En ik had niet in m'n broek geplast. Maar ff zonder dollen: ik vroeg me steeds maar af waarom m'n sneakers steeds hier en daar nat waren als ik met de MINI had gereden. Het is al weken hondeweer en ik dacht eerst gewoon dat ik steeds in een plas water had gestaan of zo. Tot ik gisteren ontdekte dat de vloermat aan de bestuurderskant echt door en door nat is.
Ook de vloerbedekking eronder. Erg vreemd want aan de passagierskant is dit niet. De mat ruikt inmiddels al een beetje muf, want het is dus al 1 à 2 weken. Dit kan er toch niet alleen van komen dat ik vanuit de regen met natte schoenzolen in de MINI plaatsneem? Zou het iets met een deurrubber te maken kunnen hebben dat opeens niet meer goed afdicht?
Vloermat bestuurder drijfnat??!!
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja of het komt vanuit de motor ruimte je auto binnen terwijl je rijd. Heb je ooit eens draden o.i.d. van de motor naar het interieur van de auto doorgetrokken? Zoiets kan ik me ook nog voorstellen.
Niks is zo K als een vochtige auto!
Hoop dat je het snel opgelost krijgt zonder er nog last van te hebben.
Niks is zo K als een vochtige auto!

- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wij hebben het een keer thuis bij mijn ouders auto gehad, het bleek de airco te zijn, maar dat was aan de passagiers-zijde. Ik weet niet of dat bij de mini ook kan zijn
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Maare... is het water, of iets anders?
Check je oliepeil van de koppeling/rem eens. De leiding van de koppeling/rem wil wel eens lekken. Dan hangen er van die akelige oliedruppels aan je koppelingspedaalcilinder... (En als je lang genoeg wacht, gaat vanzelf je remolie-lampje branden.)
Check je oliepeil van de koppeling/rem eens. De leiding van de koppeling/rem wil wel eens lekken. Dan hangen er van die akelige oliedruppels aan je koppelingspedaalcilinder... (En als je lang genoeg wacht, gaat vanzelf je remolie-lampje branden.)
- JCW_Werk
- Be Mini
- Contacteer:
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Het zou best wel eens met de voorruit te maken kunnen hebben. Die is tenslotte al 2 keer vervangen. Dit is de 3e ruit. Hij zit er al zeker 8 maanden in maar dit soort dingen ontdek je pas met van dat hondenweer als het de afgelopen weken is geweest. Ik ben er nog niet uit, maar ik blijf zoeken....

- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

A.s. woensdag gaat de dealer zoeken naar de oorzaak. Het zou de voorruit kunnen zijn, maar het kan net zo goed iets anders zijn. En als ze het gevonden hebben daarna maar met de febreze of zo aan de gang, want het begint al behoorlijk muf te ruiken. Net alsof je je natte voetbalsokken een weekje in je sporttas hebt laten zitten
Niet echt een uitnodigend klimaat om lekker ff een stukkie te gaan rijden dus.

- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

De dealer heeft geconstateerd dat het lek in de linkerdorpel zit (dus onder de deur). Het zou de felsnaad kunnen zijn. Volgende week willen ze de auto terug hebben en gaan ze een grote operatie uitvoeren. De bestuurdersstoel gaat eruit, de volledige vloerbedekking links gaat er van voor tot achter uit. De dorpel wordt gestript en het lek gerepareerd. Daarna wordt de vloerbedekking en de bestuurdersmat gereinigd en gedroogd. Daarna alles weer gemonteerd en dan moet het weer goed zijn.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”