Krassen in zijruiten cabrio

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
iBookje
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Krassen in zijruiten cabrio

06 jan 2013, 09:43

Ha allemaal,

Ik overweeg een Cooper Cabrio te halen. Alleen zitten er behoorlijk veel krassen in zijruiten. Is dit een bekend probleem? En kan ik de verkoper erop attenderen dat hij de ruiten moet laten vervangen? Of kan ik na de aanschaf beter langs Carglass? Daarnaast had de auto een tijdje stilgestaan waardoor de cabriokap niet meer dichtging. Is dit ook normaal? Of is er iets anders mee mis?

Hoor het graag!
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jan 2013, 09:49

Krassen in alle ruiten of alleen de achterste zijruitjes?

Als de accu eraf of leeg is geweest met het dak open kan het zijn dat het dak niet meer dicht gaat. Heb ik een keer gehad toen ik de accu los had met het dak open. Was wel even schrikken....

Wel op je eigen gevoel af blijven gaan hè!
iBookje
Nieuw Lid
Nieuw Lid

06 jan 2013, 10:01

Krassen op de ruiten aan de bestuurderskant.

Auto heeft idd een half jaartje in de showroom gestaan met dak open. Zag er voor de rest prima uit en dealer heeft wel een goede naam (Klijn).
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jan 2013, 11:07

Klijn een goede naam? Dat is voor het eerst dat ik dat hoor....

Gebruik de zoekfunctie even voor je vragen. Krassen op de zijruiten is een bekend euvel. Klijn is, in mijn ogen, geen betrouwbaar adres. Er zijn er hier genoeg die daar een auto hebben gekocht en vervolgens NIET meer geholpen worden zodra er problemen ontstaan.

Just my 2 cents
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jan 2013, 12:31

Om welke cabrio gaat het?
Marcel Always Open
Cabrio-King

06 jan 2013, 19:12

Oneens met Rob over firma Klijn.

Zijn het echt krassen op de zijruiten, of is het dat witte vet wat soms wel op de ramen gaat zitten. Dat is echt vaak zichtbaar op de voorste zijruiten, en is op te lossen door het raammechanisme te cleanen.
Je zou tweedehands ruiten bij VDG kunnen scoren en die monteren .. scheelt veel geld.

Als de auto lang stilstaat is er nauwelijks accuspanning, en dan gaat inderdaad het dak niet meer dicht (terwijl je wel nog net voldoende prik hebt om de boordcomputer te zien bijvoorbeeld en wat lampjes). Maar als de accu wel goed was, zou het geen enkel probleem mogen zijn.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jan 2013, 19:50

Ik baseer me op mijn eigen ervaringen met Klijn en met de ervaringen van enkele clubleden. That's it.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

06 jan 2013, 23:09

Ik ook. Dus de meningen zijn verdeeld.

Maar het gaat hier over zijruiten. :lol:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”