Schuifdak Blokkeert

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Boudewijn
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Schuifdak Blokkeert

23 dec 2012, 13:35

Ik heb een mini uit 2007 . ca 51000 km gelopen. Nu heb ik een probleem met mijn schuifdak. Hij gaat zeer moeizaam open om na een cm of 5 a 6 weer te sluiten. En hij loopt dan terug, maar sluit niet echt. Ik moet hem met de hand helpen. Lijkt dat de motor wat problemen heeft of te weinig kracht heeft of dat het ergens heel stroef loopt. Heel gek, want vanmorgen ging die zonder problemen open en vanmiddag gaf die de geest. Wie heeft raad of herkent dit probleem.
MINI en BMW Liefhebber. Bestuurder van een Cooper Clubman S en een BMW 320 d Touring.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

23 dec 2012, 13:40

hebben veel mensen last van of gehad :wink:
vooral met extreme hitte of kou is het altijd gezeik met het schuifdak :mrgreen:
geleiders ff goed smeren en schoonmaken want het is de beveiliging die weerstand voelt en dus stopt met open of dicht doen :wink:
als smeren en schoonmaken niet werkt dan zul je toch naar de garage moeten om 1 en ander af te laten stellen en in ergste geval te laten vervangen.

bij mij heeft smeren geholpen en heb nu alleen last als die een paar uur vol in de zon heeft gestaan dat die dan niet open wil maar na 1 minuut rijden pas weer :s

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”