Klein druppie onder de auto

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Klein druppie onder de auto

21 aug 2012, 09:31

Als onze mini een nacht stil heeft gestaan dan als we er mee wegrijden dan gooit ie er een plasje water uit, nou had ik dat al opgezocht en dat komt van de airco, dit plasje water is ook zo weg in het zonnetje maar toch blijft er soms een klein vuil plekje liggen dat niet weggaat, het gekke is dat dit niet altijd zo is.
Is ie nou soms een drupje olie aan het lekken of is dit vuil wat in dat airco-condenswater zit?
Ik hoop niet dat het olie is... het geeft ook helemaal niet vettig af, ik kan het niet plaatsen,weghalen met een sopje lukt in iedergeval niet, we hebben nu de mini maar in het parkeervak gezet inplaats van onder de carport om te kijken en dit ligt er nu nog nu vanmorgen onder nu mijn vrouw met de auto weg is (zie de foto)
Gisteren lag er trouwens helemaal niets onder, daarom vind ik het zo gek...
Is een beetje moeilijk uit te leggen... ik heb nog 4 maanden bovaggarantie maar ik wil niet gaan lopen zeiken bij de garage om niets... zeg maar vandaar dat ik het eerst aan jullie wil vragen.
Heb onder de carport nu 4 van deze plekjes die komen niet van een keer maar van meerdere dagen.
Bedankt zovast voor het meedenken, groeten Ciske.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

21 aug 2012, 09:45

Als het niet vettig is dan is het gewoon airco water :wink: waarom dat vlekt weet ik ook niet....
Dennisvdh
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

21 aug 2012, 09:47

10 minuten voordat je thuis bent even je airco uitzetten en kijken of het dan nog is :)
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 aug 2012, 09:49

Tenzij het op/ingedroogd is. Dan ziet olie er ook wel nattig uit zonder dat je het voelt. Probeer anders eens de positie aan de hand van "het druppie" te bepalen en kijk eens goed onder de auto.

Ik had namelijk een beetje hetzelfde en dat was een keerring die een beetje lekte. Deze is direct vervangen bij mij.
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

21 aug 2012, 10:09

Het is echt niet nattig het plekje, de plek waar dat vlekje ligt is zeg maar als het plasje water weg is van de airco, verdampt zeg maar (tenminste dat denk ik) dat plasje van de airco is echt een groot nat plek van +/- 10 cm.
Dus het plekje ligt volgens mij op dezelfde plaats.
Ik ga het nog eens goed in de gaten houden.

Wij hebben echt geen verstand van auto's en inderdaad het uitzetten van de airco 10 minuten voor je thuis bent ben ik ook pas vanmorgen achter gekomen nadat ik dit geplaatst heb... dus weer wat geleerd.
Ik zal zo eerst mijn vrouw even bellen dat ze de airco optijd uitzet als ze vanavond naar huis komt.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

21 aug 2012, 10:12

Airco uitzetten doe ik nooit en volgens mij ook geen must .....
Dennisvdh
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

21 aug 2012, 10:36

Schijnt minder vreemde geurtjes te geven omdat de condens dan nog verdampt..
Maar is volgens mij niet nodig als je iedere dag rijdt en climate control hebt..
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

21 aug 2012, 11:22

Dennisvdh schreef:Schijnt minder vreemde geurtjes te geven omdat de condens dan nog verdampt..
Maar is volgens mij niet nodig als je iedere dag rijdt en climate control hebt..
Wij hebben geen climate control maar gewoon een handmatige airco.
MiniLinda
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

21 aug 2012, 12:18

Ik heb dat advies om airco uit te zetten vlak voordat je arriveert ook al meerdere keren gekregen van mensen waarvan ik denk dat ze er verstand van hebben ;)
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

21 aug 2012, 12:40

Een natte hondenlucht :P heb ik (en mijn vrouw denk ik ook) liever niet in de mini dus gaan wij jullie advies opvolgen.
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

21 aug 2012, 18:50

marcel700 schreef::roll: In mijn auto hangt een geur van een natte poes ..
Dat kan wel eens prettig zijn >)
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 aug 2012, 20:35

Airco gisteren niet aangehad en vanmorgen (23-08)geen vlekken eronder dus het zal wel een restant aircowater geweest zijn.... gelukkig maar.

*vandaag weer niets (24-08 ) blijft toch raar dat er dan iets inzit dat een klein blijvend vlekje achterlaat..... maar goed,ik ben al blij dat het geen olie is, had het wel geweest dan hadden we gewoon terug naar de garage gegaan natuurlijk i.v.m. de garantie.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”