Een aantal weken geleden heb ik een R56 works remset voor en achter op mijn R53 gemonteerd.
Eerst rustig ingeremd, en het remt nu prima.
Wat mij alleen opvalt is dat als ik het rempedaal redelijk stevig laat aangrijpen het stuur een trilling geeft.
Het is alleen op het moment van aangrijpen en daarna remt het zonder trilling door.
Auto gaat ook gewoon netjes rechtuit bij het remmen.
En als je het rempendaal rustig in laat komen is er helemaal geen trilling
Wat zou het kunnen zijn? op interrnet lees ik voornamelijk dat bij een kromme schijf het
trillen naarmate je harder remt erger word en dat is bij mij niet.
Wie weet waar het aan kan liggen?
Trilling in het stuur bij remmen
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
- Anto
- Be Mini
Bericht
het zwaar trillen trad ook maar op bij hard doorremmen , was minder bij licht remmen , maar van zijn topsnelheid tot stil beefde het stuur zo erg dat de onboardcamera de trillingen meeregistreerde , maar das natuurlijk in competitie . Misschien ze eens laten afdraaien . Controle was : de auto opkrikken , wielen eraf en in 1ste zachtjes laten lopen en met een stift erlangs en dan kon je de slag zien .
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Idd. vreem dit.
Met kromme schijven voel je de trilling vooral bij doorremmen.
Zitten alle zuigers van je remklauwen goed los ? Zijn de clipjes ed. goed gemonteerd. ?
Met kromme schijven voel je de trilling vooral bij doorremmen.
Zitten alle zuigers van je remklauwen goed los ? Zijn de clipjes ed. goed gemonteerd. ?
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik ga alles van de week nog eens loshalen en controleren of ik het allemaal goed zit.
Het is allemaal nieuw dus zuigers ed zouden niet vast kunnen zitten lijkt mij.
Het is allemaal nieuw dus zuigers ed zouden niet vast kunnen zitten lijkt mij.
- coopergreens
- Enthousiast
Bericht
Misschien niet goed ingeremd? Voordat je nieuwe schijven monteert moet alles ook echt grondig schoon zijn en geen roest laten zitten, kan een lichte afwijking geven waardoor de schijf er niet 100% recht opzit...
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Bericht
Het is opgelost! Heb nog een keer de remvloeistof vervangen/ontlucht en het is zo goed als weg.
Wel vreemd opzich want ik heb geen belletje voorbij zien komen bij het ontluchten.
Maar ja het het heeft gewerkt en dat is het belangrijkste.
Wel vreemd opzich want ik heb geen belletje voorbij zien komen bij het ontluchten.
Maar ja het het heeft gewerkt en dat is het belangrijkste.
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
De trilling zal dan wel van je ABS-pomp / drukregelaar gekomen zijn, waar een belletje in zat ?
De trilling moet dan ook voelbaar geweest zijn in het rempedaal.
De trilling moet dan ook voelbaar geweest zijn in het rempedaal.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors