic gereageerd, deze heb ik en daar red ik me nog prima mee. Zelfs al een Alfa 33 tot op het kale chassis gestript met enkel deze set:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 apr 2012, 14:04

Zo'n set heeft mijn pa ook - daar sleutel ik ook altijd mee. Maar dan nog neem ik m'n gereedschapskist mee (die ik van pa gekregen heb) waar schroevendraaiers, tangen en dat soort shit in zit mee. Je komt er tijdens het sleutelen altijd achter dat je dat spul ook nodig hebt..
speedy
NMC Legend
NMC Legend

21 apr 2012, 14:57

Ik heb gewoon een kistje van praxis van het merk lux en bevalt mij prima als ik er iets mee wil doen, maar ben niet echt een doe het zelver :mrgreen:
Kistje was 120 euro dacht ik :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

23 apr 2012, 10:22

Nee gebruik ik regelmatig :wink: :mrgreen:
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!

23 apr 2012, 19:14

mushrop schreef:ik had al even in je eigen topic gereageerd, deze heb ik en daar red ik me nog prima mee. Zelfs al een Alfa 33 tot op het kale chassis gestript met enkel deze set:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mhh, even mijn gedachte.

Vaak zijn die alles in 1 koffers niet zo geweldig (ligt er ook aan hoe vaak en wat je er mee gaat doen). Veel spul is erg slap en breekt of slaat door.

Een koffer zoals Rob die laat zien is erg leuk voor dat geld. Ik heb er zelf ook 1 en ik gebruik hem regelmatig voor het sleutelen aan vrachtauto's en geen problemen mee gehad. Dit soort koffers zijn geen Gedore, Hazet of Rhasol (of hoe je dat ook schrijft) kwaliteit maar de prijs / kwaliteit verhouding is prima. Voordeel van een dergelijke koffer is wel dat veel gebruikte doppen gemakkelijk los te verkrijgen zijn als ze stuk gaan, en bij veel gebruik eventueel te vervangen door een betere kwaliteit. Mocht de ratel stuk gaan dan kun je ook overwegen om deze te vervangen voor een betere kwaliteit.

Hier een tip. Ga eens zoeken op internet naar wat kleine losse gereedschapswinkels. Deze verkopen vaak niet het echte top segment, maar net wat eronder. Het segment eronder is voor hobby zeker voldoende en kost een stuk minder...Stanley is een dergelijk merk, maar ook andere zijn er te vinden, soms met namen die niets zeggen.

Vaak kijk ik op Vrachtauto / landbouw beurzen, er zijn daar handelaren die partijen verkopen voor een zeer nette prijs. Je moet dan toevallig net geluk hebben. Als je bij (gereedschaps) groothandels kunt bestellen loont daar rond kijken in de catalogus ook de moeite, maar dat is niet voor iedereen geschikt.

suc6!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2012, 20:08

helemaal waar wat Alex zegt, maar deze Mannesman-set is wel echt mooie kwaliteit voor ons hobbymatig gebruik. Ik heb 'm al een jaar of 8 tot 10 jaar en alles functioneert nog als nieuw. En ik ben er niet echt bepaald zuinig op, gebruik de ratel ook wel eens als hamer namelijk... :lol:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

23 apr 2012, 20:50

Dus als ik alex,Berthil en Rob goed begrijp:

Welke merken zijn topkwaliteit en nuttig voor professionals en 24/7 gebruik?
> Gedore
> Hazet
> Rahsol
> Hitachi (aldus Berthil)
> Facom
> Stahlwille
....

Welke merken zijn oke en nuttig voor ons amateurs eh incidenteel sleutelen?
> Stanley
> Mannesman (aldus rob)
> Topcraft (aldi) -- aldus Bmx
.....

Welke merken zijn bagger en moet je absoluut niet kopen?
> .....

aanvullingen kunenn hieronder
edited.
Laatst gewijzigd door Marcel Always Open op 23 apr 2012, 22:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marcel
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 apr 2012, 20:53

Wij hebben thuis 'veel' van Topcraft, Aldi's huismerk.
Dat spul is echt oerdegelijk.. al vreemde acties uitgehaald met dat spul en nog niets is stuk, gebogen of gescheurd!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 apr 2012, 22:39

Als materiaalmisbruiker kan ik zeggen dat Facom & stahlwille niet kapot te krijgen zijn.

Spul kost wat, maar kan misbruikt worden met een hoofdletter M!

Ik heb al vanalles kapot getrokken en geschoten, maar die 2 merken hebben me tot nu toe nog niet in de steek gelaten :D

Nog een merk waar ik enorm tevreden van ben is Gedore. Heb hier een ratelset van en dat ding gaat nu al +10 jaar mee zonder haperen.

Niet te vergeten dat de garantie op die merken zeer goed is. Een dop overtrekken (niet kapot schieten) is een nieuwe krijgen.
Maar heb tot nu toe nog geen kapot gekregen, zelfs met het misbruik :P

Meestal is er eerder iets kapot aan de man achter de sleutel als de sleutel :D
Marcel Always Open
Cabrio-King

23 apr 2012, 22:46

die zet ik erbij in de "topcategorie"?
Gr, Marcel
Evomini
Enthousiast
Enthousiast

24 apr 2012, 12:51

Topmerken:
Gedore absoluut favo
Beta
Snap-on (hoewel zwaar overpriced en lang niet zo goed als Gedore etc)
Knipex (tangen)
Beargrip (stiftsleutels etc)

Incidenteel sleutelen:
Bahco Sandvik
Lux (de profi serie althans)

Bagger:
Baseline

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”