Verlengen MINI Mobile Care na 5 jaar

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Marcel Always Open
Cabrio-King

Verlengen MINI Mobile Care na 5 jaar

20 jul 2012, 23:36

Hallo,
De mini wordt binnenkort 5 jaar en dus kreeg ik post uit Rijswijk dat de MINI Mobile Care verloopt (5 jaar na kentekendatum eerste toelating). Eigenlijk dacht ik dat die kaart nooit zou vervallen, maar goed.

Ik rijd 25 <> 30.000 kilometer per jaar in diverse Europese landen, dus wil wel een zekerheid behouden voor geval van ellende.
Ik kan de service verlengen met 12 maanden voor prijs van 47 euro.
http://www.mini.nl/service/for_you/mobi ... index.html

(mits gecombineerd met een oliebeurt, zomercheck, wintercheck oid -- maar dat is geen issue want moet binnenkort toch "binnen" voor regulier onderhoud)

Heeft iemand ervaring met de Mobile Care, en specifiek een oordeel in vergelijking tot de diensten van Anwb Wegenwacht service?

Thanks
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Marcel Always Open
Cabrio-King

26 jul 2012, 19:43

Iemand positieve of negatieve ervaringen?
Gr, Marcel
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

26 jul 2012, 20:06

Mijn ervaring is dat zeker in het buitenland de plaatselijke wegenwacht wordt ingeschakeld, dus b.v. in Duitsland de ADAC. Of echter Mini/BMW een eigen netwerk heeft weet ik niet maar ik betwijfel het, dat is zeer kostbaar. Men zal als een tussenpersoon fungeren naar buitenland dienst.
Dus dan kun je net zo goed ANWB met buitenlanddekking en vervangend vervoer nemen.
Maar 47 Euro is wel goedkoper dan 125 Euro ANWB als je er hetzelfde voor terug krijgt.
wilf
One wheel wonder
One wheel wonder

26 jul 2012, 22:19

Uit ervaring kan ik vertellen dat de MINI hulpdienst (=BMW hulpdienst) is ondergebracht bij Mondial Assistance.
In mijn geval - pech in Noorwegen - werd de Noorse hulpdienst ingeschakeld om de berging te doen.
(In Noorwegen zijn sowieso maar 3 dealers: Bergen, Oslo en Trondheim).
De geboden hulp was - zij het wat traag door de noorse afstanden - prima en voor de repatriering van de auto is samengewerkt met SOS International. Die ingeschakeld omdat de repatrieringskosten de 500 euri te boven gaan en de auto verzekering wat meer dekking biedt. Samenwerking is prima verlopen (ik heb er niets van gemerkt).
Marcel Always Open
Cabrio-King

27 jul 2012, 13:18

Dank!
Gr, Marcel

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”