Raammechanisme overleden of bewusteloos?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Raammechanisme overleden of bewusteloos?

15 dec 2006, 16:59

Raam aan de bijrijderskant doet niks meer, zowel het automatisch openen via de sleutel als gewoon met het contact aan via de schakelaar. (Ik heb via de zoekfunctie wel wat gevonden over resetten, maar het is me ff onduidelijk of ik daarvoor beide schakelaars 5 sec omhoog moet houden of alleen de betreffende schakelaar, alleen de betreffende schakelaar biedt in ieder geval geen soelaas).

Vermoed dat het raammechanisme bewusteloos dan wel overleden is. Hoor het relais wel klikken als ik de schakelaar probeer te gebruiken. Nu (nou ja niet echt nu, maar morgen toch wel :roll: ) wil ik het deurpaneel er ff af halen om te kijken of het misschien makkelijk te fixen is, contactpunt wat niet helemaal goed is ofzo... Is het deurpaneel makkelijk te verwijderen?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 dec 2006, 17:03

Deurpaneel is makkelijk te verwijderen door 4 torx schroeven te verwijderen (ééntje zit er rechtsboven achter de reflector). Dan onderaan flink beginnen te rukken totdat alle clips uit de deur zijn. Dan de bovenste rand onder het raam flink naar je toe trekken totdat die ook loslaat. In omgekeerde volgorde weer monteren, dat gaat makkelijker met het raam naar beneden :mrgreen:

Ik hoor echter vaker dat gewoon het motortje kapot is, dus dat is het wellicht. Succes.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 dec 2006, 17:08

Hmmz, wat is handiger... het raam morgen geforceerd naar beneden doen omdat ik dan het deurpaneel makkelijker kan monteren maar vervolgens als ik het niet direct kan repareren paar dagen met het raam open moet rijden... of optie 2, wat meer klooien met deurpaneel monteren? :mrgreen:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 dec 2006, 17:41

Zo erg is het niet, het gaat er alleen om dat je bij het er op zetten van het paneel de clips kunt zien zitten als je het raam open doet, dus de boel beter kunt richten.

Als je het raam geforceerd naar beneden doe kun je waarschijnlijk nergens meer bij in de deur want dan zit het raam er voor :)
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 dec 2006, 17:51

:mrgreen:

In ieder geval bedankt voor de tips. Zal eerst nog ff het resetten proberen met 2 schakelaars tegelijk, maar vrees dat dit niet gaat helpen.
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 dec 2006, 01:43

Het motortje dat het raam op en neer doet gaan en de centrale deurvergrendeling aanstuurt is kapot. Was bij mij ook ca. 4 maanden geleden. Motortjes in beide deuren zijn vervangen en nooit meer problemen gehad. Was garantiewerk.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2006, 11:46

wel vreemd dan dat ik met de centrale deurvergrendeling nog helemaal geen problemen heb...?
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2006, 17:48

Vanmiddag het deurpaneel eraf gehaald om te kijken of ik wat kon vinden. Deurpaneel verwijderen is dus echt een eitje. Herplaatsen met het raam dicht ook geen probleem :lol:
Het motortje zit aan de binnenkant tegen het plaatwerk geschroeft dus echt veel zien ging niet. Wel ff wat aan de contacten gefriemeld maar dit hielp uiteraard niet :roll:

Volgende week toch voor APK, laat m'n goede vriend de monteur er wel ff naar kijken :mrgreen:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 dec 2006, 14:37

Zit een beetje te surfen op Mini2.com....goeie tip staat daar, zo hard mogelijk met je vuist net boven de speaker op het deurpaneel slaan... :roll: :mrgreen: zo maar eens proberen :lol:

Edit:

Fantastisch...het werkt nog ook :dansen !!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”