Interieur vervangen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
mark
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 sep 2006, 10:53

Interieur vervangen

07 dec 2006, 00:08

hoi ik wil mijn interieur vervangen door een leder interieur
(heb ik al gekocht) aan de nieuwe stoelen zitten stekkers...
maar aan mijn huidige stoelen zitten geen stekkers wel draadjes die met een sok zijn verbonden aan de bodem draad
weet iemand of je die stekkers los kunt verkopen of kan ik gewoon andere stekkers eraan zetten of krijg ik dan problemen met de airbags

moet ik zo wie zo ergens rekening mee houden zodat de airbags er niet uit springen
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13434
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

07 dec 2006, 00:50

Je moet geen stroom door stekkers gaan sturen om b.v. de weerstand te meten, de airbag kan dan inderdaad geactiveerd worden.

Zonder de sok er af te halen (als dat gaat) zul je er niet achter komen wat er onder zit. Ik dacht dat elke MINI stoel een airbag heeft, de stekkers onder de sok zijn misschien hetzelfde als de stekkers op je nieuwe stoel. Als er nog meer stekkers op je stoel zitten dan is dat waarschijnlijk de stoelverwarming, heb je die in je nieuwe stoelen? Om die aan het werken te krijgen moet je bedrading aanleggen en nieuwe schakelaars (bij de spiegelverstelling) om de verwarming te laten werken. Er zit ook nog een stekker voor de gordelspanner, dus drie in toaal als je stoelverwarming hebt.

Als je stoelen gaat verwisselen wel de stroom van je accu halen. Anders gaat het airbag lampje branden en moet je naar de dealer om het te laten resetten.
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

27 dec 2006, 14:03

Ik heb vandaag half leer half stoffen stoelen gekocht :D
Echt super mooi stoelen, maar in mijn huidige set zit geen stoelverwarming en in mijn nieuwe wel. Hoe moet ik dit ooit aan de praat krijgen en hoe krijg ik de achterbank en voorzetels los?

Alvast bedankt!
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

27 dec 2006, 14:04

Dan kan ik namelijk vandaag even de stekkertjes bij bmw bestellen en morgen ophalen. Kan ik alles in één dag installeren als dat lukt :|
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13434
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

27 dec 2006, 14:59

Je moet de stoelen met rails en al uit de auto halen door de schroef op elke hoek van de rails los te draaien. Dan de rails én gorde(lspanners) overzetten. Let op, hier heb je een dik Torx bit voor nodig die niet in elke dopsleutelset zit.
Let ook op de kabel die het glijmechanisme ontgrendelt als de rugleuning naar voren doet, deze moet ook los gehaald worden van een pinnetje onderaan de rugleuning en weer vastgemaakt worden op de nieuwe stoel.

De stoelverwarming is geen kwestie van alleen een schakelaartje en stekkertje kopen en hup het werkt, bij mijn weten ligt die bedrading er niet en zal je die door de dealer moeten laten installeren. Maaij heeft hier wellicht een prijs van en ik dacht dat er iemand op het forum het zelf heeft geïnstalleerd.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3191
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

27 dec 2006, 18:46

Enne, als je de stoel-airbag stekkers loshaalt, wel effe de accupool eraf. Alleen uit voorzorg om te voorkomen dat ze ploffen... (you never know...)

Wat de achterbank betreft: vraag eens aan Sleefje die heeft ze ook van stof overgezet naar leer (in een ver verleden [vorige MINI], en met bloed, zweet en tranen :? )
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

31 dec 2006, 00:04

Zo, ik heb alles afgelopen woensdag opgehaald. De achterbank zit eral in.
De voorstoelen gaan maandag erin!

Pics volgen!
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”