Ik heb een vervelende probleem.
Bij een beetje hard optrekken, knal de zekering van mijn stuurbekrachtiging er uit.
Eerder had ik al dat de accu lampje af en toe ging branden als ik een beetje hard optrok. Dat gebeurt niet meer, maar nu gaat de zekering van de stuurbekrachtiging er uit.
Nieuwe zekering er in, en het is weer oke.. Tot dat ik dus weer es ga spelen met de Mini.
Op contact heb ik 12v op de accu en als de auto start 14v.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Zekering stuurbekrachtiging knalt eruit bij optrekken
- MrSmith
- Be Mini
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Spanning onder het rijden is ook 14V? Combinatie met je accu-lampje klinkt alsof je dynamo te hoge piekspanningen geeft oid...
- MrSmith
- Be Mini
Bericht
Ik zal daar nog even naar kijken, wat ie aan geeft als ik em even open trek..
Is de spanningsregelaar zo apart te vervangen of hele dynamo dan?
Als de zekering van de stuurbekrachtiging stuk is, dan geeft ie onder de 12v aan onder het rijden..MartijnGizmo schreef:Spanning onder het rijden is ook 14V? Combinatie met je accu-lampje klinkt alsof je dynamo te hoge piekspanningen geeft oid...
Ik zal daar nog even naar kijken, wat ie aan geeft als ik em even open trek..
Is de spanningsregelaar zo apart te vervangen of hele dynamo dan?
- MrSmith
- Be Mini
Bericht
Ik zou het in ieder geval waarderen, dan kan ik tenminste met de zoektocht beginnen.
Oow, als je mij dat zou kunnen doorsturen of hier posten voor mensen die het in de toekomst ooit nodig hebben. Als je thuis bent natuurlijk.marcel700 schreef:Spaning wordt afgeregeld op 14.7 volt .
Volgens mij heb ik thuis een link met zelfde problerm met oplosing.
Ik zou het in ieder geval waarderen, dan kan ik tenminste met de zoektocht beginnen.
- MrSmith
- Be Mini
Bericht
Ventilator van de stuurbekrachtingspomp draaide niet, die eraf gehaald en helemaal schoongemaakt.
Wilde de ventilator uit elkaar halen, maar dat lukte niet.. Zover mogelijk uit elkaar gehaald in ieder geval en schoongemaakt.
Getest, hij draait weer..
Kreeg de pomp zelf niet zo snel eraf..
Alles werkt zover weer goed!
Wilde de ventilator uit elkaar halen, maar dat lukte niet.. Zover mogelijk uit elkaar gehaald in ieder geval en schoongemaakt.
Getest, hij draait weer..
Kreeg de pomp zelf niet zo snel eraf..
Alles werkt zover weer goed!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors